عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به جایگاه ایمونوآنکولوژی در درمان سرطان گفت: این روش درمانی می ‌تواند امید تازه ای در درمان هدفمند سرطان با حداقل عوارض ایجاد کند.
کد خبر: ۴۲۴۴۲۶
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۰ 15 May 2017
تابناک اصفهان- به گزارش روز دوشنبه ایرنا از انجمن رادیوتراپی آنکولوژی ایران، دکتر حمید سعیدی ساعدی اظهار کرد: روش‌ های جدید درمانی می توانند زمینه درمان بیماران به نحو مطلوب تر و با عوارض کمتر را فراهم کند.
وی به علل شیوع سرطان اشاره کرد و گفت: تمام عوامل بروز سرطان شناسایی نشده و شناسایی دقیق عوامل محیطی و زمینه ای نیازمند مطالعات بالینی وسیع است اما عوامل خطری همچون سیگار، چاقی، کم تحرکی، آلودگی های غذایی و محیطی، مواد سمی، امواج و میدان های مغناطیسی در کنار عوامل زمینه ای و ژنتیکی، می توانند در پیدایش و افزایش سرطان ها دخیل باشند.
عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در ارتباط با سرطان ریه توضیح داد: این سرطان در محیط ‌هایی که آلودگی هوا بیشتر باشد، امکان بروز بیشتری می‌یابد، علائم آن معمولا به صورت سرفه ‌های طولانی و ماندگار و گاهی همراه با خلط خونی و تنگی نفس است و همچنین دردهای قفسه سینه،‌ ضعف و بی‌حالی می تواند از دیگر علائم سرطان ریه باشد.
سعیدی ساعدی گفت: بسیاری از سیگاری‌ ها ممکن است این علائم را داشته باشند و وجود این علائم را به استفاده از سیگار مرتبط بدانند؛ بنابراین به موقع به پزشک مراجعه نکرده و این موضوع احتمال بهبود بیماری آنها را کاهش می‌دهد.
وی با اشاره به برگزاری همایش یک روزه ایمونوآنکولوژی اظهار کرد: این همایش با هدف آشنایی با مبانی ایمونوآنکولوژی و جایگاه این روش درمانی در تهران برگزار می ‌شود و سخنرانانی از گروه ایمونولوژی پایه، ایمونوآنکولوژی بالینی، پزشکی هسته‌ای، رادیوتراپی و آنکولوژی در آن حضور خواهند یافت.
این دانشیار رادیوتراپی و آنکولوژی ادامه داد: هدف از برگزاری همایش یک روزه ایمونوآنکولوژی، آشنایی آنکولوژیست‌ها با روش‌های درمانی جدیدی است که در سال‌ های آ‌ینده جایگاه مهمی را در حوزه سرطان خواهند داشت.
وی با تاکید بر اینکه در درمان سرطان بهتر است جراحی، شیمی‌ درمانی و رادیوتراپی هر یک در جایگاه خود و بر اساس شرایط بیمار و بیماری تجویز شوند، افزود: در این بین رشته ایمونوتراپی یا ایمونوآنکولوژی می‌ تواند روش های جدیدی را در درمان هدفمند این بیماری با حداقل عوارض ایجاد کند.
سعید ساعدی گفت: آشنایی آنکولوژیست‌ها با روش درمانی ایمونوتراپی و جایگاه آن در درمان سرطان ‌های شایع مانند سرطان سینه، ریه، گوارش، تخمدان، مجاری ادراری و ملانوم بسیار حائز اهمیت است.
همایش یک روزه ایمونوآنکولوژی، روز 28 اردیبهشت ماه با حضور صاحب نظران و اساتید حوزه رادیوتراپی و آنکولوژی برگزار می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار