فائو برای اجرای این طرح تسیهلاتی را تصویب و پرداخت کرده است. مازندران سه میلیون و 200هزار نفر جمعیت دارد که 43درصد از آنان دربیش از سه هزار روستا زندگی می کنند.
کد خبر: ۴۱۵۵۱۰
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۹ 29 April 2017
 
مهدی چکینی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا به اهمیت زمین های کشاورزی در تولیدات محصولات استراتژیک از جمله برنج اشاره کرد و افزود :این طرح به صورت آزمایشی در 2 روستا از استان های اصفهان و مازندران در حال اجرا است.
 
وی با بیان اینکه برای جلوگیری از خرید و فروش و خرد شدن زمین های کشاورزی فائو این طرح را برنامه ریزی کرده است، ادامه داد: اجرای طرح تسطیح و یکپارچه سازی ،مکانیزه کردن فعالیت های کشاورزی ، توجه به صنایع دستی و ساماندهی بازار تولیدات محصولات کشاورزی از طرح های تعریف شده در این روستا است.
معاون نظام بهره برداری مدیریت تعاون روستایی استان مازندران با بیان اینکه فردا یکشنبه هفت نفر از کارشناسان فائو به همراه مسئولان جهاد کشاورزی از این روستا بازدید می کنند، اظهار داشت: جلسه تشریح طرح کشاورزی خانوادگی برگزار می شود.
چکینی اظهار داشت: فائو برای اجرای این طرح تسیهلاتی را تصویب و پرداخت کرده است.
مازندران سه میلیون و 200هزار نفر جمعیت دارد که 43درصد از آنان دربیش از سه هزار روستا زندگی می کنند.
460 هزار هکتار زمین زراعی و باغی در مازندران وجود داردو سالانه حدود هفت میلیون تن انواع محصولات کشاورزی در این استان تولید می شود.
بر اساس آمارهای رسمی هم اکنون 72 محصول کشاورزی در مازندران کشت می شود و این استان در تولید هفت نوع از این محصولات شامل برنج ، مرکبات ، کیوی ، مرغ ، گل و گیاه ، انواع ماهی و علوفه رتبه اول را دارد و در تولید هشت نوع محصول دیگر هم دارای رتبه دوم و سوم کشور است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار