تابناک: کاندیدای پنجمین دوره انتخابات شورای شهر اصفهان با تاکید بر لزوم جاری بودن آب در رودخانه زاینده رود به عنوان رگ حیاتی شهر اصفهان، یکی از مهمترین اولویت های توسعه ای در شهر اصفهان را پیگیری مسائل محیط زیستی عنوان می کند.
کد خبر: ۴۲۴۰۶۳
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۱ 14 May 2017
تابناک اصفهان: کارنامه کاری خود را بیش از همه در حوزه فرهنگ پر کرده است و سابقه فعالیت های فرهنگی او سبب شد تا حضور او در شورای چهارم شهر اصفهان ، برنامه های فرهنگی شهر را در این مدت با تحول و توسعه همراه سازد.

اشراف این کاندیدای پنجمین دوره انتخابات شوراها، بر مسائل شهر به واسطه سابقه کار او در شهرداری اصفهان سبب شد تا گره های ناگشوده شهر که سال ها در شوراهای گذشته مورد غفلت قرار گرفته بود، تا حدودی باز شود که شفاف سازی در امور مالی شهرداری و پاسخ گویی این نهاد به پارلمان شهری را از جمله دستاوردهای آن می توان دانست.

اصغر آذربایجانی، که کارشناس ارشد امور فرهنگی است، با اشاره به اینکه بسیاری از سیاست‌های چهارمین دوره شورای اسلامی شهر اصفهان باید در پنجمین دوره نیز جاری و ساری شود، می گوید: از آن جمله می‌توان به افزایش مشارکت مردم در فعالیت‌های سخت افزاری و نرم افزاری شهر اصفهان اشاره کرد که نتیجه این مشارکت را در چهار سال گذشته به خوبی لمس کردیم.

او روان‌سازی امور مردم در مدیریت شهری از جمله شفاف‌سازی مکانیزاسیون و شفاف‌سازی قوانین و مقررات را از اولویت‌های مدیریت شهری اصفهان می داند و می گوید: باید توجه داشته باشیم که در شورای چهارم به این مهم پرداخته شد و ضروری است که توجه به این امر استمرار یابد.

این کاندیدای پنجمین دوره شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر اینکه در شهر اصفهان اولویت اول توسعه شهری مباحث زیست محیطی است، تصریح می کند: مهم‌ترین موضوع در این زمینه حل معضل زاینده‌رود و پیگیری احیای دائمی این رگ حیاتی اصفهان است که از مسئولان ملی مطالبه شود.

او توجه به موضوعات فرهنگی و اجتماعی را نیز از دیگر اولویت‌های مدیریت شهری اصفهان در دوره پنجم اعلام و اظهار می کند: اصفهان پایتخت فرهنگی جهان اسلام است و مباحث فرهنگی را باید به گونه ای پایه‌گذاری و مدیریت کرد که در شان شهر باشد چرا که اصفهان را به عنوان شهر فرهنگی می‌شناسند.

آذربایجانی در ادامه با اشاره به اینکه توجه به اقتصاد شهری و استفاده از صنوف در راستای ایجاد ظرفیت‌های اشتغال‌زایی از دیگر برنامه‌های مورد توجه در شورای پنجم باید باشد، می گوید: همچنین توجه به حمل و نقل پاک و توسعه حمل و نقل عمومی به ویژه مترو و تراموا نیز مورد توجه قرار خواهد گرفت.

او توسعه زیرساخت‌های تفریح و نشاط در شهر اصفهان را نیز از ضروریات این شهر می‌داند و می گوید: زیرساخت‌های تفریحی در شهر اصفهان نقص دارد و برای رفع آنها باید برنامه‌های مورد نیاز را با مشارکت شهروندان ایجاد کنیم.

کاندیدای پنجمین دوره شورای اسلامی شهر اصفهان توسعه زیرساخت‌های هنری شهر هنرپرور اصفهان را نیز از دیگر اولویت‌ها و نیازهای شهر اصفهان عنوان می کند و می افزاید: در این زمینه راه‌اندازی تئاتر شهر، مشارکت در توسعه زیرساخت‌های سینمایی و ایجاد زمینه برای حضور بیشتر هنرمندان مورد توجه قرار دارد.

او توسعه فضای سبز و همچنین حفظ فضای موجود را با توجه به شرایط خشکسالی حاکم بر منطقه از دیگر اولویت‌های در نظر گرفته شده برای پنجمین دوره شورای اسلامی شهر اصفهان می داند و اعتقاد دارد: باید توجه داشته باشیم که مطالبه اول و اصلی شورای شهر و دیگر مسئولان اصفهان باید احیای دائمی رودخانه زاینده رود باشد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار