نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: قاچاق کالا به کشور در حالی انجام می‌شود که مالیات و عوارضی برای آن پرداخت نمی‌شود، بنابراین این کالاها ارزان‌تر از کالاهای تولید داخل در بازار عرضه شود.
کد خبر: ۴۲۵۶۷۵
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۳ 17 May 2017
تابناک اصفهان -سید ناصر موسوی لارگانی در گفت‌و گو با خبرنگار اقتصادی ایمنا با تاکید بر اینکه کالای قاچاق موجب انبار شدن کالاهای داخلی می‌شود، اظهار داشت: چنانچه در مقابل قاچاق کالا ایستادگی کنند موجب بالا رفتن درآمدهای مالیاتی می‌شود.

وی افزود: زمانی که کالاها ارزان‌تر از تولید داخل عرضه شود، مصرف کنندگان خرید کالاهای خارجی را ترجیح می‌دهند که همین امر بخش تولیدی کشور را با مشکل مواجه می‌کند.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس با بیان اینکه قاچاق عامل اصلی رکود در بسیاری از تولیدات داخلی است، تاکید کرد: برای رفع مشکلات حاصل از رکود و رونق تولید باید با قاچاق برخورد شود، هر روز هم شیوه‌های جدید فروش کالاهای قاچاق در کشور به وجود می‌آید.

وی گفت: برخی از کالاها باید وارد شود، چرا که توان تولید آن در کشور وجود ندارد، اما باید با اعمال قوانین از ورود این کالاها از مبادی غیر رسمی جلوگیری کرد.

موسوی لارگانی بیان داشت: جلوی واردات بی‌رویه باید گرفته شود، چرا که رهبر معظم انقلاب این امر را حرام شرعی اعلام کردند، اما همچنان واردات کالا در کشور بیداد می‌کند.

ایجاد ۱.۵ میلیون شغل جدید با جلوگیری از قاچاق کالا

وی با ابراز تاسف از اینکه کمر بسیاری از سرمایه‌گذاران با واردات بی‌رویه و قاچاق کالا شکسته شده است، تصریح کرد: چنانچه جلوی قاچاق کالا گرفته شود حداقل ۱.۵ میلیون شغل در کشور ایجاد خواهد شد.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس با اشاره به اینکه تجویز رهبر معظم انقلاب برای درمان رکود و مشکلات اقتصادی کشور، اقتصاد مقاومتی است، تاکید کرد: اقتصاد مقاومتی اینطور نیست که فقط خود رهبر انقلاب و دولت کاری بکنند، بلکه رکن اصلی اقتصاد مقاومتی مردم هستند.

وی با بیان اینکه مساله قاچاق کالا یکی از دغدغه‌های مقام معظم رهبری است، اظهار داشت: ایشان بارها طی جلسات متعدد به مسئولان هشدارهایی داده‌اند، اما تاکنون در مبارزه به کالاهای قاچاق سهل‌انگاری شده است.

موسوی لارگانی ادامه داد: هرچند که رهبر انقلاب اسلامی بارها نگرانی خود را اعلام کرده‌اند، اما سودهای صدها میلیاردی این عمل باعث طمع قاچاقچیان کالا شده و نمی‌گذارد تا آنها از این کار دست بردارند.

وی اضافه کرد: این موضوع صدمات جبران ناپذیری در سال‌های اخیر بر پیکر اقتصاد کشور وارد کرده است.

نائب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: نابودی اشتغال، صنعت کشور، دور زدن قانون و عدم پرداخت مالیات به دولت دو ضرر اساسی است که قاچاق بر پیکره اقتصاد کشور وارد کرده و خود به نوعی تضییع حق مردم است.

وی خاطر نشان کرد: دولت وظیفه ایجاد بسترهای لازم برای اشتغال را دارد، اما اگر ما می‌خواهیم که برای فرزندان خود اشتغالی پایدار ایجاد کنیم باید به دنبال مصرف کالاهای ایرانی برویم که تنها راه گشتن چرخ صنعت مصرف تولیدات داخلی است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار