تابناک: تحصیل رایگان در اروپا و اینکه در کدام کشورهای اروپایی و یا آمریکایی نظام تحصیل رایگان هنوز وجود دارد.
کد خبر: ۴۲۴۶۸۵
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۸ 15 May 2017

تابناک اصفهان: وجود کیفیت و امکانات در دانشگاه های اروپایی و یا آمریکایی این فکر را برای بعضی از دانشجویان ایجاد میکند که چگونه  و یا در کدام یک از این کشورها می‌توان با هزینه‌ی کم و یا رایگان تحصیل کرد به طوری که  امکان تحصیل در آنها مقدمات موفقیت‌های بزرگتر را برای آنها ایجاد کند از این رو در بخش دوم  مقاله به کشورهای دیگری که در این  زمینه امکاناتی را فراهم کرده اند پرداخته ایم.

تمام دانشجویان از کشورهای اتحادیه اروپا و کشورهای منطقه اقتصادی اروپا می‌توانند به طور رایگان در تمام دانشگاه‌های دولتی یونان (به‌جز برخی از دوره‌های کارشناسی ارشد) تحصیل کرده و تمام کتاب‌های درسی‌شان را نیز رایگان دریافت کنند. دانشجویان بین المللی هم واجد شرایط تحصیل در مراکز آموزش عالی با هزینه کم نزدیک به ۱۵۰۰ یورو (۱۶۰۰ دلار آمریکا) در سال هستند. یونان کمترین هزینه زندگی در اتحادیه اروپا را دارد.

تحصیل یونان

تحصیل رایگان (یا با هزینه اندک) در ایتالیا

اگرچه دانشگاه‌های خصوصی ایتالیا با شهریه‌های به نسبت بالایشان شناخته می‌شوند، دانشگاه‌های دولتی این کشور با شهریه‌هایی نزدیک به ۸۵۰ تا ۱۰۰۰ یورو در سال (۹۰۰ تا ۱۰۶۰ دلار آمریکا) برای تحصیل در مقطع کارشناسی، به طور قابل توجهی ارزان‌تر هستند. دانشجویان اروپایی نیز مانند دانشجویان ایتالیایی واجد شرایط ویژه مالی مانند وام‌ها، کمک‌هزینه‌های تحصیلی، بورسیه‌ها و چشم‌پوشی از هزینه‌های تحصیلی هستند. هزینه زندگی در ایتالیا هم به‌اندازه‌ای که ممکن است انتظار داشته باشید بالا نیست و سالانه نزدیک به ۱۲۰۰۰ تا ۱۸۰۰۰ یورو (۱۲۷۶۰ تا ۱۹۱۴۵ دلار امریکا) را شامل می‌شود. میلان در رتبه‌بندی بنیاد QS از بهترین شهرهای دانشجویی جهان در رتبه سی و هشتم و رم، پایتخت ایتالیا، در رتبه شصت و یکم قرار دارد.

تحصیل ایتالیا

تحصیل ارزان در اسپانیا

مانند دانشجویان اسپانیایی، دانشجویان اروپایی نیز نباید شهریه‌های تحصیلی بالایی در این کشور بپردازند. در عین حال دانشجویان بین المللی می‌توانند با پرداخت هزینه ۶۸۰ تا ۱۴۰۰ یورو (۷۲۰ تا ۱۵۰۰ دلار آمریکا) در سال، در دانشگاه‌های دولتی اسپانیا تحصیل کنند. شهریه‌ها بر پایه واحدهای درسی دریافت می‌شوند و ممکن است در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا افزایش پیدا کنند. برای زندگی در اسپانیا باید سالانه بین ۱۰۸۰۰ تا ۱۳۲۰۰ یورو (۱۱۵۰۰ تا ۱۴۰۵۰ دلار آمریکا) هزینه کنید. مادرید و بارسلونا در رتبه‌بندی بنیاد QS از بهترین شهرهای دانشجویی ۲۰۱۶، به ترتیب در رده‌های بیست و دوم و سی‌ام قرار دارند.

تحصیل اسپانیا

کشورهای دیگری که می‌توانید در آن‌ها رایگان (یا با هزینه اندک) تحصیل کنید در ادامه اشاره شده‌اند.

تحصیل ارزان در آرژانتین

درحالی‌که دانشگاه‌های آرژانتین برای دانشجویان این کشور سراسر رایگان است، دانشجویان بین المللی باید بهایی جزئی برای ورود به دانشگاه‌های دولتی آرژانتین پرداخت کنند. از سوی دیگر، شهریه موسسه‌های خصوصی آرژانتینی ممکن است سالانه تا ۵۰۰۰ دلار آمریکا برسد. در رتبه‌بندی موسسه QS از بهترین شهرهای دانشجویی ۲۰۱۶، بوئنوس آیرس، پایتخت آرژانتین، در رتبه سی و دوم قرار دارد.

تحصیل آرژانتین

تحصیل ارزان در هند

در هند، دانشجویان بین المللی به طور معمول شهریه‌ای بیشتر از ۷۳۰۰ دلار آمریکا در سال نخواهند پرداخت، هرچند که شهریه دانشگاه‌های خصوصی و مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا ممکن است بیشتر باشد. هزینه‌های زندگی در هند برای اکثر دانشجویان بسیار وسوسه‌انگیز است بر پایه آمار Numbeo شاخص قیمت کاربر در این کشور تا ۱۸۷٪ و قیمت کرایه خانه تا ۳۷۳٪ از کشور انگلستان کمتر است. روی هم رفته، شما می‌توانید با مبلغ کمی نزدیک به ۵۰۰ دلار آمریکا به سادگی در این کشور زندگی کنید.

تحصیل هند۲

تحصیل ارزان در تایوان

در تایوان، در برابر شهریه کمی که می‌پردازید خدمات تحصیلی ارزشمندی در بهترین دانشگاه‌های دولتی دریافت خواهید کرد. برای نمونه، دانشگاه ملی تایوان (NTU)، بهترین دانشگاه این کشور که در رتبه‌بندی موسسه QS از دانشگاه‌های جهان در سال ۲۰۱۶ رتبه شصت و هشتم را به خود اختصاص داده، در سال گذشته تنها ۱۰۰۹۲۰ تا ۱۲۴۲۰۰دلار تایوان( ۳۱۷۵ تا ۳۹۰۰ دلار آمریکا) را به عنوان شهریه از دانشجویان مقطع کارشناسی خود دریافت کرده است. شهر تایپه‌ تایوان، در جایگاه بیست و سوم رتبه‌بندی موسسه QS از بهترین شهرهای دانشجویی ۲۰۱۶ و در رتبه پنجم شهرهای ارزان برای دانشجویان قرار دارد.

تحصیل تایوانکجارو.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار