رئیس ستاد انتخاباتی اصلاح طلبان اصفهان برای انتخابات شورای اسلامی شهر گفت: شورای هماهنگی اصلاح طلبان اصفهان برای گزینش نامزدهای مورد حمایت خود جهت انتخابات شورای اسلامی شهر از سویی با کثرت نیروهای شایسته و از سوی دیگر با محدودیت مواجه بود.
کد خبر: ۴۲۲۷۸۵
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۲ 12 May 2017
تابناک اصفهان- به گزارش ایرنا، قدرت الله نوروزی پنجشنبه شب در نشست خبری افزود: براساس مصوبه مجلس شورای اسلامی، تعداد کرسی های شورای اسلامی شهر اصفهان از 21 به 13 کرسی کاهش یافته است.
وی افزود: بنابراین برای انتخاب نامزدهای مورد حمایت اصلاح طلبان اصفهان جهت انتخابات شورای شهر با محدودیت مواجه بودیم و از بین افراد شایسته ای که برای قرارگرفتن در این لیست معرفی شده بودند، 13 نفر انتخاب شدند.
رئیس ستاد انتخاباتی اصلاح طلبان اصفهان برای انتخابات شورای اسلامی شهر با اشاره به اینکه انتخاب نامزدهای مورد حمایت این جریان سیاسی پس از طی فرآیندی انجام شده است، افزود: براساس تصمیم شورای عالی هماهنگی اصلاح طلبان سایر نامزدهای اصلاح طلب که در این لیست قرار نگرفته اند، نمی توانند از این عنوان در تبلیغات انتخاباتی خود استفاده کنند.
وی با بیان اینکه فعالیت های ستاد انتخاباتی دکتر روحانی با ستاد انتخاباتی اصلاح طلبان برای انتخابات شورای اسلامی شهر در اصفهان جدا از یکدیگر انجام می شود، افزود: ستاد انتخاباتی اصلاح طلبان اصفهان برای انتخابات شورای اسلامی این شهر از روز گذشته بصورت رسمی فعالیت خود را اغاز کرد.
نوروزی افزود: این ستاد در مناطق مختلف شهر اصفهان برنامه ها و اهداف نامزدهای مورد حمایت خود را تبلیغ و تبیین می کند.
رئیس ستاد انتخاباتی اصلاح طلبان اصفهان برای انتخابات شورای اسلامی شهر با اشاره به اینکه انتخابات میان دوره ای مجلس شورای اسلامی نیز در حوزه انتخابیه شهرستان اصفهان برگزار می شود، افزود: برنامه ریزی برای تبلیغات برنامه های نامزدِ تحت حمایت شورای هماهنگی اصلاح طلبان اصفهان نیز توسط این ستاد انجام می شود.
وی از سید مجید موسویان احمد آبادی به عنوان نامزد مورد حمایت شورای هماهنگی اصلاح طلبان در انتخابات میان دوره ای مجلس در حوزه انتخابیه اصفهان نامبرد و افزود: شورای هماهنگی اصلاح طلبان اصفهان برای انتخاب نامزد مورد حمایت خود برنامه بیش از 100 نامزد را مورد بررسی قرار داد و در نهایت وی را به عنوان نامزد مورد حمایت خود برگزید.
نوروزی با اشاره به اینکه شورای هماهنگی اصلاح طلبان اصفهان قصد داشت از افرادی که به عنوان نامزد در مرحله اول انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی معرفی کرده بود به عنوان نامزد مورد حمایت اصلاح طلبان در انتخابات میان دوره ای نیز استفاده کند، افزود: اما برای انتخابات میان دوره ای مجلس صلاحیت آنها از سوی شورای نگهبان تایید نشد.
وی اظهار کرد: یکی از این افراد در مرحله اول انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه اصفهان، با کسب 150 هزار رای، ششم شد.
تعداد اعضای اصلی شورای اسلامی کلانشهر اصفهان در دوره چهارم 21 عضو تعیین شد که طبق مصوبه مجلس، تعداد اعضای اصلی شورای شهر اصفهان در دوره پنجم 13 نفر خواهد بود.
انتخابات شورای اسلامی شهر اصفهان با حضور 742 نامزد که صلاحیت آنها از سوی هیات اجرایی و نظارت انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا اصفهان احزار شده است، برگزار می شود.
در انتخابات دهمین دوره مجلس در اسفند سال 94، شورای نگهبان، آرای فرد منتخب سوم شهر اصفهان را باطل اعلام کرد و بدین ترتیب چهار نفر از این شهرستان راهی مجلس دهم شدند و انتخاب نفر پنجم منوط به برگزاری انتخابات میان دوره ای مجلس شد.
انتخابات میان دوره ای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در استان اصفهان فقط در شهرستان اصفهان و برای انتخاب یک نماینده برگزار می شود.
استان اصفهان به همراه اقلیت مذهبی ارامنه دارای 20 نماینده در مجلس شورای اسلامی می باشد که از این تعداد پنج کرسی متعلق به شهرستان اصفهان است.
انتخابات میان دوره ای مجلس شورای اسلامی و شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان با انتخابات دوازدهمین دوره ریاست‌جمهوری ایران در 29 اردیبهشت امسال برگزار می شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار