داوری مادران سالم را عامل موثری در تولد نوزادان سالم دانست و خاطرنشان کرد: تامین سلامتی مادران و تولد نوزادان سالم در گرو داشتن ماماهای پرتلاشی مانند ماماهای امروز ما است.
کد خبر: ۴۱۹۹۸۶
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۵ 07 May 2017
رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان کهگیلویه، گفت: با تلاش‌های انجام شده میزان سزارین در این شهرستان تاکنون 4 درصد کاهش داشته است.

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج ظهر امروز آیین تجلیل از ماماهای نمونه و برتر با حضور مسوولان شهرستان کهگیلویه در این شهرستان برگزار شد.

کورش داوری در این آیین ضمن تقدیر از تلاش‌های ماماها، اظهار کرد: مامایی حلقه بسیار مهم و مورد توجه در تیم بهداشت و درمان است که نفش اساسی در توسعه سلامتی دارد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان کهگیلویه با اشاره به نقش موثر ماماها در سلامت زنان و کاهش مرگ و میر مادر و نوزاد، افزود: تلاش‌های این قشر در راستای تامین سلامتی مادر و نوزاد و ارتقای زایمان طبیعی در جامعه قابل تقدیر است.

وی توسعه شاخص‌ها را از اهداف و اولویت‌های مهم نظام پزشکی بیان کرد و یادآور شد: ماماها تاکنون در این راستا نقش محوری و موثری داشته‌اند.

در ادامه با اشاره به اجرای طرح تحول سلامت در کشور، یکی از نتایج و دستاوردهای مهم این طرح را کاهش سزارین و افزایش زایمان طبیعی عنوان کرد و بیان داشت: این طرح در استان ما نیز به خوبی جواب داده و میزان زایمان‌های طبیعی به صورت محسوسی کاهش یافته است.

این مسوول با بیان اینکه با تلاش‌های انجام تاکنون میزان سزارین در شهرستان کهگیلویه چهار درصد کاهش داشته است، گفت: بیمارستان امام خمینی (ره) دهدشت توانسته در میان دیگر بیمارستان‌های این شهرستان رتبه برتر را در این حوزه کسب کند.

داوری مادران سالم را عامل موثری در تولد نوزادان سالم دانست و خاطرنشان کرد: تامین سلامتی مادران و تولد نوزادان سالم در گرو داشتن ماماهای پرتلاشی مانند ماماهای امروز ما است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان کهگیلویه در ادامه با ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده در این شهرستان، گفت: این اقدامات به منظور توسعه بهداشت و سلامتی مردم انجام گرفته است.

وی اجرای 16 طرح بهداشتی درمانی در راستای طرح تحول سلامت را از جمله اقدامات انجام شده عنوان کرد و بیان داشت: این پروژه‌ها در مراحل کلنگ‌زنی تا 90 درصد پیشرفت فیزیکی فعال هستند.

این مسوول بلوک زایمان بیمارستان دهدشت را یکی از پروژه‌های مهم بهداشتی و درمانی این شهرستان بیان کرد و گفت: این پروژه در حال حاضر حدود 40 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و با مدرنترین تجهیزات در حال ساخت است.

داوری پروژه اتفاقات بیمارستان دهدشت، مجتمع عالی بهورزی و کلینیک تخصصی دهدشت را از دیگر پروژه‌های در دست اجرای این شهرستان عنوان کرد و یادآور شد: راه‌اندازی سه باب مرکز سلامت شهری و روستایی، هفت باب پایگاه بهداشتی و ساختمان ستاد شبکه بهداشت و درمان از دیگر نمونه‌های این پروژه‌ها در شهرستان است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار