مسئول ستاد انتخاباتی لیست خدمت گفت: در لیست خدمت سهم خواهی جائی نداشت و براساس نیاز محلات، افراد مشخص شده‌اند.
کد خبر: ۴۲۴۰۲۱
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۲ 14 May 2017
تابناک اصفهان-به گزارش خبرنگار مهر، پرویز سروری، مهدی اقراریان و سوده نجفی ۳ تن از اعضای لیست خدمت با حضور در خبرگزاری مهر از برنامه‌های خود برای حضور در پنجمین دوره انتخابات شوراها گفتند.

در ابتدا پرویز سروری که ریاست کمیسیون نظارت و حقوی شورای شهر فعلی را نیز بر عهده دارد در ارزیابی عملکرد شورای چهارم گفت: شورای چهارم از پختگی بالاتری برخوردار بود و دو نگاه متفاوت به سیاسی در این شورا، تلاش کردند رقابت‌های سیاسی را به رقابت خدمت تبدیل کنند.

وی ادامه داد: در ماه‌های اول شورا، نگاه‌های سیاسی، چالش‌ها و تنش‌هایی را ایجاد کرده بود که تقریباً یادآور شورای اول بود اما در ادامه فضا مناسب شد و توانستیم ظرفیت این شورا را به خوبی نشان دهیم. تقریباً سه سال موفق را در شورای چهارم تجربه کردیم و تنها یک سال که مربوط به شش ماه اول شورای چهارم و شش ماه آخر شورا، تنش‌هایی را، نگاه‌های تند سیاسی ایجاد کردیم.

سروری با بیان اینکه عملکرد شهرداری نشان از تأثیرگذاری شورا در بحث نظارت است، اظهار داشت: وقتی اصلاحیه بودجه از پنج هزار میلیارد تومان به ۵۰۰ میلیارد تومان بدون متمم می‌رسد گویای این مطلب است که روند مالی شهرداری به دلیل نظارت‌ها، اصلاح شده است.

پختگی در عملکرد شورای شهر چهارم

این عضو شورای شهر تهران با اشاره به اولویت بندی‌هایی که در شورای چهارم در خصوص مسائل شهری ایجاد شد، خاطرنشان کرد: ۴۲ درصد بودجه شهرداری به موضوع حمل و نقل و محیط زیست اختصاص یافت که این نشان از پختگی در عملکرد و تصمیم‌گیری‌های شورای چهارم است.

سروری با اشاره به نحوه ارائه گزارشات حسابرسی در شورای شهر تهران افزود: در دوره چهارم این گزارشات به چالش کشیده شد، در حالی که در دوره‌های گذشته، تنها این گزارشات ارائه می‌شد. هرچند در برخی از موارد من منتقد این گزارشات بودم به خاطر اینکه از چارچوب‌های کارشناسی خارج شده بود اما نمی‌توان نقش مؤثر شورای چهارم را در انضباط مالی شهرداری نادیده بگیریم.

رئیس کمیسیون نظارت شورای شهر تهران با اشاره به ایجاد سامانه هوشمند «تنقیه قوانین» و مصوبات شورا گفت: این اتفاق بزرگی در تاریخ شوراها محسوب می‌شود که مصوبات شوراها از پراکندگی خارج کرده ومصوبات معتبر و غیر معتبر را مشخص کرده است. در دو سه ماه باقی مانده تمامی این مصوبات در دسترس کارشناسان، افراد مطلع و مردم قرار خواهد گرفت.

مصوبات شورا باید در دسترس عموم باشد

به گفته پرویز سروری در دسترس پذیر شدن مصوبات شورا، کمک به شفافیت و کاهش سوءاستفاده‌ها خواهد شد زیرا یک نظارت عمومی و فراگیر را ایجاد خواهد کرد.

وی اضافه کرد: در کمیسیون نظارت بیش از ۶ هزار نامه نظارتی به شهرداری ارسال کردیم اما آن را در بوق و کرنا نکردیم که شهر را به چالش بکشیم. اما همین نامه‌ها سبب اصلاح قراردادهای شهرداری شد.

رئیس کمیسیون نظارت شورای شهر افزود: همچنین سامانه جامع مشکلات محلات را ایجاد کردیم تا مشخص شود هر محله چه مشکلاتی را دارد. هوشمند کردن محلات به برنامه‌ریزی‌های آینده در خصوص شهر کمک خواهد کرد. این اطلاعات از شهرداران نواحی، شورایاران و مردم گرفته شده است.

نحوه انتخاب اعضای لیست خدمت

در ادامه سروری در خصوص ترکیب لیست خدمت با بیان اینکه این لیست با دید اجتماعی بسته شده، نه سیاسی، توضیح داد: این لیست براساس سنگ خواهی، وزن کشی‌های سیاسی و لابی گری‌های غیرقابل توجیه بسته نشده است، ما برای بستن این لیست، کار علمی انجام دادیم و می‌دانیم با اینکه همه احزاب در آن نماینده ندارند اما مورد حمایت همه احزاب اصولگرا و انقلابی است به طوریکه می‌بینیم موتلفه سهمی از لیست ندارد و یا جمعیت ایثارگران، رهپویان و یا جبهه امام و رهبری، اما تمام اینها در تهیه این لیست همکاری کردند.

وی افزود: اگر مجتبی شاکری را در لیست قراردادیم به خاطر سهمیه جانبازان نبوده بلکه به عنوان یک وزنه فرهنگی در شورا، ویژگی‌های لازم را برخوردار بوده یا جوانانی مانند خانم سوده نجفی و آقای مهدی اقراریان از درون انتخابت درونی در سطح محلات بیرون آمده‌اند.

مسئول ستاد انتخاباتی لیست خدمت افزود: تلاش شده به دموکراتی‌ترین روش این لیست تهیه شود و بعد از دریافت رزومه‌ها، ۶۳ نفر را برگزیدیم که پس از یک انتخابات داخلی و دو نظرسنجی از مردم محلات، این لیست ۲۱ نفره که لیستی فراگیر و مورد تأیید گروه‌های اصول گراست تهیه شد. در این لیست از دکترای جامعه‌شناسی، شهرسازی، عمران و رسانه وجود دارد و حتی حجت‌الاسلام قاسمیان به عنوان روحانی‌ای که در لیست قرار گرفته دارای مدرک مهندسی معماری از دانشگاه صنعتی شریف است و در این لیست تنها چیزی که دیده نمی‌شود سهم خواهی است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار