امروز کمر شهر شهیدپرور اصفهان زیر بار عکس‌های تبلیغاتی نامناسب از کاندیداها خم شده است،گویی برخی کاندیداها حاضر به زیرسوال بردن حجاب و حیا برای رسیدن به شورای شهر شده‌اند.
کد خبر: ۴۲۴۵۳۸
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۵ 15 May 2017
تابناک اصفهان: این روزها رسیدن به شورای شهر جزو آمال و آرزوهای قشرهای مختلف جامعه شده است و این آرزو، گویی پیر و جوان نمی‌شناسد. در شهر اصفهان نیز از خبرنگار، هنرمند، مجری، بازیگر، معلم و حتی کارمندان نهادهای دولتی و شرکت‌های خصوصی، مرغ آمال و خیال خویش را به سوی قله شورای شهر رهسپار کرده اند، برخی از این افراد تا دیروز کنار دست ما نشسته‌ بودند اما امروز با اعتماد به نفس مثال‌زدنی در حال تبلیغ برای ورود به شورای شهر اصفهان هستند.

بیش از ۸۰۰ نفر تنها در شهر اصفهان برای رسیدن به ۱۳ کرسی شورا رقابت می‌کنند و در این میان افراد نابلد و بدون تخصص کم نیستند و این مطلب تنها این نکته را در ذهن متبادر می‌سازد که تا چه اندازه جایگاه شورای  شهر را در اذهان مردم پایین آورده‌ایم که هر کس خود را شایسته ورود به این جایگاه می‌بیند.

طبیعی است زمانی که فرد دارای تخصص لازم برای ارائه در کارنامه خویش نباشد از هر روشی ممکن است برای رسیدن به کرسی شوری شهر و روستا استفاده کند، از ارائه رزومه‌ای خنده‌دار از فعالیت‌ها که در آن چاپ یک کتاب ساده به تفصیل شرح داده شده تا حتی یکی دو روز بر مسند روابط عمومی یک نهاد قرار گرفتن.

از  سویی اغلب این افراد کانال‌های تلگرامی تشکیل داده و بی‌شمار افرادی را بدون اجازه در آن عضو می‌کنند به نوعی که این روزها گویی ذهنِ تلگرام نیز از این تعداد کانال و گروه هنگ کرده است اما بسیاری از افراد به دلیل رودربایستی امکان خارج شدن از این گروه‌ها را ندارند چراکه خود به نوعی پیامی به این دوستان است که «شما راشایسته این کرسی ندیده‌ایم، بفرمایید به وظیفه اصلی خود برسید».

عکس‌های نامتعارف کاندیداها، میراثی از گذشتگان

در این میان تبلیغات غیرقانونی کاندیداها از مرد و زن با ارائه عکس‌هایی که بیشتر شایسته قرار دادن در آلبوم خانوادگی و در اندازه‌های نامتعارف است بیش از دیگر تبلیغات شهری به چشم می‌آید و این تقصیری بر گردن ما و میراث گذشتگان است چراکه فراموش کردیم شورای شهر جایگاه افرد نخبه است و تصمیم گیرندگان بر سرنوشت شهرمان را به جای تحقیق درست، از روی ظاهر فردی و یا از میان بازیگران و مجریان انتخاب می‌کنیم.

در این میانه انتخاب‌های غیراصولی این امر طبیعی به نظر می‌رسد که هر کاندیدایی به تصوراینکه بدین شیوه می‌تواند پای به جایگاه شورای شهر بگذارد از عکس‌های نامتعارفی استفاده کند که حیا و عفاف یک بانو را خط خطی می‌کند و زیبنده چهره نورانی اصفهانی نیست که به شهیدان خود در دفاع مقدس شهره کشور است.  

وقتی کاندیداها در سکوت کامل در حال احصای مشکلات شهر هستند!

وعده‌های بی‌شمار انتخاباتی از دیگر آسیب‌های تبلیغاتی کاندیداهای پنجمین دوره شورای شهر اصفهان است، به نوعی که اغلب این افراد ادعا کرده‌اند که در سال‌های گذشته مشغول احصاء مشکلات شهری اصفهان و تدوین برنامه جامعی در راستای رفع این مشکلات بوده‌اند آن هم در سکوت کامل و کسی نیست از این افراد بپرسد که شما که دلسوز این مردم هستید چرا در سالهای گذشته بخشی از این راه‌حل‌ها را برای رفع این مشکلات ارائه نکردید تا به فرضِ بی توجهی مسئولان به این برنامه‌های مدون، حداقل رزومه‌ای برای خود شما باشد.

احیای زاینده رود و تالاب گاوخونی، جلودار وعده‌های انتخاباتی

در این میان احیای زاینده رود و تالاب گاوخونی در میان وعده‌های انتخاباتی جایگاه نخست را به خود اختصاص می‌دهد و اغلب این افراد هم راهکار خاص و ویژه‌ای دارند که فقط با ورود به شورای شهر می‌توانند از آن سخن به میان بیاورند، این در حالی است که باید به یاد این بیاوریم که برنامه‌هایی بسی پروپیمان‌تر توسط مسئولان در سال‌های گذشته تدوین شده است و حتی وعده‌های کشوری از سوی مسئولان برای رفع این مشکلات داشتیم اما امروز همه می‌دانیم که بسیاری از این وعده‌ها تنها جنبه وقت گذرانی و شائبه‌های تبلیغاتی داشته است.

 منکر تلاش‌های محیط زیست استان برای رفع  این مشکلات نیز نیستیم اما همه می‌دانیم که مشکل این حوضه ملی است و  کاری از دست استان برنمی‌آید مگر با انتخاب افرادی با قدرت رایزنی کشوری، ما می‌خواهیم به عمد فراموش کنیم که مشکل زاینده‌رود و تالاب  گاوخونی راه‌حل‌هایی ساده‌تر از تدوین برنامه‌های پیچیده دارد و تنها با مدیریت یکپارچه حوضه آبریز زاینده‌رود و برگشتن به راه وروش اصولی گذشتگان ما امکان‌پذیر است اما گویی اجبار داریم که لقمه را دور سر بپیچانیم و زمان چهارساله‌ را بدون اقدام و با برگزراری جلسه و کارگاه پر می کنیم بدون اینکه به نتیجه ای برسیم.

وعده‌ ایجاد شغل، بازگشایی کارگاه‌ها و کارخانه‌های تعطیل شده تولیدی، افزایش روند گردشگری از دیگر وعده‌های کاندیداهای شورای شهر است و این در حالی است که گردشگری اصفهان در سال‌های گذشته تاکنون روند خوبی را طی کرده است و این رشد همچنان ادامه دارد و به نوعی زمان این نوع وعده‌ها گذشته است.

وعده‌های کاندیداها برای رفع مشکلات اقتصادی اصفهان

یکی از شهروندان اصفهانی با اشاره به وعده کاندیداهای شورای شهر در ارتباط با رفع مشکلات اقتصادی می‌گوید: وعده رفع و مشکل شغل و اقتصاد اصفهان یک موضوع ملی است که بدون بازگشایی کشوری راه‌حلی برای آن مترتب نیست چراکه نیازمند قوانین جامع برای کمک به تولید و صادرات و جلوگیری از ورود کالاهای خارجی به ویژه قاچاق هستیم.

مائده جان‌بزرگی افزود: امروز حتی یک فروشگاه پوشاک در اصفهان نداریم که مبادرت به عرضه کالای ایرانی کند و سرتاسر خیابان چهارباغِ شهری که روزی مهد نساجی بوده است از عرضه کنندگان پوشاک خارجی و به طورکلی فروشگاه‌های عرضه محصولات چینی پر شده است.

وی تصریح کرد: کارخانه پلی اکریل که روزی تامین کننده محصولات بسیاری از کشورهای خارجی بود امروز رو به تعطیلی است آنگاه برخی کاندیداها با وعده‌های غیرواقعی به جای توجه به رفع مشکلات ریشه‌ایِ تنها وعده بازگشایی کارگاه‌ها را می‌دهند.

کاندیداهایی با طرح‌های خیالی در صف شورای شهر

امروز در حالی به انتخابات پنجمین شورای شهر اصفهان نزدیک می‌شویم که کاندیداهایی غیرمتخصص با توسل به زیبایی و آرایش چهره و یا رنگ و لعاب دادن به طرح‌های غیراجرایی و خیالی خود در صف ورود به شورای شهر هستند و این آسیبی است که علاوه بر دقت شهروندان در انتخاب اعضای شورا شهر، دقت مسئولان برای انتخاب کاندیدای شورای شهر را نیز می‌طلبد چراکه گرچه اعضای شورای شهر باید از میان مردم انتخاب شوند اما جایگاه آنها نیز کم از کرسی مجلس ندارد و در سرنوشت تک تک شهرهایی تاثیر دارد که اقتدار آنها در پیشرفت کشور موثر است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار