رئیس کمیته اطلاع رسانی ستاد انتخابات استان اصفهان گفت: براساس قانون انتخابات، هرنوع فعالیت تبلیغاتی نامزدها از ساعت 8 صبح فردا ( پنجشنبه ) ممنوع است.
کد خبر: ۴۲۵۵۹۹
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۳ 17 May 2017
تابناک اصفهان- احمدرضا ضیایی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: دستور العملی که از سوی وزارت کشور مبنی بر ممنوع بودن فعالیت تبلیغاتی نامزدها 24 ساعت قبل از شروع برگزاری انتخابات به روزنامه ها نیز ابلاغ شده است و آنها نیز در صفحات روز پنجشنبه خود حق تبلیغ له یا علیه نامزدها را ندارند.
وی اضافه کرد: همچنین دستورالمعل ممنوعیت تبلیغات انتخاباتی از زمان یاد شده از سوی فرمانداری های استان به ستادهای تبلیغاتی نامزدها ابلاغ شده است.
رئیس کمیته اطلاع رسانی ستاد انتخابات استان اصفهان با اشاره به شور و نشاط سیاسی ایجاد شده در پی تبلیغات ستاد نامزدهای ریاست جمهوری، میان دوره ای مجلس و شوراهای اسلامی شهر و روستا در این استان گفت: برخی از ستادهای تبلیغاتی نامزدها از بنرهایی با اندازه های بیش از حد مجاز و نصب بنر و پوستر در نقاط غیر مجاز اقدام کرده بودند که پس از جمع آوری آنها به نامزدها و ستادهای آنها تذکرات لازم داده شد.
وی تصریح کرد: طبق قانون انتخابات در صورت عدم توجه نامزدها به رعایت قانون، تخلفات آنها از طریق مراجع قضایی پیگیری خواهد شد.
ضیایی از نامزدها، مسئولان ستادها و هواداران آنها خواست، در فرصت باقی مانده تا پایان زمان تبلیغات انتخاباتی همانند گذشته قانون را رعایت و استاندارهای تبلغیات را در فعالیت های خود لحاظ کنند.
وی افزود: راه اندازی هرنوع کارناوال تبلیغاتی از سوی هر شخص و گروه یا جناح سیاسی ممنوع است و این اقدام، مشول تخلفات انتخاباتی است.
انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری همزمان با انتخابات میان دوره ای مجلس شورای اسلامی و انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا روز جمعه 29 اردیبهشت برگزار می شود.
هشت هزار و 794 نفر داوطلب پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستای استان اصفهان توسط هیات های نظارت بر این انتخابات در شهرستان های استان احزار صلاحیت شدند.
10 هزار و 989 نفر برای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان اصفهان ثبت نام کردند که از این آمار، چهار هزار و 504 داوطلب برای انتخابات شوراهای اسلامی شهرها و 6 هزار و 485 نفر برای انتخابات شوراهای روستاهای استان ثبت نام کردند.
363 نفر از این افراد که 215 نفر آنها مربوط به انتخابات شوراهای اسلامی شهرها و 148 نفر مربوط به انتخابات شوراهای اسلامی روستاهای استان بود، انصراف دادند.
هیات های اجرایی شهرستان های استان صلاحیت 10 هزار و 140 نفر را احراز کرده بودند که پس از بررسی در هیات های نظارت شهرستان های استان این آمار به هشت هزار و 794 نفر کاهش یافت.
تعداد کل کرسی های شوراهای اسلامی شهر و روستای استان اصفهان سه هزار و 861 کرسی است که از این تعداد، 571 کرسی متعلق به شوراهای اسلامی شهرها و سه هزار و 290 کرسی متعلق به شوراهای روستایی استان است.
در انتخابات دهمین دوره مجلس در اسفند سال 94، شورای نگهبان، آرای فرد منتخب سوم شهر اصفهان را باطل اعلام کرد و بدین ترتیب چهار نفر از این شهرستان راهی مجلس دهم شدند و انتخاب نفر پنجم منوط به برگزاری انتخابات میان دوره ای مجلس شد.
انتخابات میان دوره ای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در استان اصفهان فقط در شهرستان اصفهان و برای انتخاب یک نماینده برگزار می شود.
انتخابات میان دوره ای مجلس در حوزه انتخایبه اصفهان با 24 نامزد برگزار می شود.
استان اصفهان به همراه اقلیت مذهبی ارامنه دارای 20 نماینده در مجلس شورای اسلامی است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار