کارشناس معماری و شهرسازی:
تابناک: کارشناس معماری و شهرسازی گفت: تاکید بر معماری سنتی ایرانی اسلامی بدین معنا نیست که از مدرنیزه بگریزیم بلکه تاکید بر این نکته است که با برنامه ریزی صحیح معماری اصیل ایرانی اسلامی می‌تواند به شکل مدرن و امروزی جایگاه خود را بار دیگر باز پیدا کند.
کد خبر: ۴۲۱۹۷۳
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۱ 10 May 2017
محسن جان‌نثاری در گفت‌وگو با خبرنگار تابناک با اشاره به ضرورت احیای معماری و شهرسازی ایرانی اسلامی در استان اظهار داشت: در شهر اصفهان و بسیاری از شهرهای دیگر اصول شهرسازی به درستی رعایت نشده است، در واقع در سال‌های گذشته با تاکیدات برخی مدیران بدون توجه به نظر کارشناسان و دوست‌داران میراث‌فرهنگی، برج جهان نما در مرکزشهر اصفهان ساخته شد که علاوه بر نمای نامناسب، اصفهان را تا مرز تهدید برای خارج ساختن میدان نقش‌جهان از فهرست آثار یونسکو پیش برد.
 
وی اضافه کرد: از سویی ساخت بر‌ج‌های بلند به بهانه های مختلف در حاشیه زاینده رود بر خلاف اصول معماری دنیا خود از مواردی است که در نقد کارنامه شهرسازی اصفهان درج شده و گاه تعجب گردشگران این شهر را نیز بر می انگیزد که این موارد تنها گوشه‌ای از بی توجهی به اصل درست شهرسازی در اصفهان است.
 
این کارشناس معماری تاکید کرد: تاکید ما بر معمای سنتی ایرانی اسلامی بدین معنا نیست که از مدرنیزه بگریزیم بلکه تاکید بر این نکته است که با برنامه ریزی صحیح معماری اصیل ایرانی اسلامی می‌تواند به شکل مدرن و امروزی جایگاه خود را بار دیگر باز پیدا کند.
 
وی اضافه کرد: باید توجه کنیم که افرادی متناسب با  نام و نشان شهر اصفهان به عنوان پایتخت فرهنگی کشور، گام به شورای شهر اصفهان بگذارند به نوعی که هیچ گاه میراث این شهر جهانی را فدای منفعت خود و یا گسترش شهر نکنند.
 
جان‌نثاری تاکید کرد: این امر میسر نمی‌‌شود مگر اینکه از نیروهای جوان و متخصص به جای افرادی که تنها با خاطر سمت خود شهره هستند در شورای شهر اصفهان بهره ببریم.
 
وی اضافه کرد: تخصصی شدن شروا به یقین به تخصصی شدن فعالیت های شهری نیز می انجامد چراکه انتخاب شهردار خوب  و شایسته اصفهان نیز بستگی به اتحاد و هم دلی اعضا شورای شهر  نیز دارد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار