رئیس ستاد انتخابات استان اصفهان گفت: برای برگزاری دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، پنجمین دوره شوراها و انتخابات میان دوره ای مجلس دراصفهان ۱۰میلیون تعرفه در سطح استان توزیع شد.
کد خبر: ۴۲۶۴۴۹
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۲ 19 May 2017
به گزارش خبرنگار مهر، سید رضا عقدایی پیش از ظهر جمعه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه برای انتخابات امروز در استان اصفهان ۱۰ میلیون تعرفه رای توزیع شده است، اظهار داشت: برای هر شهرستان به ازای تعداد صندوق های اخذ رای ۱۵ درصد برگه تعرفه اضافه در شهرستان ها صادر شده است.

وی با بیان اینکه در مرکز استان اصفهان نیز پنج درصد برگه تعرفه اضافه ارائه شده است، ابراز داشت: چنانچه پس از زمان اولیه تعرفه کم بود از این تعرفه ها استفاده کنند.

رئیس ستاد انتخابات استان اصفان در خصوص اعزام بالگرد برای اخذ رای افراد ساکن در مناطق صعب العبور استان اصفهان نیز افزود: بالگرد در حالت آماده باش است اما به دیل شرایط مناسب آب و هوایی تاکنون به این وسیله نیاز نداشته ایم.

وی با تاکید بر خوانش آراءجابجا شده نیز ابراز داشت: به احتمال زیاد آراء همه صندوق ها همزمان بازگشایی می شود و چنانچه جابجایی صورت گرفته باشد عوامل اجرایی اصلاح خواهند کرد.

عقدایی اضافه کرد: عوامل اجرایی نیز در خصوص چگونگی برگزاری انتخابات توجیه هستند و افرادی که می خواهند رای خود را در صندوق ها بیندازند راهنمایی می کنند.

وی با بیان اینکه احتمال جابجایی آراء تنها در شهرستان اصفهان امکان پذیر است، تصریح کرد: در شهرستان اصفهان سه انتخابات برگزار می ود و تعداد اعضای شورای اسلامی شهر نیز بیش از دیگر مناطق است و از این رو پیش بینی می شود که در شهرستان ها جابجایی به ندرت صورت گیرد.

سه هزار و ۱۸۰ شعبه اخذ رای در استان اصفهان پیش بینی شد

رئیس ستاد انتخابات استان اصفهان با بیان اینکه در سطح استان اصفهان سه هزار و ۱۸۰ شعبه اخذ رای وجود دارد، اضافه کرد: دو هزار و ۸۹۲ عدد از این شعب ثابت و ۲۸۸ شعبه سیار داریم.

وی با بیان اینکه  تعداد شعب شهری دو هزار و ۱۵۰ مورد پیش بینی شده است، تصریح کرد: از این تعداد دو هزار و ۶۵ شعبه ثابت و ۸۵ شعبه سیار فعالیت خواهد داشت.

رئیس ستاد انتخابات استان اصفهان اضافه کرد: در روستاها نیز یک هزار و ۳۰ شعبه اخذ رای فعال خواهد بود که ۸۲۷ شعبه ثابت و ۲۰۳ شعبه سیار خواهد بود.

وی  با اشاره به اینکه ۹۱ شعبه ویژه خواهران نیز در استان اصفهان راه اندازی شده است، ابراز داشت: همه عوامل اجرایی این شعب بانوان هستند.

عقدایی با بیان اینکه در ۱۰ شهر استان اصفهان نیز  انتخابات به صورت تمام مکانیزه برگزار خواهد شد، اظهار داشت: در این تعداد شهرستان ۷۵۵ شعبه اخذ رای فعال شده است.

انصراف پنج کاندیدای انتخابات میان دوره ای مجلس

وی با بیان اینکه با انصراف پنج نفر از کاندیداهای انتخابات میان دوره ای مجلس شورای اسلامی در اصفهان تعداد این کاندیداها برای انتخابات امروز ۲۴ نفر نهایی شده است، تصریح کرد: ۲۳ نفر از این افراد مرد و یک نفر زن هستند.

رئیس ستاد انتخابات استان اصفهان تعداد کل افراد ثبت نام شده برای انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا در استان اصفهان را ۱۱ هزار و ۱۳۶ نفر اعلام کرد و افزود: این تعداد کاندیداها برای سه هزار و ۸۶۲ کرسی شورای شهر و روستا ثبت نام کردند.

وی تعداد داوطلبان شورای اسلامی شهری در استان اصفهان را چهار هزار و ۵۰۵ نفر برای ۵۷۱ کرسی عنوان کرد و گفت: در روستاهای استان اصفهان نیز شش هزار و ۶۳۱ نفر برای سه هزار و ۲۹۰ کرسی ثبت نام کردند.

یک هزار و ۳۱۹ نفر از انتخابات شوراها انصراف دادند

عقدایی تعداد کل انصرافی های شورای اسلامی در استان اصفهان را یک هزار و ۳۱۹ نفر عنوان کرد و افزود: در ۱۰۷ روستا در استان اصفهان نیز به دلیل به حد نصاب نرسیدن کاندیداها، انتخابات برگزار نمی شود.

وی تعداد انصراف دهندگان انتخاب شورای شهر در استان اصفهان را ۷۷۱ نفر عنوان کرد و گفت: در روستاهای استان نیز ۵۵۰ نفر انصراف خود را برای حضور در پنجمین دوره انتخابات شورای اسلامی اعلام کرده اند.

رئیس ستاد انتخابات استان اصفهان افزود: در نخستین ساعات رای گیری شعب میدان خواجو، حسینیه ارشاد و مدرسه صفورا بیشترین حضور را داشته اند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار