کارشناس مسایل اجتماعی:
تابناک: کارشناس مسایل اجتماعی گفت: بانوان از ظرفیت های مهم جامعه هستند و لازم است از توانایی‌های بانوان در عرصه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی و فرهنگی و در راه رسیدن به قله پیشرفت در هر شهر و استان به درستی استفاده شود.
کد خبر: ۴۲۵۲۵۵
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۶ 16 May 2017
محسن جان‌نثاری در گفت‌وگو با خبرنگار تابناک، اظهار داشت: بانوان از ظرفیت های مهم جامعه هستند که در مسیر پیشرفت کشور می‌توانند همانند آقایان و حتی گاه بیش از آنها مثمر ثمر باشند.

وی با اشاره به فرمایشی از رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه چرا باید نیمی از ظرفیت جامعه مغفول باشد، افزود: لازم است از توانایی‌های  بانوان در عرصه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی و فرهنگی و در راه رسیدن به قله پیشرفت در هر شهر و استان به درستی استفاده شود.

کارشناس مسایل اجتماعی با بیان اینکه امروز حضور تاثیرگذر بانوان در عرصه های مختلف کشور به خوبی مشهود است، تصریح کرد: ضرورت حضور بانوان در عرصه‌های مدیریتی و در مشاغل مختلف به عنوان پزشک، معلم و غیره  انکار شدنی است و نمی توان آن را نادیده گرفت.

وی اضافه کرد: این تفکری سطحی و اشتباه است که  تصور کنیم اگر بانوان از حضور در عرصه فعالیت در مشاغل مختلف باز بمانند زمینه‌های شغلی برای آقایان ایجاد می‌شود.

جان‌نثاری تصریح کرد: البته عقیده نداریم که شغل بانوان به نوعی باشد که وزانت و کرامت آنها را زیر سوال ببرد اما از حضور آنها در عرصه‌های مختلف  سیاسی، فرهنگی، اجتماعی نیز نمی‌توان چشم‌پوشی کرد.

وی اضافه کرد: مشکل اشتغال یک معضل ملی و ریشه‌ای است و لازم است علاوه بر برنامه‌ریزی‌های کشوری به شکل جداگانه عوامل بیکاری و راهکارهای رفع بیکاری در هر استان و شهر احصاء شود که این مهم تنها با داشتن شورایی متشکل از افراد نخبه و متخصص عملیاتی می‌شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار