سخنگوی شورای شهر:
تابناک: سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: شهردار آینده اصفهان از پیش تعیین شده نیست و تاکنون این شورا هیچ گزینه ای را به عنوان شهردار مطرح نکرده است.
کد خبر: ۴۱۵۶۰
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۸ 31 May 2015
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، ندا واشیانی پور روز یکشنبه در نشست خبری تصریح کرد: گزینه هایی که پس از برکناری شهردار اصفهان در بین شهروندان مطرح شده به هیچ عنوان مد نظر شورای اسلامی شهر اصفهان نیستند.

وی اظهارکرد: هیچیک از اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان فردی را بعنوان شهردار آینده پیشنهاد نداده است و همه اسامی که طی روز گذشته تاکنون به عنوان جایگزین سقائیان نژاد مطرح شده، بی اساس است.

شورای اسلامی شهر اصفهان روز گذشته در جلسه استیضاح شهردار این شهر پس از استماع دفاعیات شهردار قانع نشد و با 14 رای مخالف وی را از این سمت برکنار کرد.

علیرضا بوژ ابراهیمی مسئول مالی شهرداری اصفهان با 19 رای موافق به عنوان مسئول امور اجرایی این شهرداری انتخاب شد تا به جای سقائیان نژاد تا تعیین شهردار جدید اصفهان، امور شهری را به پیش ببرد.

شورای اسلامی شهر اصفهان 21 عضو دارد.

سخنگوی شورای شهر اصفهان گفت: چنانچه گزینه ای از سوی اعضای شورای شهر به عنوان نامزد مطرح شود یا فردی به عنوان شهردار اصفهان نامزد شود، از سوی شورا رسانه ای خواهد شد.

وی با تقدیر از خدمات سیدمرتضی سقائیان نژاد شهردار سابق این شهر در مدت تصدی امور شهرداری اصفهان گفت: ایشان در طی 12 سال گذشته خدمات خوبی را در راستای توسعه عمرانی و خدمات شهری ارائه کرد و برای وی آرزوی موفقیت داریم.

واشیانی پور با اشاره به اینکه شورای اسلامی شهر اصفهان در سه ماه آینده باید شهردار جدید این شهر را معرفی کند، افزود: شورا تلاش می کند تا در کوتاهترین زمان ممکن شهردار جدید انتخاب شود تا امور شهرداری اصفهان با مشکلی مواجه نشود.

وی با بیان اینکه اصفهان به عنوان یکی از شهرهای مهم ایران مطرح است، افزود: شهردار اصفهان نیز مسئولیت سنگینی را برعهده دارد بنابراین باید فردی توانمند و آگاه به امور اجرایی و مدیریت شهری به عنوان شهردار جدید این شهر انتخاب شود تا بتواند خدمات شایسته ای را به مردم ارائه دهد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان بااشاره به اینکه چهارمین دوره شورا از جناح های مختلف سیاسی تشکیل شده است، تاکید کرد: در عین حال رویکرد و علمکرد این شورا سیاسی نیست و تامین منافع مردم دغدغه اعضای چهارمین دوره شورای اسلامی شهر اصفهان است.

واشیانی پور درباره استیضاح شهردار سابق اصفهان و برکناری وی از سوی شورا نیز گفت: استیضاح و برکناری وی براساس ماده 73 قانون شوراها انجام شد.

وی توضیح داد: تذکر اول شورای اسلامی اصفهان به شهردار سابق این شهر در خصوص استفاده از عنوان مدیر کل حوزه شهردار و دومین تذکر در خصوص قطارشهری اصفهان بود که توسط شهردار پاسخ داده نشد.

وی عدم شفافیت محاسبات مالی را موضوع سومین تذکر اعضای شورای شهر به شهردار سابق اعلام کرد و گفت: این تذکرات از سوی شهردار پاسخ داده نشد تا کار به طرح سوال در صحن شورا رسید که هیچیک از سوال کنندگان از اظهارات و دفاعیات شهردار قانع نشدند و کار به استیضاح کشید.

وی افزود: دیروز نیز شهردار سابق برای پاسخگویی به سوالات اعضا حاضر و توضیحاتی ارائه داد که پس از رای گیری با 14 رای مخالف از این سمت برکنار شد.

واشیانی پور افزود: افزون بر قطارشهری اصفهان که 11 سال است مردم اصفهان انتظار بهره برداری این طرح را می کشند، بی توجهی به مصوبه شورای شهر مبنی بر کاهش قیمت ورودی شهر رویاها از 20 هزار تومان به پنج هزارتومان، عدم ارائه گزارش هدایای اعطا و اخذ شده از سوی شهرداری اصفهان همچنین ارائه ندادن قراردادهای پژوهشی جهت تصویب به شورا و عدم ارائه فاکتور محاسبات بصورت شفاف به مردم از دیگر مسائل تاثیر گذار در استیضاح شهردار اصفهان بوده است.

وی با بیان اینکه وظیفه شورای اسلامی شهر نظارت ، قانونگذاری در امور شهری و پیگیری مطالبات مردم از دستگاههای اجرایی می باشد، تصریح کرد: به حفظ حرمت و شئون مدیران تاکید داریم به همین دلیل برای دوری از فضای غوغاسالاری و تنش تاکید داریم که طرح سوالات موجب ناامیدی مردم از مسئولان و نظام نشود.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه برخی عنوان نموده اند سوال ها از شهردار بسیار ساده بوده است، تصریح کرد: سئولات دیگری نیز مد نظر برخی از اعضای شورای شهر اصفهان بوده است که برای دوری جستن از تنش و یا ناامیدی مردم، سوال کنندگان به همین سوالات ساده بسنده کرده اند.

وی در ادامه به مصوبات روز گذشته شورای اسلامی شهر اصفهان اشاره کرد و گفت: پیشنهاد اهدای مبلغ 228 میلیون و 674 هزار و 404 ریال وجوه مربوط به صدور پروانه ساختمان دفتر کار به خیریه حضرت ابوالفضل عاشق آباد با اعلام نظر کمیسیون فرهنگی ، اجتماعی و ورزشی ، پیشنهاد اهدای مبلغ دو میلیارد و 463 میلیون و 721 هزار و 920 ریال از کل بدهی های عوارض ارزش افزوده بر تراکم ، بالکن، و کسری دو واحد پارکینگ به ساختمان حسینیه اصفهانی ها بصورت مسکونی و تجاری در خیابان میردادماد با نظر کمیسیون فرهنگی ، اجتماعی و ورزشی همچنین تفکیک اراضی کمتر از 500 متر مربع موضوع مفاد ماده 101 اصلاحی قانون شهرداریها را از مصوبات هشتاد و هفتمین جلسه شورای اسلامی شهر اصفهان اعلام کرد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار