نماینده مردم شهرستان های دهلران، آبدانان، دره شهر و بدره در مجلس شورای اسلامی از آغاز عملیات اجرایی ساخت واحد پتروشیمی دهلران در آینده نزدیک خبر داد و گفت: با سرمایه گذار این طرح رایزنی شده و ظرف 2 ماه آینده عملیات اجرایی این واحد صنعتی شروع می شود.
کد خبر: ۴۱۸۵۵۶
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۵ 04 May 2017
 به گزارش تابناک ایلام؛ شادمهر کاظم زاده روز پنجشنبه در دیدار با مردم زرین آباد اظهار کرد: دهلران سرشار از ظرفیت ها در حوزه نفت و گاز و کشاورزی است و استفاده از این ظرفیت ها می توانند در زمینه اشتغال و تولید این منطقه نقش مهمی داشته باشند.
 
وی با بیان اینکه با پیگیری های انجام شده زمان بازپرداخت تسهیلات زلزله زدگان شهرستان دهلران تمدید می شود، افزود: توجه و پیگیری جاده چمسرخ برای خارج کردن منطقه از بن بست نیز در دستور کار است.
 
کاظم زاده با اشاره به نقش بند پهله و پرچینه در توسعه کشاورزی این مناطق تاکید کرد: بعد از برداشت محصول، ایستگاه و پمپاژ این طرح کشاورزی تکمیل خواهد شد.
 
فرماندار دهلران نیز در سخنانی در جمع مردم زرین آباد افزود: دولت در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی در شهرستان دهلران در حوزه آب و خاک و کشاورزی هزینه های زیادی انجام داده که نقش موثری در افزایش تولید، ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی منطقه دارند.
 
سید حسینعلی موسوی از سرمایه گذاری بیش از 10 هزار میلیارد ریالی دولت در حوزه کشاورزی و آب و خاک این شهرستان خبر داد و گفت: دولت در راستای اجرای طرح احیای 50 هزار هکتاری عین خوش، دشت عباس و فکه، سامانه گرمسیری و سایر پروژه ها اقداماتی چشمگیری داشته که گامی اساسی در راستای تحقق شعار سال هستند.
 
وی با اشاره به نقش بند انحرافی پهله و پرچینه در رونق زراعت و باغداری و تحت پوشش قرار دادن 750 هکتار از اراضی منطقه یادآور شد: این طرح تا پوشش یک هزار هکتار زمین و باغ قابل توسعه است که تاکنون 36 کیلومتر آن تکمیل شده است.
 
موسوی با اشاره به اقدامات دولت در بخش زرین آباد تاکید کرد: اعتبار لازم برای روکش راه زرین آباد تا سه راهی کاور در کمیته برنامه ریزی شهرستان تصویب شده ضمن اینکه بهسازی و تکمیل جاده چمسرخ نیز ضروری است.
 
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام هم در این دیدار مردمی گفت: حجم قراردادهای حوزه آب و خاک، شبکه های آبیاری تحت فشار و تامین آب استان ایلام در سال جاری هفت هزار و 500 میلیارد ریال است.
 
سید محمد تراب میری با اشاره به اجرای بند پهله و پرچینه در پهله زرین آباد اظهار کرد: از نظر حجم قراردادهای کشاورزی استان ایلام رتبه دوم کشور است و این نشان از توجه دولت تدبیر و امید به بخش کشاورزی و ظرفیت های آن در این استان دارد.
 
وی احیای طرح 50 هزار هکتاری زمین های دشت های عباس و عین خوش، سامانه گرمسیری در سطح 30 هزار هکتار از اراضی استان و طرح های تامین آب را از مهمترین اقدامات دولت در حوزه کشاروزی استان ایلام علام کرد.
 
تراب میری افزود: برای تکمیل بند انحرافی پهله پرچینه 200 میلیارد ریال نیاز است که 150 میلیارد ریال آن از محل اعتبارات آبیاری تحت فشار تامین و بعد از برداشت محصول فاز اول این طرح وارد عملیات اجرایی می شود.
 
به گزارش تابناک ایلام، طرح بند انحرافی پهله و پرچینه حدود 14 سال پیش کلنگ زنی شد و تاکنون 260 میلیارد ریال برای آن هزینه شده اما بدلیل عدم اعتبار اجرای آن متوقف شد و از سرگیری عملیات اجرایی این طرح بعد از برداشت محصول انجام می شود.
 
استاندار ایلام نیز در جمع مردم این بخش با اشاره به سوابق مردم زرین آباد در دفاع مقدس گفت: در زمان بازسازی آنچنان که باید حق مردم این منطقه ادا نشد حال آنکه آن موقع می شد به راه ها و سایر حوزه ها بیشتر توجه کرد.
 
محمدرضا مروارید با اشاره به جاده چمسرخ و فعالیت قرارگاه خاتم در بخشی از این طرح افزود: اجرای حدود یک هزار کیلومتر از راه های اصلی و فرعی استان به این قرارگاه واگذار شده بود که جاده چمسرخ نیز یکی از این طرح ها بود که در اواسط کار بدلیل افزایش هزینه ها تعطیل شد.
 
وی از رایزنی ها و پیگیری ها برای افزایش پیمان این طرح و اجرای آن توسط قرارگاه خاتم خبر داد و تاکید کرد: امیدواریم با بالا بردن پیمان توسط وزارت راه و شهرسازی، توافق لازم بین قرارگاه خاتم و وزارت راه انجام شود و عملیات اجرایی طرح های حوزه راه از سر گرفته شود.
 
مروارید با اشاره به وضعیت جاده بلوطستان و اعتبارات سال گذشته این پروژه از محل ماده 180 بحران گفت: این اعتبار محقق نشد و امسال مجدد تمدیده شده ضمن اینکه در اعتبارات امسال پنج میلیارد ریال از طریق کمیته برنامه ریزی دهلران و ملکشاهی برای اجرای آن در نظر گرفته می شود.
 
وی یادآور شد: از سه راهی زرین آباد به سمت میمه روکش راه و حذف نقاط حادثه خیز انجام می شود و پل جاده بلوطستان نیز به پیمان رفته و برای بهسازی جاده نیز از طریق کمیته برنامه ریزی دهلران و ملکشاهی اعتباری در سال جاری اختصاص داده خواهد شد.
 
وی با اشاره به آمار 45 هزار بیکار استان ایلام در سال 92 افزود: با اقدامات انجام شده این آمار هم اکنون به 23 هزار نفر رسیده که با بهره برداری از سامانه گرمسیری، اجرای طرح های نفتی و شبکه های آبیاری شاهد کاهش این آمار و افزایش شاغلین در این استان خواهیم بود.
 
استاندار ایلام از عقد قرارداد با شرکت های روسی برای اکتشافات نفت و گاز مناطق نفتی استان خبر داد و اضافه کرد: با راه اندازی و فعالیت این پروژه اشتغال و تولید در همه عرصه ها افزایش خواهد یافت و شهرستان ها به تناسب ظرفیت از اشتغال و تولید مرتبط با این طرح ها بهره مند می شوند.
 
وی با اشاره به کسب مجور برای راه اندازی بازارچه مرزی چیلات افزود: در حال رایزنی با طرف عراقی برای بازگشایی این مرز هستیم و امیدواریم تا زمان اربعین آینده این مرز باز و تردد از آن انجام شود.
 
استاندار ایلام در سفر به زرین آباد همچنین با خانواده شهید فاضل نوروزی دیدار و با اهدا لوح و هدایایی از این خانواده شهید تقدیر کرد.
 
مروارید در این دیدار با اشاره به سخن امام راحل که فرمودند شهدا چشم و چراغ ملت هستند و حق بزرگی بر گردن همه دارند، گفت: همه قدردان خون شهدا و صبر و استقامت خانواده آنان هستیم
 
به گزارش تابناک ایلام، استاندار ایلام، نماینده مردم حوزه جنوب در مجلس شورای اسلامی، فرماندار دهلران و جمعی از مدیران کل دستگاه های اجرایی استان ایلام روز پنجشنبه همچنین برای بررسی مسایل و مشکلات بخش میمه به شهرستان دهلران سفر کردند.
 
دیدار و گفت و گو با خانواده شهید محمدرضا هادیزاده در شهر سراب میمه، دیدار با مردم زرین آباد و بازدید از مسیر ارتباطی تختان به میمه و گوراب از دیگر برنامه های سفر استاندار ایلام و هیات همراه به این بخش بود.
 
شهرستان دهلران با 66 هزار نفر جمعیت در 220 کیلومتری جنوب ایلام قرار دارد و دارای چهار بخش و 64 روستا است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار