یک حکم متفاوت قضایی؛
تابناک: متخلفان باید هر دو ماه یک بار به واحد اجرای احکام مراجعه و چهل بار از عبارت «من انسان خوب و متمدنی هستم، شکار حیوانات و بدر رفتاری با آنها باعث سنگ دل شدن انسان می شود، من دوست ندارم انسان سنگ دلی باشم پس حیوانات را شکار نمی کنم و به آنها آزار نمی رسانم چرا که عواقب تغییر در اکوسیستم در درجه اول متوجه نوع بشر خواهد بود»رونویسی کنند.
کد خبر: ۴۱۶۱۲۳
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۰ 30 April 2017
تابناک اصفهان: حکم قضایی خلاقانه برای چهار متخلف شکار و صید یک بزکوهی در پارک ملی و پناهگاه حیات وحش کلاه قاضی این استان صادر شد.

این متخلفان شکار به اتهام‌های شکار یک بزکوهی، توهین به مقامات و ماموران دولت و تمرد نسبت به ماموران حین انجام وظیفه با توجه به قانون مربوطه به تحمل دو سال حبس تعزیری و یکی از متخلفان شکار و صید علاوه بر مجازات‌های مزبور به تحمل یک سال حبس برای تمرد نسبت به ماموران و تحمل ۷۴ ضربه ضربه شلاق تعزیری بابت توهین به مامور دولت حین انجام وظیفه  محکوم شده بودند.

در زمان اجرای این حکم اتفاق جالبی رخ داد و دادگاه اجرای تمام مجازات این متهمان را به دلیل فقدان سابقه کیفری، جوان بودن و پیش بینی اصلاح‌پذیری مناسبت ندانست.

در نهایت با توجه موارد قانونی قرار تعلیق مجازات های حبس متخلفان به مدت سه سال صادر شد.

بر این اساس متخلفان در این مدت ملتزم به حسن رفتار و عدم ارتکاب بزه در آینده شده و باید همکاری لازم را با اداره حفاظت محیط زیست شهرستان محل زندگی خود در زمینه حفاظت از حیات وحش به خصوص تغذیه حیوانات در فصول سرد در مناطق حفاظت شده داشته باشند.


نکته جالب توجه اینکه متخلفان باید به صورت هر دو ماه یک بار به واحد اجرای احکام مراجعه و نسبت به رونویسی چهل بار از این عبارت «من انسان خوب و متمدنی هستم، شکار حیوانات و بدر رفتاری با آنها باعث سنگ دل شدن انسان می شود، من دوست ندارم انسان سنگ دلی باشم پس حیوانات را شکار نمی کنم و به آنها آزار نمی رسانم چرا که عواقب تغییر در اکوسیستم در درجه اول متوجه نوع بشر خواهد بود»، اقدام کنند.


همچنین متخلفان باید نسبت به تنظیم تحقیقی یک صفحه‌ای به خط خود اقدام کنند بدین شکل که در هر جلسه راجع به یکی از گونه های جانوری بومی ایران که در معرض انقراض است را به واحد اجرای احکام تحویل دهند و با تائید اداره منابع طبیعی محل زندگی خود به عنوان دوره آموزشی و تربیتی اقدام کنند.

این متخلفان باید گواهی مربوطه با همکاری اداره محیط زیست به همراه گواهی عدم سوءپیشینه خود را در یک روز مانده به پایان فرجه تعلیق به دادستان شهرستان ارائه کنند.

گفتنی است چنانچه محکومان درمدت تعلیق بدون عذر موجه از دستورهای دادگاه تبعیت نکنند، دادگاه صادر کننده حکم قطعی به درخواست دادستان یا قاضی اجرای احکام، حسب مورد برای بار اول یک تا دو سال به مدت تعلیق اضافه یا قرار تعلیق را لغو می کند.

همچنین هرگاه محکوم از تاریخ صدور قرار تا پایان مدت تعلیق، مرتکب یکی از جرایم عمدی موجب حد، قصاص، دیه یا تعزیر تا درجه هفت شوند دادگاه قرار تعلیق را لغو و دستور اجرای حکم معلق را نیز صاد می کند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار