رئیس حوزه علمیه اصفهان گفت: حقوق آبی در همه استان ها باید رعایت شود به نحوی که حق به حق دار برسد.
کد خبر: ۴۰۶۴۷۵
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۸ 12 April 2017
تابناک اصفهان-  آیت‌ الله حسین مظاهری در دیدار با مدیران و مسئولان شرکت آب منطقه ای اصفهان بر اهمیّت و ضرورت مدیریت صحیح در مباحث آبی نیز تاکید کرد.
این مرجع تقلید در ادامه از تلاش ها و فعالیت‌های مدیران و مسئولان شرکت آب منطقه ای اصفهان قدردانی کرد وگفت: همت و کار شما باید به تأسی از حضرت امیرالمومنین (ع) باشد.
همچنین مدیر عامل شرکت آب منطقه ای اصفهان در این نشست به مصوبات شورای عالی آب در این زمینه اشاره و تأکید کردند: حقوق آبی در رابطه با حوضه زاینده رود در شورای عالی آب تعیین می شود و برای اجرای آن نیاز به ضابط اجرایی است.
مسعود میر محمد صادقی نقش علما را در این جهت بسیار مهم و بی‌بدیل ارزیابی کرد و افزود: ما دلگرم به شما هستیم.
مدیر عامل شرکت آب منطقه ای اصفهان به تأثیر مشکلات منابع و اعتبارات مالی در زمینه های طرح های آبی اشاره کرد و گفت: با تمام این مشکلات انتظار می رود تا اواخرسال97 سد کوهرنگ 3 به مدار وارد شود.
عملیات اجرایی تونل کوهرنگ سه ، در سال ۱۳۷۷ و با هدف تامین آب به میزان حدود ۲۵۵ میلیون مترمکعب در سال برای رفع بخشی از کمبود آب منطقه مرکزی ایران آغاز شد.
سد کوهرنگ نیز با 130 متر ارتفاع از کف و طول تاج 250 متر از نوع سدهای بتنی دو قوسی است که حدود 385 میلیون مترمکعب گنجایش دارد و قادر است حدود 280 میلیون مترمکعب آب را تنظیم کند.
استان اصفهان پس از استان های یزد، خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان یکی از استان هایی است که از پارسال با پدیده خشکسالی روبروست، شدت این پدیده در مرکز، شرق و جنوب شرقی اصفهان بیشتر از دیگر نقاط این استان برآورد می شود، به گونه ای که 64 درصد ازمساحت استان در خشکسالی و 22.5 درصد گرفتار خشکسالی شدید و بسیار شدید است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار