میانگین ارتفاع ریزش های جوی از ابتدای مهر۱۳۹۵ تا ۲۴ اردیبهشت ماه جاری (سال آبی ۹۶-۱۳۹۵) بیش از ۲۲۰ میلیمتر بوده که این مقدار بارندگی نسبت به میانگین دوره‌های مشابه درازمدت (۲۱۸ میلیمتر)، یک درصد افزایش یافته است.
کد خبر: ۴۲۴۵۶۹
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۳ 15 May 2017
تابناک اصفهان- به گزارش خبرگزاری ایمنا به نقل از شرکت مدیریت منابع آب، گزارش وضعیت بارندگی کشور حاکی از این است که بارش ها از اول مهر تا دیروز ۲۴ اردیبهشت ماه جاری(سال آبیِ ۹۶-۱۳۹۵ ) نسبت به دوره مشابه سال آبی گذشته ( ۲۲۳ میلیمتر) هنوز یک درصد کاهش دارد.
این در حالی است که بارش های امسال نسبت به سال های گذشته تفاوت قابل توجهی کرده است؛ به این ترتیب که در مناطق کویری و نیمه کویری، بارش ها نسبت به سال های قبل افزایش داشته و برعکس، بارش ها در مناطقی که در کوهپایه ها و مناطق پر بارش قرار دارند کمتر شده است.
بر اساس گزارش بارندگی روزانه به تفکیک حوضه‌های آبریز، حجم بارش اول مهر تا پایان ۲۴ اردیبهشت معادل ۳۶۲ میلیارد و ۵۶۶ میلیون مترمکعب است.
بارش ها در حوضه آبریز «فلات مرکزی» با بارش ۱۵۴ میلیمتر، نسبت به سال آبی ۹۵-۱۳۹۴ به میزان ۲۱ درصد و نسبت به میانگین ۴۸ ساله هفت درصد افزایش یافته و به این ترتیب بیشترین تغییرات مثبت را به خود اختصاص داده است.
در مقابل، حوضه آبریز «مرزی شرقی» با بارش میانگین ۵۹ میلیمتر، ۳۵ درصد نسبت به سال آبی گذشته (۹۱ میلیمتر) و ۳۷ درصد نسبت به متوسط ۴۸ ساله (۹۳ میلیمتر) کاهش داشته است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار