دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا از در سراسر کشور آغاز شد.
کد خبر: ۴۲۶۵۰۷
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۸ 19 May 2017
تابناک اصفهان- به گزارش خبرگزاری تسنیم ، دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری، پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و انتخابات میان‌‌دوره‌ای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در 4 حوزه انتخابیه اهر و هریس، بندرلنگه، پارسیان و بستک، مراغه و عجب‌شیر و اصفهان صبح امروز در سراسر کشور آغاز شد.

براساس اعلام هیئت‌های اجرایی، تعداد شعب اخذ رأی در انتخابات 29 اردیبهشت، حدود 63 هزار و 500 شعبه در سراسر کشور است.

انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در 142 شهر با 9 هزار و 752 شعبه اخذ رأی به‌صورت تمام‌الکترونیکی خواهد بود.

200 میلیون تعرفه رأی چاپ‌شده و یک‌میلیون و 500 نفر به‌عنوان عوامل اجرایی و نظارتی در شعبه‌های اخذ رأی حضور خواهند داشت.

براساس این گزارش، 56 میلیون و 410 هزار و 234 نفر واجدان شرایط حضور در انتخابات 29 اردیبهشت هستند که از این تعداد 1 میلیون و 350 هزار و 294 نفر رأی اولی خواهند بود.

13:48 ‌یک میلیون واجد شرایط در مشهد رای خود را به صندوق‌ انداختند

معاون سیاسی استاندار خراسان رضوی گفت: تاکنون یک میلیون واجد شرایط در مشهد رای خود را به صندوق‌ انداختند.

سید جواد حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهد مقدس اظهار داشت: در سطح استان خراسان رضوی 4600 شعبه اخذ رای داریم که تاکنون مردم استقبال خیلی خوبی از نخستین ساعات رای گیری انجام داده‌اند.

معاون سیاسی استاندار خراسان رضوی افزود: تاکنون یک میلیون نفر واجد شرایط در مشهد رای خود را به صندوق انداخته‌اند.

حسینی با اشاره الکترونیکی شدن انتخابات شوراها بیان کرد: شوراهایی که 7 نفره است در سطح استان به صورت تمام الکترونیک انجام می‌شوند.اخذ و شمارش آرا در تربت جام، تربت حیدریه، قوچان، کاشمر، سبزوار و چناران به صورت تمام الکترونیک خواهد بود.

13:45 تعدادی از شعب در اصفهان مرتکب تخلف شدند

 محمدرضا اکرمی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اصفهان با اشاره به اینکه در بررسی‌های میدانی تعدادی از  شعب مرتکب تخلف شدند، اظهار داشت: در خارج از تعدادی شعب اصفهان عناصری از ستاد خاص، تبلیغات نامزدی خاص را توزیع کردند که با کمک عوامل انتظامی جلوی این کار گرفته شد و با این تخلف صورت گرفته در چند حوزه انتخابیه برخورد شد.

وی درباره اینکه شهروندان توجه داشته باشند که حتما برگه تعرفه آن‌ها ممهور به مهر اجرایی و نظارت باشد، افزود: تعرفه‌هایی که مهر نداشته باشد باطل است و رای ماخوذه محسوب می‌شود، تعرفه باید هم ممهور به مهر نظارت و مهر اجرایی باشد در غیر این صورت رای به عنوان باطله غیر ماخوذه محسوب می‌شود.

عضو هیئت نظارت بر انتخابات استان اصفهان تصریح کرد: مواردی که مشمول جرایم می‌شوند به عنوان جرم با آن‌ها برخورد می‌شود و مواردی که تخلفات به آن‌ها تذکر داده می‌شود یعنی مرتکب تخلف شده‌اند.

به گزارش تسنیم، 68 هزار نفر از عوامل اجرایی اصفهان در مکان‌های تعیین شده مستقر هستند، 2892 شعبه به صورت ثابت و 288 شعبه به صورت سیار اقدام به اخذ رای می‌کنند و تعداد شعب تمام مکانیزه نیز در استان 754 شعبه است.

13:42 تعرفه رأی در برخی شعب روستایی استان یزد کم آمد ‌

حجت الاسلام سید ناصر محمدی با اشاره به اینکه حضور مردم در انتخابات پرشور بوده، اظهار داشت: در شعبی که بازدید داشتیم در یزد، اشکذر، زارچ، شاهدیه و چند شعبه دیگر حضور مردم چشم‌گیر بود و جمعیت خوبی در حال رای دادن بودند.

وی به فعالیت خوب عوامل اجرایی انتخابات در شعب اشاره کرد و گفت: خوشبختانه اقدامات تاکنون خوب بوده و مشکلی در این زمینه به وجود نیامده است.

مسئول نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری یزد  با اشاره به اینکه این هیئت هیچ گونه نظارتی بر انتخابات شوراها ندارد، عنوان کرد: در بعضی از شعب روستایی تفت تعرفه کم آمده بود و انتخابات ریاست جمهوری و شوراها برای مدت کوتاهی متوقف شده بود.

محمدی عنوان کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته خوشبختانه تعرفه مورد نیاز به سرعت به شعب رسید و تاکید هم صورت گرفت که به هیچ عنوان انتخابات به ویژه در حوزه ریاست جمهوری نباید تعطیل شود.

13:33 علما: حضور حداکثری مردم در انتخابات ضامن اقتدار و سلامت نظام اسلامی در عرصه بین‌المللی است

 آیت‌الله مصطفی علما در حاشیه رأی‌دهی با اشاره به اینکه یکی از برکات انقلاب اسلامی حضور جدی مردم در انتخابات است اظهار داشت: امام خمینی ره از همان روزهای ابتدایی سیاست​ و رهبری بر این پایه بود که مردم در همه امور کشور مشارکت داشته باشند و در جریان کارها قرار بگیرند.

امام جمعه کرمانشاه با بیان اینکه خوشبختانه بعد از گذراندن 36 انتخابات در ادوار مختلف همگی با حضور و مشارکت حداکثری مردم برگزار شده است گفت: مقام معظم رهبری نیز در برهه های گوناگون بر مشارکت حداکثری مردم در انتخابات تاکید دارند گفت: این حضور و مشارکت گسترده آثار و برکات زیادی در عرصه داخلی و خارجی دارد و نشان دهنده این است که همه ملت ایران با هر فکر و‌ سلیقه‌ای مدافع نظام جمهوری اسلامی ایران هستند.

علما با بیان اینکه حضور گسترده مردم در انتخابات به معنای دفاع از دستاوردهای انقلاب اسلامی و‌دوران دفاع مقدس است بیان کرد: حضور حداکثری مردم در عرصه بین‌المللی انتخابات ضامن صداقت، سلامت، ابهت، موقعیت، اقتدار، قدرت و عظمت کشور است.

13:25 تمام مدارس اصفهان فردا تعطیل شدند

محمدحسن قائدی‌ها مدیرکل آموزش و پرورش اصفهان دقایقی پیش در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی درباره تعطیلی مدارس اصفهان در روز شنبه اظهار داشت: با توجه به اینکه اکثر مدارس استان اصفهان به عنوان شعبه اخذ رای در نظر گرفته شده، فردا مدارس درگیر انتخابات تعطیل هستند.

وی افزود: تعداد زیادی از همکاران به عنوان عوامل اجرایی و نظارتی در برگزاری انتخابات مشغول فعالیت هستند، بنابراین با توجه به این موضوع، با موافقت استاندار اصفهان کلیه واحدهای آموزشی استان روز شنبه سی ام اردیبهشت تعطیل است.

13:18  مشکلات رای گیری شعب سنندج برطرف شد

شور حضور در انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا از ساعاتی قبل از شروع قانونی رأی‌گیری در سنندج قابل مشاهده بود و مردم با تشکیل صف‌های طولانی آماده حضور در انتخابات بودند.

گزارش خبرنگار تسنیم از شعبه شماره 14 سنندج واقع در میدان کوهنورد حاکی است که رأی‌گیری در این شعبه با یک ساعت و ده دقیقه تأخیر آغاز شد که این امر با اعتراض مردم مواجه شده و حتی برخی شهروندان اقدام به ترک شعبه کردند.

مسئولان شعبه یادشده، اضافه شدن کد سه نامزد شورای شهر سنندج، و اعلام با تأخیر آن به شعب از سوی فرمانداری و ضرورت ورود کد افراد یادشده به دستگاه‌های مکانیزه را عامل تأخیر در آغاز رأی گیری عنوان کردند.

با ورود کد نامزدهای یادشده به 2 دستگاه از 5 دستگاه مکانیزه موجود در شعبه یادشده و اعلام آماده شدن دستگاه‌ها مشکل دیگری بروز کرد و آن عدم ارائه کد به متصدی دستگاه احراز هویت برای شروع کار بود که در نهایت مشکلات یادشده در ساعت 9 و 10 دقیقه صبح امروز در شعبه یادشده برطرف و روند رأی‌گیری آغاز شد.

علیرضا آشناگر در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در سنندج، در پاسخ به سوألی درباره دلیل تأخیر آغاز رأی‌گیری در شعب اخذ رأی سنندج اظهار داشت: دلیل این امر اضافه شدن کد چهار نامزد شورای شهر سنندج در روز جاری بود.

وی گفت: اکیپ‌های صندوق‌های مکانیزه وارد عمل شدند و مشکل برطرف شده و هم‌اکنون رأی‌گیری کاملاً در حال انجام است.

معاون سیاسی، امنیتی استاندار و رئیس ستاد انتخابات استان کردستان تصریح کرد: انتخابات ریاست جمهوری در استان کردستان همزمان با سراسر کشور به‌موقع آغاز شد و مردم می‌توانستند رأی خود را بدهند.

13:15  حجت‌الاسلام یعقوبی: حضور در پای صندوق رأی و مشارکت در آینده کشور وظیفه اصلی مردم است

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی با حضور در مسجد  انقلاب بجنورد رأی خود را در صندوق انداخت.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین یعقوبی در استان خراسان شمالی در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: حضور در پای صندوق رأی و مشارکت در آینده کشور وظیفه اصلی مردم است.

 نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان شمالی افزود: حضور در انتخابات به‌عنوان یک وظیفه و حق شرعی و اجتماعی، برای دست‌یابی به آینده بهتر و تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی ایران برای پاسداری از ارزش‌های انقلاب است.

وی از مردم خواست تا در اولین ساعات رأی‌گیری یا در اولین فرصت ممکن برای انجام تکلیف سیاسی اجتماعی انتخابات در شعب اخذ رأی حاضر شوند.

13:06  حذف اسم نامزد جبهه مردمی نیروهای انقلاب از لیست‌های چاپ شده برای شورای کرج

در چاپ اسامی داوطلبان شوراها در کرج اسم امیر یزدی با کد 2774 نامزد مورد حمایت جبهه مردمی از قلم افتاده است.

 محمدجواد کولیوند رئیس هیات نظارت بر انتخابات شوراها در استان البرز در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مورد عدم وجود اسم یکی از کاندیداهای انتخابات شورای شهر کرج در لیست نصب شده در شعبات اخذ رأی اظهار داشت: در چاپ اسامی آقای امیر یزدی با کد 2774 از قلم افتاده بود که به همه ناظران اعلام شده که اسم ایشان به لیست اضافه شود.

وی در پاسخ به این سئوال که آیا نظارتی برای افزوده شدن اسم این کاندیدا در تمامی شعب اخذ رای انجام می‌شود، افزود: به همه بازرسان گفته شده  اضافه شدن اسم این کاندیدا به لیست اسامی داوطلبان انجام شود.

نماینده مردم کرج در پاسخ به این سئوال که آیا عدم درج اسم یک داوطلب در لیست نصب شده قصور بوده است،گفت: قصوری در کار نبوده و اسم این داوطلب در چاپخانه از قلم افتاده است و البته این کار توسط هئیت اجرایی انجام شده و کار چاپ بر عهده هئیت اجرایی است.

12:52  آیت‌الله گرامی: مشارکت مردم در انتخابات بیانگر نشاط ملی است

آیت‌الله محمدعلی گرامی امروز در حاشیه برگزاری انتخابات، با اشاره به اینکه زدگی انسان اجتماعی بوده و به تشکیلات اجتماعی و مدیریتی نیازمند است، اظهار داشت: مدیریت درجات متعددی دارد که بالاترین درجه مدیریت بعد از رهبر معظم انقلاب، ریاست جمهوری است.

وی بابیان اینکه رئیس‌جمهور باید دارای ویژگی‌ها و شرایط خاص باشد، افزود: امیدواریم فردی که برای ریاست جمهوری انتخاب می‌شود، در بعد سیاست داخلی و خارجی تأمین‌کننده نیازها باشد.

آیت‌الله گرامی با تأکید بر اینکه مشارکت مردم در انتخابات بیانگر نشاط ملی است، عنوان کرد: امید است مردم در بعد مدیریت داخلی، سیاست خارجی و اقتصادی کسی را انتخاب کنند که تمام این ویژگی‌ها را دارا باشد.

12:51 آیت‌الله جوادی‌آملی: مسئولان قدر تلاش و ازخودگذشتگی مردم را بدانند

آیت‌الله جوادی آملی پس از حضور در انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا در جمع خبرنگاران اظهار داشت: به پیشگاه حضرت ولی‌عصر(عج) که این نظام به برکت آن حضرت مستقرشده است عرض ادب و احترام دارم و به خاطر ترویج این انقلاب همه‌کسانی که برای انتخاب تلاش کرده‌اند که با جلال و شکوه این انتخابات برگزار شود تلاش و قدردانی می‌کنم.

مرجع تقلید شیعیان بابیان اینکه مردم در دین اسلام و در محضر امیرالمؤمنین(ع) به‌عنوان جایگاه اصلی هستند، افزود: مردم  در دین اسلام محوریت اصلی را دارند و جایگاه آن‌ها صرفاً به دلیل جمهوریت و انتخابات نیست.

وی ادامه داد: دفاع مقدس را همین مردم حفظ کرده‌اند، مسئولان باید این تلاش و ازخودگذشتگی را قدر بدانند و مردم تا وقتی‌که درصحنه حضور دارند برای کشور هیچ‌گونه مشکلی پیش نمی‌آید، زمانی که کیف و جیب مردم خالی باشد مردم در حمایت از کشور کم می‌آورند و با تعارض نمی‌شود کشور را اداره کرد.

آیت‌الله جوادی آملی با تأکید بر اینکه مردم را باید باور کنیم، تصریح کرد: حتی درصورتی‌که رهبر جامعه حضرت علی(ع) باشد ولی مردم از او ناراضی بوده و پای‌کار نباشند، آن حکومت شکست خواهد خورد چراکه این‌یک تجربه تاریخی و عقلی است.

استاد برجسته حوزه علمیه قم ابراز کرد: برای آنکه مردم را همیشه درصحنه حفظ کنیم باید به معضلات و مشکلات رسیدگی کنیم.

12:33  حجت‌الاسلام لطفی: حضور حداکثری مردم در انتخابات توطئه‌های دشمنان را دفع می‌کند

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدنقی لطفی امروز در زمان انداختن آرای خود در صندوق اظهار داشت: دشمنان همواره به دنبال ضربه زدن به جمهوری اسلامی هستند و فکر می‌کنند که ملت ایران اسلامی از ادامه راه خود پشیمان هستند اما این فکر آنها که فکری خام است به جایی نمی‌رسد.

وی با بیان اینکه حضور حداکثری مردم در انتخابات می‌تواند توطئه‌های دشمنان را خنثی و دفع کند، افزود: در طول 38 سال که از عمر انقلاب اسلامی می‌گذرد مردم همواره حضوری حماسی در انتخابات داشته‌اند و اتحاد و وحدت خود را نشان داده‌اند.

نماینده ولی فقیه در استان ایلام عنوان کرد: توطئه‌هایی که آمریکا و استکبار جهانی دارد با این حضور پرشور دفع شده و مردم ایران بار دیگر وحدت و انسجام خود  را به دنیا نشان می‌دهند.

وی گفت: انتخابات موضع بسیار مهمی است و مردم باید با بصیرت در این انتخابات حضور پیدا کرده و سرنوشت و آینده کشور در چهار سال را رقم بزنند. با وجودی که دشمنان تبلیغات بسیاری را علیه انتخابات و جمهوری اسلامی داشته‌اند اما مردم حضوری گسترده و حداکثری را خواهند داشت.

12:33 بررسی میدانی شعب اخذ رای اصفهان برای مشخص شدن توزیع تعرفه‌های بدون مُهر

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات استان اصفهان گفت: برای مشخص شدن توزیع تعرفه های بدون مهر نیروهای ما به صورت میدانی شعب را بررسی می کنند.

مرتضی طبیبی در گفتوگو با خبرنگار تسنیم در اصفهان درباره احتمال وجود تعرفه‌های بدون مهر انتخاباتی که سبب تخلف و باطل شدن آرا می شود، اظهار داشت: هنوز به صورت دقیق در این زمینه نمی‌توانیم اظهار نظر کنیم.

وی افزود: در حال حاضر برای بررسی این موضوع نیروهای خود را به میدان فرستاده‌ایم تا بررسی‌های لازم صورت گیرد.

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات استان اصفهان خاطرنشان کرد: بعد از مشخص شدن بررسی‌های میدانی می‌توانیم به صورت دقیق در این باره صحبت کنیم.

به گزارش تسنیم، همزمان با آغاز رای گیری در سراسر کشور اخباری مبنی بر توزیع تعرفه‌های بدون مهر در برخی شعب که منجر به باطل شدن آرا می‌شود منتشر شد.

12:23  لاریجانی: حضور چشمگیر مردم در انتخابات امنیت‌ساز است

علی لاریجانی صبح امروز با حضور در مسجد جامع حضرت ابوالفضل(ع) در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای شهر و روستا شرکت کرد.

وی دقایقی پس از انداختن رأی خود در صندوق و در جمع خبرنگاران ضمن تبریک به مناسبت حضور یکپارچه ملت ایران در انتخابات اظهار داشت: مردم‌سالاری دینی در ایران یکی از ارکان اساسی است و انتخابات از اهمیت والایی برخوردار است.

لاریجانی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب، افزود: ایشان نقش کشور در منطقه را منوط به انتخابات دانستند چرا که حضور پرشور و گسترده مردم در انتخابات سبب حفظ امنیت می‌شود و این مهم وضعیت انتخابات را متفاوت می‌کند.

وی آشفتگی‌های امنیتی در منطقه را مورداشاره قرارداد و عنوان کرد: با توجه به اینکه تقریباً همه کشورها درگیر این موضوع هستند، حضور چشمگیر مردم امنیت‌ساز بوده و سبب دفع دشمن می‌شود، همچنین به پیشرفت کشور نیز کمک می‌کند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه نمایندگان مردم در نهادهای مختلف از حقوق آن‌ها دفاع می‌کنند، بیان کرد: اعضای شوراها سبب پیشرفت شهرها شده و انتخاب بالاترین مقام قوه مجریه در پیشرفت و ساماندهی کشور نقش مؤثر دارد.

وی خواستار حضور همه آحاد ملت در انتخابات شد و گفت: امیدواریم امروز جوانان، سالمندان، زنان، مردان و رأی اولی‌ها که حضور در انتخابات برایشان به‌نوعی امتیاز محسوب می‌شود، در انتخابات شرکت کنند و کشور از دستاوردهای حضور پرشور آن‌ها بهره ببرد.

لاریجانی شرکت مردم قم در انتخابات را خوب ارزیابی کرد و ابراز داشت: مردم قم استقبال خوبی از انتخابات دارند چراکه حضور در پای صندوق‌های رأی را وظیفه ملی و الهی خود می‌دانند.

وی با اشاره به اینکه انتخابات تاکنون سالم و خوب برگزار شده است، ادامه داد: تمهیدات اندیشیده شده و تلاش مسئولان اجرایی و نظارتی سبب شده تا هیچ‌گونه مشکلی در روند برگزاری انتخابات پدید نیاید و از آرای مردم صیانت شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه انتخابات سبب انتخاب مسئولان کشور می‌شود، گفت: در این راستا باید از رأی مردم حراست شود تا ایرانی آباد و پیشرفته داشته باشیم، بنابراین انتخابات پشتوانه‌ای برای ملت ایران محسوب می‌شود.

وی ضمن تشکر از عملکرد صداوسیما برای حضور اکثریت مردم در انتخابات، خاطرنشان کرد: مردم با دیدن مناظرات به وجوه متعدد امر آگاه شده و از نظرات کاندیداها مطلع شدند.

12:10  قالیباف: پس از انتخابات آغازِ کار و خدمت در مبارزه با فقر و مشکلات اقتصادی است

محمدباقر قالیباف پیش از ظهر امروز با حضور در پای صندوق رای در مسجد حضرت ابوالفضل‌(ع) شهرک سینای اردبیل در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امروز در واقع با این حضور پرشور و شکوه مردمی در پای صندوق‌های رای، روز جشن جمهوریت نظام است.

وی بیان کرد: حضور مردم افتخاری برای نظام اسلامی و مهری مجدد با هر گرایش و سلیقه بر حقانیت نظام و انقلاب بوده و این را نشان داد که نظام جمهوری اسلامی ایران برخواسته از میان مردم است.

قالیباف گفت: به طور قطع بعد از  انتخابات تمامی رقابت‌ها به پایان رسیده و آغاز کار و خدمت در مبارزه با فقر و مشکلات اقتصادی آغاز می‌شود و امیدواریم که با هر گرایشی در راستای خدمت به مردم گام برداریم.

وی با اشاره به مشارکت پرشور مردم در پای صندوق‌های رای تصریح کرد: مشارکت مردم در این دوره از انتخابات در استان اردبیل و به‌تبع آن در کل کشور در سطح عالی بوده و برگ زرینی دیگر بر تاریخ انقلاب رقم خواهد خورد.

قالیباف افزود: در این شرایط که حضور مردم را در سراسر کشور در پای صندوق‌های رای به صورت باشکوه شاهد هستیم این توفیق را دارم در جمع ملت شهیدپرور، ولایتمدار و همیشه باغیرت اردبیل باشم تا برای قدردانی از تلاش‌های آنها حضور یابم چرا که قرار بود در روز سه‌شنبه سفری به اردبیل داشته باشم ولی به خاطر مشغله کاری نتوانستم در این روز در جمع مردم اردبیل حاضر شوم.

وی اظهار کرد: به پاس قدردانی از مردم شریف استان اردبیل امروز در این منطقه حضور پیدا کرده و در یکی از مناطق محروم همراه با همه مردم رای خود را به صندوق انداختم تا حماسه‌ای دیگر با همدلی و همیاری یکدیگر در تاریخ کشور رقم بزنیم.

12:10 آیت‌الله فاضل‌لنکرانی: حضور پرشور مردم در انتخابات خواب‌های دشمنان را آشفته‌تر می‌کند

آیت‌الله محمدجواد فاضل لنکرانی پس از حضور در انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا در جمع خبرنگاران اظهار داشت: هرچه از انقلاب اسلامی بیشتر می‌گذرد، حضور مردم درصحنه‌ها افزایش می‌یابد و مردم مصمم‌تر درصحنه‌ها حضور پیدا می‌کنند.

وی بابیان اینکه استقلال و عظمت کشور مرهون این حضور همیشگی مردم درصحنه‌های انتخابات است، گفت: مردم از ابتدای صبح در پای صندوق‌ها حاضرشده‌اند و رأی می‌دهند، تحقق آرمان‌های انقلاب و امام راحل در حضور پرشور و گسترده مردم در انتخابات است هر چه حضور بیشتر می‌شود دشمنی‌ها آشکارتر شده و خواب‌های ترامپ آشفته‌تر می‌شود.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) خاطرنشان کرد: انشاءالله فردی بیاید که مشکلات داخلی به‌ویژه وضع اقتصادی و بیکاری را چاره کند.

12:03  آیت‌الله امینی: حضور مردم در انتخابات سبب دلگرمی مسئولان نظام می‌شود

آیت‌الله ابراهیم امینی دقایقی پس‌ازآنکه رأی خود را به صندوق انداخت با اشاره به  شرکت گسترده مردم در انتخابات اظهار داشت: حضور مردم در انتخابات قابل‌تقدیر بوده و امیدواریم بابرکت باشد.

وی بابیان اینکه مردم همیشه درصحنه‌های حساس کشور حضور دارند، افزود: امیدواریم مسئولان نیز به رفع مشکلاتی چون بیکاری و ازدواج بپردازند و مسائل فرهنگی و معضلات جوانان را حل کنند.

آیت‌الله امینی با تأکید بر اینکه شرکت در انتخابات وظیفه ملی و شرعی مردم است، تصریح کرد: انتخابات آبروی نظام اسلامی را در مقابل دولت‌های خارجی و دشمنان حفظ می‌کند، همچنین فردی که بارأی مردم انتخاب می‌شود باید بتواند مشکلات مردم را رفع کند.

وی با اشاره به اینکه حضور مردم در انتخابات سبب دلگرمی مسئولان نظام می‌شود، ادامه داد: رأی دادن به‌عنوان یک تکلیف وظیفه همه مردم است و آن‌ها نباید با انداختن رأی سفید از مشارکت در سرنوشت آینده کشورغافل شوند.

عضو  مجلس خبرگان رهبری بابیان اینکه قم جایگاه ویژه‌ای دارد، عنوان کرد: قم آبروی نظام اسلامی بوده و همه باید برای رفع مشکلات آن تلاش کنند.

12:01  رئیسی: در نظام جمهوری اسلامی رأی مردم یک واقعیت است

حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری پس از رأی دادن در مسجد ارشاد شهرری در جمع خبرنگاران اظهار داشت: یکی از افتخارات جمهوری اسلامی حضور مردم برای شکل دادن به نهادهای مختلف است.

وی با اشاره به اینکه رأی مردم در جمهوری اسلامی تشریفاتی نیست تصریح کرد: امام فرمودند میزان رأی ملت است البته این حرف به عنوان تشریفات نیست.

این کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری خاطرنشان کرد: در دنیا با رأی مردم قیافه می‌گیرند و حرف آن را می‌زنند در حالی که در نظام جمهوری اسلامی رأی مردم یک واقعیت است.

11:58 شناسایی 3 فرماندار متخلف در استان فارس

علی القاصی‌مهر ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از مجموع 89 نفر متخلف که در امر انتخابات فعالیت غیرقانونی داشته‌اند، 11 نفر آنان مدیران برخی از دستگاه‌های اجرایی که 3 نفر از آنان فرماندار شهرستان بودند و پرونده تخلفات انتخاباتی برای آنان ثبت شده و در حال پیگیری است.

وی با بیان اینکه مهم‌ترین اتهامات مسئولان متخلف در انتخابات، استفاده از امکانات دولتی در امر انتخابات و طرفداری از نامزد انتخاباتی خود گزارش شده است افزود: درمدت این دوره از تبلیغات به تعداد 132 نفر از هواداران نامزدهای انتخاباتی تذکر داده شده که بیشترین تخلفات در شهرستان شیراز گزارش داده شده است.

رئیس‌کل دادگستری استان فارس  با تاکید به مسئولان قضایی استان فارس گفت: امروز تمامی مسئولان قضایی استان متعهد شدند تا به صورت کشیک در دادگستری‌های استان حضور یابند تا در صورت وقوع تخلفات انتخاباتی موضوع را رسیدگی کنند.

القاصی مهر در خطاب به مردم استان گفت: امروز مردم استان فارس نشان دادند آنچه که امروز پیروز میدان است مردم هستند زیرا حضور پرشور آنان بیانگر حمایت و دفاع از نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

رئیس‌کل دادگستری استان فارس در توصیه به هواداران  نامزدهای انتخاباتی اعلام کرد: از آنجایی که در این انتخابات برای ریاست جمهوری و شورای شهر تعداد مشخصی را نیاز دارد مردم باید به نتیجه انتخابات احترام بگذارند و اجازه ندهند نشاط انتخاباتی به تلخی تبدیل شود.

القاصی تعرض به ستاد انتخاباتی یکی از کاندیداهای ریاست جمهوری را در شیراز تایید کرد و گفت: در این درگیری حضور به موقع نیروی انتظامی استان مانع از درگیری بین هواداران شد.

رئیس کل دادگستری استان فارس خبرداد: 51 فقره پرونده انتخاباتی در فارس تشکیل شده که 89 نفر دستگیر و تفهیم اتهام شده و پرونده آنان در حال رسیدگی است.

11:52 رئیس ستاد انتخابات استان لرستان: مشکل تاخیر فعالیت برخی شعب اخذ رای استان لرستان برطرف شد

حبیب‌الله خجسته‌پور صبح امروز در جمع خبرنگاران مستقر در  ستاد انتخابات استان لرستان بابیان اینکه رأی‌گیری در همه شعب اخذ رأی آغاز شده است، اظهار داشت: رأی‌گیری در هزار و 766 شعبه با حضور باشکوه مردم آغازشده است.

وی افزود: پیش‌بینی می‌شود هرلحظه بر جمعیت حاضر در شعب اخذ رأی افزوده شود؛ تأخیری که در برخی از شعب به‌ویژه در خرم‌آباد، بروجرد و دورود مواجه شدیم به این دلیل بود که شب گذشته چند نفر به اعضای شورای شهر افزوده شد.

رئیس ستاد انتخابات استان لرستان عنوان کرد: چون دستگاه‌ها توزیع‌شده بود از اوایل صبح اعلام شد کد این افراد نیز اضافه شود، افزوده کردن کد مقداری زمان‌بر بود که سبب شد انتخابات در برخی شعب با تأخیر شروع شود ولی در حال حاضر همه شعب فعال است. تاکنون 174 هزار نفر در سطح استان لرستان موفق شدند رأی خود را به صندوق بیندازند.

خجسته‌پور تصریح کرد: از لحاظ امنیتی نیز هیچ‌گونه مشکلی در هیچ جای استان مشاهده نشده و سلامت و امنیت انتخابات تامین است.

به‌گزارش تسنیم، به رغم آغاز رسمی اخذ رای در ساعت 8 امروز همزمان با سراسر کشور بسیاری از شعب اخذ رای در بروجرد با تاخیر دو ساعت و نیم آغاز به کار کرده و شماری از شهروندان در ورودی شعب ساعت ها منتظر بازگشایی درب ها بودند.

همچنین برخی شعب با یک ساعت تاخیر تنها به اخذ رای ریاست جمهوری مشغول هستند و دستگاه های اخذ رای الکترونیکی شورای اسلامی شهر هنوز متصل نشده است.

رای‌گیری به‌طور رسمی در ساعت 10 و 47 دقیقه در شعب شهر بروجرد آغاز شده و شهروندان با استقبال زیاد منتظر اخذ رای هستند.

11:40  آیت‌الله علوی گرگانی: مردم برای تعیین سرنوشت خود در انتخابات شرکت کنند

آیت‌الله سید محمد علوی گرگانی پس از انداختن رأی خود در صندوق اظهار داشت: از خداوند می‌خواهیم سرنوشت مملکت به دست بزرگواری بیفتد که در کارها عمل به دستورات الهی را مدنظر داشته باشد.

وی با بیان اینکه مردم همانند دیگر صحنه‌ها و انتخابات‌های گذشته همچنان در صحنه حضور داشته باشند، افزود: مردم برای تعیین سرنوشت خود در انتخابات شرکت کنند.

11:21 آیت‌الله مقتدایی: مردم در انتخابات به فرد اصلح رأی دهند‌

آیت‌الله مرتضی مقتدایی پس از حضور در انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا در جمع خبرنگاران ، بابیان اینکه انقلاب اسلامی همواره مورد عنایت ویژه امام عصر(عج) است، اظهار داشت: امام راحل نیز همواره بر عنایات ویژه خداوند در جریان انقلاب تأکید می‌کردند.

وی با تأکید بر هوشیاری مردم در همه حال گفت: امیدواریم مردم مسلمان و متدین ایران اسلامی دست به انتخاب اصلح بزنند و فردی که اصلح که می‌تواند کار کند را در انتخابات برگزینند.

عضو مجلس خبرگان رهبری بابیان اینکه شایسته‌ترین شخص برای رهبری نظام بعد از امام راحل شخص مقام معظم رهبری بودند، افزود: دشمنان نظام همواره به دنبال ساقط کردن نظام اسلامی هستند چراکه آن‌ها از ملت ما سیلی خورده و موقعیت خود را ازدست‌ داده‌اند.

آیت‌الله مقتدایی ادامه داد: مردم ما الحمدالله هوشیار بوده و انتخاباتی که سبب عزت و اقتدار نظام اسلامی باشد را برگزار خواهند کرد چراکه امروز در دوره حساسی قرار داریم و به این شرایط مردم آگاهی کامل دارند.

11:18 گردشگران خارجی حضور اصفهانی‌ها را تحسین کردند

برای گردشگران خارجی از اینکه مردم اصفهان برای انتخابات به‌صورت پرشور پای صندوق‌های رای آمده‌اند نیز جالب است.

یک توریست فرانسوی در این‌باره به خبرنگار تسنیم گفت: در این چند روزی که در اصفهان بودیم خیلی برایمان جالب بود که مردم اصفهان انقدر با شور و هیجان خود را برای رای دادن آماده کرده‌اند.

ما در ایران احساس امنیت می‌کنیم، اصفهان شهر زیبائی است و در تورهای گردشگری اصفهان شهری است که به عنوان یک شهر دیدنی در لیست آن‌ها قرار می‌گیرد.

11:01  آیت‌الله عبادی: همه مکلفیم همراه مردم در صحنه باشیم

آیت‌الله سید علیرضا عبادی  صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: انتخابات حق مردم است زیرا شهروند کشور هستیم و رای ما در سرنوشت جامعه و نسل آینده خود ایفای نقش دارند. همه مردم ایران در صحنه هستند و ما هم مکلف هستیم همراه مردم در صحنه باشیم.

گفت: رای دادن تکلیف بر دوش مردم است و وقتی مردم کشور می‌خواهند برای سرنوشت کشور نسل آینده و نقش ایران در سطح بین‌المللی نقشی را رقم بزنند نیاز به رای دادن وجود دارد.

عبادی افزود: همواره سوالاتی در ذهن مبنی بر اینکه به جه شخصی رای دهیم و سپردن آینده کشور به شخصی اصلح باشد سوالاتی است که ایجاد می شود.

وی بیان داشت: شاید در ابتدا رای ما واقعا راهگشا بوده یا با انگیزه دیگر انجام شده توجه نداشته باشیم، اما بعدها حتی لحظه مرگ این سوال به سراغ ما خواهد آمد که باید درست انتخاب کنیم. امیدواریم تصمیم و رای مردم  برای مردم و جامعه اسلامی مفید باشد.  

نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه در عالم بعدی هم باید پاسخگو باشیم و امانت را به اهلش واگذار کردیم افزود: تصمیم و رایی که می‌گیرند برای مردم کشور و نوع انسان مفید باشد که می‌دهیم باشیم. امیدواریم تصمیم و رایی که مردم می‌دهند برای مردم و جامعه اسلامی مفید باشد.

10:56  حجت‌الاسلام قریشی: استکبار تلاش دارد حضور مردم در پای صندوق‌های رأی را تحت تأثیر قرار دهد

حجت‌الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی با حضور در محل مصلای بزرگ امام خمینی(ره) با شرکت در انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره شورای شهر و روستا رأی خود را به صندوق انداخت.

وی پس از شرکت در این مراسم در جمع خبرنگاران ضمن دعوت مردم برای حضور گسترده در پای صندوق‌های رأی اظهار کرد: در حقیقت حضور مردمی در این رویداد نشانه وحدت و یکپارچگی کشور است بنابراین هر چقدر مشارکت مردم بالاتر باشد نشانه مقبولیت نظام جمهوری اسلامی ایران است.

قریشی افزود: استکبار تلاش می ند با ترفندهای گوناگون حضور پرشور مردم در پای صندوق‌های رأی را تحت تأثیر قرار دهد اما با عزم راسخ ملت این ترفند خنثی شده و ملت ایران امروز در صحنه انتخابات اقتدار نظام و قدرت سیاسی کشور را به همگان نشان می‌دهند.

امام جمعه ارومیه گفت: امروز حضور در انتخابات امروز یک وظیفه ملی است و آحاد مردم دران شرکت می‌کنند و امیدواریم مردم با رأی به افراد اصلح آینده بهتری را برای کشور و خودشان رقم بزنند.

10:42 آیت‌الله ناصری: حضور پرشور مردم در انتخابات نه گفتن قاطع به استکبار جهانی است

آیت‌الله محمدرضا ناصری‌یزدی با حضور در مسجد روضه محمدیه در انتخابات شرکت کرد.

وی در حاشیه رأی دادن در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: حضور پرشور مردم در انتخابات نه گفتن قاطع به استکبار جهانی است.

10:41  آیت‌الله ایمانی: حضور در انتخابات تولید قدرت و بالا بردن توانمندی نظام است

آیت‌الله اسدالله ایمانی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت:  انتخابات حق مسلم مردم است چون ما در اسلام بیعت داریم و امروز بیعت در قالب انتخابات است بنابراین انتخابات حقی است که خداوند برای بنده‌های خود قائل شده است.

نماینده ولی فقیه در استان فارس با بیان اینکه انتخابات چیزی نیست که حکومت‌های غربی و دیگران به ما داده باشند، افزود: این حق باید استیفا  و گرفته شود.

امام جمعه شیراز گفت:  مسئله مهم این است که نظام جمهوری اسلامی در مجامع بین‌المللی و منطقه با آرای مردم حرف می‌زند، یعنی انتخابات که نشانه مردم سالاری دینی است برای نظام یک وسیله است که با دنیا صحبت می‌کند و می‌گوید این ارتباط مردم با نظام، این دفاع مردم از نظام، این انسجام درونی ملت، این وحدت و هماهنگی درونی ملت است.

آیت‌الله ایمانی تصریح کرد: حضور پررنگ مردم در انتخابات چیزی نیست که در عرف بین‌الملل و مجامع بین‌المللی به سادگی از آن گذشت و عبور کرد. رابطه قوی و محکم مردم و دولت و نظام بهترین ارتباط‌ها و موثرترین اهرم‌های قدرت است که این اهرم قدرت در دست نظام جمهوری اسلامی است.

وی عنوان کرد: حضور یکپارچه مردم در انتخابات تجدید قوا و تولید قدرت برای نظام جمهوری اسلامی ایران است. تکرار انتخابات تولید قدرت و بالا بردن توانمندی نظام است.

10:40  آیت‌الله مصباح‌یزدی: تمامی آحاد جامعه در تعیین سرنوشت خود مسئول هستند

آیت‌الله محمدتقی مصباح‌یزدی دقایقی پیش پس‌ از آن‌که رأی خود را به صندوق انداخت، در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: در جایی که انسان می‌تواند سرنوشت خود را مشخص کند، اگر کوتاهی کند به خود زیان رسانده است.

وی با تأکید بر اینکه اگر افراد جامعه در تصمیم‌گیری ضرری به جامعه بزند مسئول است، افزود: ائمه(ع) فرموده‌اند کسی که اهتمام به امور مسلمانان نداشته باشد، مسلمان نیست.

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) ادامه داد: ما همه معتقد به ولایت‌فقیه هستیم، مقام معظم رهبری فرموده که همه باید در انتخابات مشارکت داشته باشند و این خود دلیلی است که بر مسائل بی‌اعتنا نباشیم.

10:38  حجت‌الاسلام نکونام: حضور پرشور مردم در صحنه انتخابات حفظ و صیانت از انقلاب را در پی دارد

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام با حضور در شعبه 36 واقع در مدرسه کار و دانش برادران شهید حقیقی شهرکرد رأی خود را به صندوق انداخت.

وی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مردم با شرکت در انتخابات در حال انجام یک عبادت بزرگ و یک وظیفه سیاسی، ملی و مذهبی هستند.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری بیان کرد: حضور مردم برای تعیین سرنوشتشان در انتخابات مهم که شرکت در این عرصه نشان‌دهنده عقلانیت، بصیرت و بیداری مردم است که حضور پرشور مردم در صحنه انتخابات حفظ و صیانت از انقلاب را در پی دارد.

وی با اشاره به اهمیت انتخابات شوراها گفت: مردم در انتخاب اعضای شورای شهر و روستاها دقت کنند به گونه‌ای که اداره شهر و روستای خود را به افراد باکفایت واگذار کنند.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری ادامه داد: رئیس جمهور باید فردی با کفایت، توانمند و وفادار به انقلاب و ارزش‌های انقلاب باشد که ضرورت مردم و کشور را تشخیص دهد.

نکونام بیان کرد: بعد از اینکه نتایج انتخابات اعلام شد دوران رفاقت آغاز که باید همه در راستای آبادانی کشور تلاش کنند.

10:36  آیت‌الله عابدینی: انتخابات مایه "عزت" نظام و انقلاب است

آیت‌الله عبدالکریم عابدینی با حضور در مسجد امام خمینی(ره) رای خود را به صندوق انداخت.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تمام مردم باید به پیروی از مقام معظم رهبری در انتخابات شرکت کنند تا حماسه‌ای بزرگ در تاریخ نظام خلق شود.

وی بیان کرد: حضور در ساعات اولیه رای‌گیری امری مهم و اساسی بوده چراکه دشمنان با مشاهده حضور گسترده مردم در پای صندوق‌های رای ناامید می‌شوند چراکه بار دیگر اقتدار نظام و انقلاب بر همگان نشان داده می‌شود.

عابدینی گفت: حراست از آرمان‌های انقلاب، خوشنودی روح شهدا و امام(ره) و یاس دشمنان از دستاوردهای حضور پرشور مردم در انتخابات بوده که باید مورد توجه قرار گیرد.

امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: انتخابات مایه «عزت و‌آبرو» نظام بوده و اقتدار انقلاب را برای همه به ویژه کشورهای خارجی نمایان خواهد کرد.

وی ادامه داد: مردم باید در انتخابات و به ویژه ساعات اولیه رای‌گیری حضور گسترده داشته باشند چرا که مقام معظم رهبری روز انتخابات را جشنی برای نظام و انقلاب برشمرده و بر این مهم تاکید کردند.

10:28 آیت‌الله‌ حسین مظاهری: حضور مردم در پای صندوق‌های رأی سبب تقویت نظام می‌شود

آیت‌الله‌العظمی حسین مظاهری پس از انداختن رأی خود در صندول با بیان اینکه حضور مردم پای صندوق‌های رأی باعث تقویت نظام می‌شود، اظهار داشت: حضور مردم در پای صندوق‌های رأی سبب تقویت نظام می‌شود که تقویت نظام از اوجب واجبات است.

وی با بیان اینکه حضور حماسی مردم در انتخابات موجب افزایش امنیت و اقتدار نظام اسلامی است،تصریح کرد: با توجه به این موضوع مردم باید در پای صندوق‌های رأی حضور پیدا کنند.

رئیس حوزه علمیه اصفهان با بیان اینکه شرکت مردم پای صندوق‌‌های رأی اهمیت بسیاری دارد، ادامه داد: در حال حاضر توجه دوست و دشمن به ایران است و حضور مردم در پای صندوق‌های رأی اهمیت بسیاری دارد.

وی با بیان اینکه شرکت همگانی مردم پای صندوق‌های رأی، موجب نگرانی دشمن و خوشحالی دوستان به شمار می‌رود، ادامه داد: شرکت گسترده مردم زمینه تقویت نظام را فراهم کرده و به نظر من از اوجب واجبات نظام جمهوری اسلامی است.

وی با تشکر از دست‌اندرکاران برگزاری این انتخابات اضافه کرد:  امروز امنیت کشور ایران در جهان نمره اول است و کشورهای دیگر حسرت امنیت کشورمان را می‌خورند که امیدوار هستم که این امنیت در کشور پابرجا بماند.

10:23  امام جمعه بوشهر: فصل‌الخطاب در همه امور قانون و شورای نگهبان است

آیت‌الله غلامعلی صفایی‌بوشهری صبح امروز پس از انداختن رای خود در صندوق شماره 82 سیار مستقر در اداره کل بنادر و دریانوردی  بوشهر با بیان اینکه  مردم استان بوشهر، حضور حماسی خود را در حضور حداکثری در انتخابات امروز از همان ساعات اولیه نشان دادند اظهار داشت: امروز با حضور پرشور مردم در پای صندوق‌های رای برگ زرین دیگری به تاریخ ایران اسلامی افزوده شد.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با بیان اینکه  مردم همیشه در صحنه وفاداری خود را به ولایت‌فقیه و آرمان‌های امام راحل نشان دادند افزود: مردم با حضور حماسی خود در انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی نشان دادند در کنار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و به آرمانها و ارزش‌های انقلاب پایبند هستند.

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه مردم با پیروی از رهبر معظم انقلاب حضور حماسی در انتخابات از خود نشان می‌دهند افزود: استان بوشهر همانند گذشته با فرهنگ غنی، دینی و انقلابی خود حضوری حماسی از خود نشان داده و اینک تمام شعبه‌های رای گیری استان بوشهر مملو ازحضور مردم است.

صفایی بوشهری با اشاره به پیام حضور حماسی مردم ایران در این انتخابات گفت: پیام مشارکت حداکثری مردم در انتخابات، ولایت‌مداری، حضور در صحنه، مردم سالاری اسلامی، اعتماد به نظام و اطاعت از رهبر معظم انقلاب است.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با تاکید بر این نکته که مردم هیچ‌گاه انقلاب خود را رها نمی‌کنند خاطر نشان کرد: ‌پیام حضور مردم در پای صندوق‌های رای برای دشمن این است که این مردم هیچگاه انقلاب خود را رها نمی‌کنند و در مقابل تمام توطئه‌های جهان استکبار ایستانده‌اند.

امام جمعه بوشهر، پایبندی مردم به آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب اسلامی را نشان از حضور حماسی مردم در انتخابات دانست و تاکید کرد: حضور پرشور و شعور مردم در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی بیانگر این است که مردم به آرمانها و ارزشهایی که این انقلاب و اسلام از ابتدا نشان داده پایبند هستند.

صفایی بوشهری  با بیان اینکه پیروز انتخابات مردم ایران اسلامی هستند تصریح کرد: حضور حداکثری  مردم در انتخابات نشان از این است که مردم به آرمانها و ارزش‌های انقلاب و اسلام پایبند هستند و نتایج انتخابات هرآنچه باشد پیروزی از آن مردم ایران است.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با تاکید بر تمکین کاندیداها به قانون افزود:  همه کاندیداها باید قانون‌مدار، اخلاق مدار، با بصیرت و ولایتمدار باشند و  در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی باید به هر چیزی که نظام مشخص کرد تمکین و اگر اعتراضی دارند  از مجاری قانونی پیگیری کنند.

امام جمعه بوشهر با تاکید بر اینکه فصل‌الخطاب در همه امور قانون و شورا‌ی نگهبان است افزود: حضور  حماسی مردم در این انتخابات تضمین‌کننده استقلال و اعتلای نظام ایران اسلامی است.

10:17 آیت‌الله صافی گلپایگانی: همه مردم برای عزت کشور پای صندوق‌های رأی بروند‌

آیت‌الله لطف‌الله صافی‌گلپایگانی دقایقی پیش پس‌از اینکه رأی خود را به صندوق انداخت، اظهار داشت: امیدواریم با عنایت حضرت ولیعصر(عج)  بهترین انتخاب را داشته و همه مسلمانان سربلند و باعزت بوده و ملت و به‌ویژه جوانان ایرانی مورد توجهات خاص ایشان قرار گیرد.

مرجع تقلید شیعیان بر حضور پرشور مردم در انتخابات تأکید کرد و افزود: ایران و مردم در سایه توجهات باری‌تعالی موفق و سربلند باشند.

10:16  آیت‌الله خاتمی: مردم با حضور خود در انتخابات پشتیبانی خود را از نظام ‌ثابت می‌کنند

آیت‌الله علی خاتمی امروز در محل شعبه 72 زنجان پس از انداختن رأی خود به صندوق اظهار داشت: جمهوری اسلامی بر پایه مردم‌سالاری دینی بنا شده و دوام پیدا کرده و مردم در آن نقش تعیین‌کنند‌ه‌ای دارد.

وی با اشاره به حضور مردم در همه صحنه‌های مختلف پس از 38 سال از پیروزی انقلاب اسلامی ابراز کرد: هر سال مردم با حضور خود در صحنه‌های مختلف از جمله انتخابات پشتیبانی خود را از نظام مقدس جمهوری اسلامی ثابت می‌کنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان با اشاره به اینکه مردم برای نشان دادن وحدت و اقتدار نظام جمهوری اسلامی پا به صحنه گذاشتند، بیان کرد: مردم زودتر از آغاز رأی‌گیری در شعب حاضر شدند تا در کار خیر پیشی بگیرند و بازدید از تعدادی از صندوق‌ها حاکی از استقبال خوب مردم است و مردم مثل همیشه دوستان را دلخوش و دشمنان را مأیوس می‌کنند.

وی تصریح کرد: مردم ولایی زنجان همواره نشان داده که مشارکت بالایی در عرصه‌های اجتماعی دارند و امیدواریم خداوند هم با این حضور مردم خیر و صلاح جامعه را رقم بزند.

آیت‌الله خاتمی ضمن تأکید به مردم برای حضور در نخستین ساعات رأی‌گیری در پای صندوق‌های رأی ابراز کرد: براساس آموزه‌های قرآن  انجام کار خیر در اول وقت اجر و ثواب بسیاری دارد و مردم با حضور خود در صحنه به همه درس می‌آموزند.

10:15 آیت‌الله یزدی: همه مردم در انتخابات شرکت کنند/ مردم باید انتخاب اصلح داشته باشند

آیت‌الله محمد یزدی در حاشیه برگزاری انتخابت، با اشاره به اینکه انتخابات برکت فوق‌العاده‌ای دارد، اظهار داشت: امیدواریم این مهم برای نظام نقش مؤثری داشته باشد.

وی بابیان اینکه شرکت اکثریت در انتخابات مهم است، افزود: همه مردم در انتخابات شرکت کنند و به هرکس که می‌خواهند رأی دهند، همچنین نفس حضور بر پای صندوق‌ها مفید است، چراکه ملت آگاه ایران می‌توانند با ایجاد یک نشاط عمومی مثل گذشته در این روز الهی پایه‌های نظام استحکام بخشند.

آیت‌الله یزدی خطاب به مردم ایران، بیان کرد: به مردم ایران توصیه می‌کنم که از هر قشری که هستند پای صندوق‌ها حاضر شوند و نگذارند آخر وقت بیایند، چراکه حضور در ساعات اولیه انتخابات بهتر و مؤثرتر است.

وی ادامه داد: توصیه دوم ما نیز این است که باید یک انتخابات اصلح انجام گیرد، و در این راستا تلاش صداوسیما در پخش برنامه‌های انتخاباتی چون مناظرات، مستندات و مسافرت‌های کاندیداها خوب ارزیابی شد.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: مردم باید انتخاب اصلح داشته باشند و مقصود از اصلح کسی است که اهداف عالیه امام راحل را که مؤسس این نظام بودند، داشته باشد.

10:13  نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی: انتخابات ایران پیام یأس و ناامیدی برای دشمنان دارد

آیت‌الله محسن مجتهد شبستری صبح امروز در هنگام شرکت در انتخابات در گفت‌وگو با خبرنگاران با تاکید بر اینکه در انتخابات ایران مردم سالاری دینی متجلی می‌شود اظهار داشت: شرکت در انتخابات شرکت در تعیین سرنوشت است که همه باید در این مسئله احساس وظیفه کنند.

وی با بیان اینکه انتخابات ریاست جمهوری انتخاباتی مهم در تعیین آینده کشور است افزود: انتخابات شوراها نیز در اداره شهرها مؤثر است بنابراین شرکت گسترده در آینده کشور و شهرها مؤثر واقع خواهد شد.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه شرکت در انتخابات وظیفه عقلی، شرعی و وجدانی هر ایرانی است گفت: این حضور به نوعی لبیک به فرمایشات مقام معظم رهبری است.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه از ابتدای صبح صفوف فشرده در پای صندوق‌های رأی تشکیل شده است ابراز داشت: دنیا متوجه می‌شود که مردم ایران به کشور و نظام وفادار بوده و به رهبر خود لبیک می‌گویند.

آیت‌الله شبستری در پایان تصریح کرد: این انتخابات برای دوستان پیام خوشحالی و سرور و برای دشمنان پیام یاس و ناامیدی دارد.

10:11  آیت‌الله طه‌محمدی: وظیفه ما حمایت از منتخب مردم است

آیت الله غیاث الدین طه محمدی صبح امروز بعد از انداختن رأی خود اظهار داشت: امت قهرمان و رشید ایران باید در بین صدها ملت افتخار کنند که رهبری دارند که از نظر درایت, ایمان, شجاعت و عقلانیت سرآمد جهان هستیم.

وی با بیان اینکه دوست و دشمن بر اقتدار رهبری ایران اذعان دارند و باید شکر گذار این موهبت الهی باشیم، افزود: در مورد وظیفه خطیر انتخابات رهبرمعظم انقلاب آنچه را که باید، اعلام کردند و اگر کسی تخطی کند یعنی در درون خود شکست خورده است.

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری با تاکید براینکه مردم باید رای به اصلح دهند و کشور را سربلند کنند، تصریح کرد: تمام دنیا و ناظران کیفیت، کمیت و سلامت انتخابات را رصد می‌کنند و ما وظیفه داریم هر فردی که نامش از صندوق درآمد را یاری کنیم.

10:05 آیت‌الله حسینی‌شاهرودی: مردم کردستان اصلح‌ترین رئیس جمهور را انتخاب کنند

آیت‌الله سیدمحمد حسینی‌شاهرودی با حضور در مسجد جامع سنندج رأی خود را در صندوق رای انداخت.

وی در حاشیه رأی گیری در مسجد جامع در جمع خبرنگاران استان کردستان گفت: همواره در انقلاب ما این انتخابات «پیام جهانی و داخلی» دارد.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان تصریح کرد: پیام ما در این انتخابات به دنیا این است که ما امت واحده و ملتی هستیم که با همت و اتحاد همه مردم خودمان مملکت را اداره می‌کنیم و این نمادی از آزادی و استقلال ملت ماست.

وی گفت: پیام دیگری که این انتخابات برای دشمنان نظام ما دارد این است که همه با هم هستیم و در مقابل توطئه‌های دشمنان ایستاده‌ایم و تحریم‌ها و تهدیدات نمی‌تواند ما را از صحنه خارج کنند.

آیت‌الله حسینی‌شاهرودی افزود: انتخابات به معنای تعیین سرنوشت مملکت و به معنای عام مردم سالاری دینی است و مسئولان کشورمان از شوراهای روستاها گرفته تا ریاست جمهوری توسط مردم انتخاب می‌شوند و مردم نیز در تعیین سرنوشت‌ها و انتخابات حقی دارند که از آن باید استفاده کنند.

وی اظهار کرد: حضور مردم در صحنه انتخابات تکلیفی بوده که به بهترین‌ها رأی دهند گرچه همه این کاندیداها برای مصالح کشور تشخیص داده شده است.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: مردم استان کردستان و کشورمان لازم است اصلح‌ترین افراد را انتخاب کنند و باید نسبت به این انتخاب مردمی احترام قائل شویم و پس از انتخابات هر فردی که انتخاب شد رئیس جمهور مملکت ماست و افرادی هم که شورای اسلامی می‌شوند شوراهای منتخب مردم هستند.

آیت الله حسینی شاهرودی افزود: این انتخابات پیام همبستگی، فرصت و نشانه وحدت و برادری است و با حضور در این صحنه سیاسی به دشمنان نظام و کشورمان نشان خواهیم داد که استقلال و آزادی خود را دوست داریم و رشدی که در مسائل مختلف موجود بوده را نشان می‌دهیم.

09:44  آیت‌الله دری‌ نجف‌آبادی: حضور مردم نشانه پویایی کشور و عشق به انقلاب و نظام است

آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی دقایقی پیش با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری درباره انتخابات اظهار داشت: مقام معظم رهبری فرموده‌اند که این ملت بزرگ، پیروز و سربلند ایران اسلامی پیروز انتخابات هستند و ملت ما در طول 40سال گذشته خوب درخشیده و امروز و فرداها هم با عظمت چه در عرصه داخلی و چه در عرصه بین‌المللی خواهد درخشید که خداوند را برای این آگاهی، بیداری و حضور سپاس‌گذارم.

وی افزود: از همه افرادی که برای ایجاد این شکوه و حماسه نقش آفرین بوده و هستند اعم از دستگاه‌های نظارتی، اجرائی، امنیتی، شورای نگهبان، دولت، مجلس، قوه قضائیه و در راس مقام معظم رهبری صمیمانه سپاس‌گذاری می‌کنم.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی تصریح کرد: امروز مردم ما بار دیگر وفاداری خودشان را به امام، به رهبری و به شهدا اعلام می‌کنند و با انگشت‌های آرم دار و عزت‌آفرینشان نشان می‌دهند که ما زنده‌ایم و ما هستیم و به سرنوشتمان علاقه‌مندیم.

وی افزود: امیدواریم از فردای امروز جو محبت، برادری، صفا و صمیمیت مانند گذشته حاکم باشد و با وحدت و یکپارچگی برای تحقق آرمان‌های ملی و شهرستانی و شوراها همه تلاش کنیم و دگربار برای چهار سال آینده و برای پیشرفت جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های داخلی و بین‌المللی مجاهدت کنیم.

امام جمعه اراک بیان کرد: رای مردم امانت است و هرکس که برنده این امانت شد باید در برابر 80 میلیون نفر ملت بزرگ ما و ده‌ها میلیون مسلمانان و آزادی‌خواهان جهان احساس مسئولیت کند و تمام همتش را برای پیشرفت، عظمت و تحقق آرمان‌ها بکار بگیرد.

09:42  آیت‌الله حسینی‌همدانی: یکی از نمادهای مردم‌سالاری دینی در نظام اسلامی حضور مردم در  انتخابات است

آیت‌الله سید محمد مهدی حسینی‌همدانی با حضور در  مصلی کرج رای خود را به صندوق اخذ رای انداخت.

امام‌جمعه کرج در حاشیه شرکت در انتخابات در جمع خبرنگاران با تبریک این روز بزرگ اظهار داشت: امروز روز عید است و حرکت میمون و مبارکی در حال انجام است.

وی افزود: یکی از نمادهای مردم سالاری دینی که در نظام اسلامی به خوبی خود را نشان داده حضور مردم در  انتخابات است.

وی افزود: به فضل پروردگار در طول این سالیان به خوبی مردم در  مقاطع مختلف انتخابات شرکت کرده‌اند و هربار برگ زرینی در افتخارات خودشان رقم زده‌اند.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با اشاره به حضور گسترده مردم البرز در پای صندوق‌های رای بیان کرد: از همین ساعات ابتدایی حضور گسترده مردم نشان می‌دهد که این انتخابات بحمدالله جزو افتخارات ایران اسلامی خواهد شد.

09:33 دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام: عملکرد صداوسیما در انتخابات "بی‌طرفانه" بود

محسن رضایی صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: جامعه‌ای که براساس اخلاق استوار است و بر حفظ اخلاق اصرار دارد، باید با رعایت اخلاقیات از گسترش آسیب‌های اجتماعی جلوگیری کند.

وی امکان کنترل فضای مجازی را غیرممکن دانست و افزود: متأسفانه در این فضا شاهد برخی تخریب‌ها و بی‌اخلاقی‌های وسیعی بوده‌ایم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام از شور و شوق مردم در ساعات نخستین روز پای صندوق‌های رأی ابراز خرسندی کرد و گفت: حضور پرشور همیشه در صحنه مردم قم دیدنی و بسیار خوب است.

وی عملکرد صداوسیما را در انتخابات بی‌طرفانه و قابل‌قبول خواند و تصریح کرد: برخلاف اظهارنظرها و انتقادها درباره صداوسیما در این دوره، عملکرد این سازمان قابل‌قبول است.

رضایی شرکت مردم در انتخابات را رأی به خودشان دانست و خاطرنشان کرد: انتخابات و حضور مردم رأی به‌ نظام جمهوری اسلامی ایران است و مردم به‌عنوان تصمیم‌گیرنده‌های اصلی نظام به‌حساب می‌آیند.

وی رأی مردم را رأی به‌ نظام و رهبری عنوان کرد و افزود: مردم با مشارکت در انتخابات پیام مردم‌سالاری دینی را به همه دنیا مخابره کرده و بازتاب گسترده‌ای خواهد داشت.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار داشت: شرکت در انتخاب یعنی حرکت به سمت رشد و بالندگی انقلاب و کشور و رسیدن به آرمان‌های شهیدانی که با خون خود سند انقلاب را امضاء کردند.

09:29 آیت‌الله سعیدی: حضور مردم در انتخابات سبب ناامیدی دشمنان می‌شود‌

آیت‌الله سید محمد سعیدی صبح امروز پس از انداختن رأی خود به صندوق اظهار داشت: حضور مردم در انتخابات سبب تقویت و حمایت از نظام و رهبری است و مردم باعلاقه شدیدی در انتخابات شرکت می‌کنند.

وی بابیان اینکه حضور مردم پای صندوق‌های رأی یک تکلیف دینی بوده که در راستای اطاعت از ولایت‌فقیه، علما و پاسداری از خون شهداست، افزود: برای بالندگی نظام اسلامی خون‌های زیادی ریخته شده است و این حضور مردم سبب ناامیدی دشمنان می‌شود.

09:23 آیت‌الله میرعمادی: حضور گسترده مردم پشتوانه بسیار قوی و محکمی برای مسئولان خواهد بود

آیت‌الله سید احمد میرعمادی نماینده ولی فقیه در استان  لرستان صبح امروز در آغازین ساعات رأی‌گیری دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا با حضور در دبستان توحید خرم‌آباد رأی خود را به صندوق انداخت.

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: همیشه حضور مردم در صحنه‌های انقلاب به‌ویژه درصحنه انتخابات فوق تصور همه بوده است.

وی افزود: در این دوره از انتخابات مطمئناً حضور مردم بسیار باشکوه، حماسه‌ساز و حضوری است که نشان می‌دهد بلوغ سیاسی مردم و بینش سیاسی مردم بسیار بالا است و احساس مسئولیت و احساس اینکه باید مردم خود سرنوشت خودشان را تعیین کنند حاضرند با تمام وجود درصحنه انتخابات حاضر باشند.

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان عنوان کرد: این حضور آگاهانه و با درایت مردم به‌طور یقین هم درصحنه داخلی و هم درصحنه خارجی بسیار تأثیر گزار خواهد بود. برنده اصلی انتخابات همان‌طور که مقام معظم رهبری فرمودند ملت ایران است، این ملت است که پای صندوق‌های رأی آمده است.

آیت الله میرعمادی تصریح کرد: این مردم در جهت تأیید نظام جمهوری اسلامی و در جهت حمایت و پشتیبانی از نظام جمهوری اسلامی و اعلام اینکه نظام و انقلاب را دوست داریم و پای انقلاب ایستاده‌ایم در انتخابات شرکت کردند و مطمئناً این حضور پشتوانه بسیار قوی و محکمی برای مسئولان خواهد بود که به این مردم بیشتر خدمت کنند.

09:21  آیت‌الله سبحانی: مردم فرد صالح و مؤمن را برای حفظ نظام و انقلاب اسلامی انتخاب کنند‌

آیت‌الله جعفر سبحانی پس‌ازاینکه رأی خود را به صندوق انداخت، در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: باید بر اساس قوانین اسلامی وظیفه‌شناس باشیم و در تمامی صحنه‌هایی که احتیاج است درصحنه حضور پیدا کنیم.

وی افزود: باید مانند همیشه با اکثریت آرا در انتخابات شرکت کنند، و فردی صالح را انتخاب کنیم که بر اساس قوانین اسلام و جمهوری اسلامی حرکت کند، در این رابطه حضرت امام خمینی(ره) فرموده‌اند فردی باید انتخاب شود که بر اساس قوانین جمهوری اسلامی حرکت کند نه یک کلمه بیشتر و نه یک کلمه کمتر.

مرجع تقلید شیعیان خاطرنشان کرد: باید فرد صالح و مؤمنی سرکار بیاید که برای حفظ نظام و انقلاب اسلامی تلاش کند.

09:20  آیت‌الله سید یوسف طباطبا‌ئی‌نژاد: حضور در پای صندوق‌های رای سبب عقب‌نشینی دشمنان می‌شود

امام جمعه اصفهان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: جمهوری اسلامی به‌معنای این است که کارگزاران به دست مردم اما با قانون اسلامی تعیین شوند و وظیفه اجتماعی و عمومی ماست که همه بیاییم و حقی که به گردن مان است ادا کنیم.

وی افزود: شرکت در انتخابات بر همه مردم واجب اجتماعی و اخلاقی است و مراجع تقلید و رهبر انقلاب گفته‌اند باید مردم در انتخابات شرکت کنند و در سخنرانی‌هایشان هم فرموده‌اند که حضور مردم با درصد بالا پای صندوق‌های رأی باعث عقب‌نشینی دشمن و امنیت کشور و سربلندی ملت می‌شود.

آیت‌الله طباطبا‌ئی‌نژاد بیان کرد: امروز وقتی دنیا فهمید بعد از 38 سال از انقلاب اسلامی مردم هنوز دل‌بسته حکومت اسلامی هستند و حاکمان را امین خود می‌دانند و می‌دانند رأیشان از بین نمی‌رود متوجه می‌شوند که این حضور حداکثری دلیل بر قوت جمهوری اسلامی و تمدن مردم است و مردم دل‌بسته به حکومتی هستد که قوانینش اسلامی است.

وی ادامه داد: مردم اصفهان هم به امید خداوند با شور و هیجان پای صندوق‌های رأی حاضر شوند و حتی کسانی که امروز هم سرکار هستند سعی کنند با جایگزینی یک نفر حتما برای رأی دهی بیایند.

امام جمعه اصفهان بیان کرد: ما خدا را شکر می‌کنیم که در عین اینکه بعضی‌ها ادعای حکومتی مردمی می‌کنند ما در ایران اسلامی در حقیقت مردمی بودن حکومت را شاهد هستیم چون از رئیس جمهور تا بقیه مسئولان را مردم و برخی مسئولان را هم با واسطه انتخاب می‌کنند. بهترین دموکراسی در طول تاریخ در ایران است و امیدواریم مردم به همه جهان به اثبات برسانند.

آیت‌الله طباطبا‌ئی‌نژاد افزود: مردم باید همچون سال‌های گذشته با روحیه‌ای برادرانه پای صندوق‌های رأی حاضر شوند و بدون خصومت در کنار هم رأی دهند، معنای آزادی اسلامی همین است.

وی بیان کرد: امیدوارم مردم با آرامشی بهتر از همیشه پای صندوق‌های بیایند و در انتخابشان هم دقیق باشد چون منتخب مردم در سرنوشت کشور و شهرمان موثر است و اگر دقت نکنیم اول به خودمان و بعد به کشور خیانت کردیم.

09:14  شعب اخذ رأی در مناطق زلزله‌زده خراسان شمالی برپا شد

محمدتقی ایرانی رئیس ستاد انتخابات خراسان شمالی اظهار داشت: شعب اخذ رأی در مناطق زلزله‌زده شهرستان‌های بجنورد و مانه و سملقان برپاشده است.

وی گفت: مشکلی در تأمین و تعرفه رأی در مکان‌های زلزله‌زده خراسان شمالی وجود ندارد و از ابتدای صبح امروز تیم‌هایی وظیفه انتقال صندوق‌های رأی را در این مناطق بر عهده داشته‌اند.

وی تصریح کرد: هم‌اکنون رأی‌گیری در مناطق زلزله‌زده در حال انجام است و مشکلی نیز گزارش نشده است.

رئیس ستاد انتخابات خراسان شمالی تصریح کرد:علاوه آن در مکان‌هایی همچون زندان، پادگان‌ها، بیمارستان و مناطق صعب‌العبور با جمعیت کم نیز صندوق‌های سیار در نظر گرفته‌شده است.

ایرانی افزود: درمجموع 647 هزار و شش نفر در استان واجد شرایط رأی دادن هستند که از این تعداد 19 هزار و 556 نفر را رأی اولی‌ها تشکیل می‌دهند.

09:14  تعرفه‌های اخذ رای در حرم منور رضوی افزایش 3 برابری یافت‌

‌‌مسئول شعب انتخاباتی حرم مطهر رضوی با اعلام این خبر اظهار داشت: پنج شعبه و 10 صندوق اخذ رای در حرم مطهر رضوی تعبیه شده است، این شعب در مقبره شیخ طبرسی، مسجد گوهرشاد، صحن انقلاب، صحن آزادی و رواق کوثر مستقر هستند.

09:13  رئیس‌کل دادگستری هرمزگان: 87 تذکر انتخاباتی در هرمزگان به کاندیداها داده شد

رئیس‌کل دادگستری هرمزگان از اعلام 25 مورد جرم و 87 تذکر در طول زمان تبلیغات کاندیداها در استان هرمزگان خبر داد.

حجت‌الاسلام محمدصادق اکبری امروز در جمع خبرنگاران اظهارداشت: استقبال مردم از انتخابات در استان هرمزگان چشمگیر و گسترده است و این موضوع نشان از بصیرت و علاقه مندی مردم به نظام و مقام معظم رهبری است.

وی عنوان کرد: عوامل اجرایی در انتخابات در روند رأی گیری مردم تسریع به عمل آورند تا صف‌های انتظار کاهش یابد. هر چه از زمان رای‌گیری می گذرد استقبال مردم هم بیشتر می شود.

حجت‌الاسلام اکبری اظهار امیدواری کرد مردم در همین ساعات مراجعه کنند و رای دادن را به ساعات پایانی موکول نکنند.

رئیس‌کل دادگستری هرمزگان اظهار داشت: دادگستری بر حسب دستورالعمل ریاست قوه قضاییه از ماه های پیش با تشکیل ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم انتخاباتی تمامی مراحل انتخابات از قبل ثبت نام تا پس از پایان رأی گیری را رصد می کند.  شعب رسیدگی به جرایم انتخاباتی فعال است و تاکنون تمامی روند برگزاری انتخابات سالم بوده و شکایتی گزارش نشده است.

وی بیان کرد: این شعب همچنان فعال بوده و هر گزارشی که بدستمان برسد در این مورد به صورت ویژه و سریع رسیدگی می شود.

09:09 آیت‌الله جعفری: مردم همواره با نگاه ملی و اعتقادی آماده دفاع از نظام و انقلاب بوده‌اند

آیت‌الله سید‌یحیی جعفری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان پای صندوق رای شماره 87 انتخابات ریاست جمهوری حاضر شد.

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان امروز صبح با حضور در حسینیه ثارالله شهر کرمان رای خود را در صندوق انداخت.

وی در حاشیه شرکت در انتخابات اظهار داشت: مردمی که در طول سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی همواره با نگاه ملی و اعتقادی و با رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی آماده دفاع از نظام و انقلاب بوده‌اند امروز نیز در جبهه جهاد اعتقادی خود به پای این نظام اسلامی ایستاده‌اند و اینگونه است که قله‌های رفیع سربلندی و موفقیت از آن این مردم است.

09:02  آیت‌الله نوری همدانی: مردم فردی استکبارستیز، ولایتمدار و خدمتگزار را ‌برگزینند

آیت‌الله حسین نوری همدانی پس‌ازاینکه رأی خود را به صندوق انداخت، در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: لازم است که همه امروز به میدان بیایند، تا حماسه‌ بیافرینند.

مرجع تقلید شیعیان افزود: همه مردم شهر و روستا برای مقابله با  دشمنان و ایجاد ایمنی کشور و شکوه و عظمت آن امروز در صندوق‌های رأی بیایند.

وی بابیان اینکه مردم نظام جمهوری اسلامی در تمامی صحنه‌ها حماسه‌آفرین بودند، گفت: برای عزت این سرزمین شهدای بسیاری را تقدیم انقلاب اسلامی کرده‌اند و خون‌های بسیاری درراه انقلاب اسلامی داده‌شده است.

آیت‌الله نوری همدانی با اشاره به اینکه همه مردم امروز در صحنه حضور دارند، خاطرنشان کرد: ما شخص خاصی را برای مردم معین نکرده‌ایم و تنها شاخص‌ها و معیارها را گفته‌ایم که باید استکبارستیز، ولایت مدار و خدمت گذار باشد از همین رو باید شخصی را انتخاب کنیم که برای ایجاد ارزانی در کشور برنامه داشته باشد و خدمت کند.

08:13  آیت‌الله طه‌محمدی: وظیفه ما حمایت از منتخب مردم است

آیت الله غیاث الدین طه‌محمدی صبح امروز بعد از انداختن رأی خود اظهار داشت: امت قهرمان و رشید ایران باید در بین صدها ملت افتخار کنند که رهبری دارند که از نظر درایت, ایمان, شجاعت و عقلانیت سرآمد جهان هستیم.

وی با بیان اینکه دوست و دشمن بر اقتدار رهبری ایران اذعان دارند و باید شکر گذار این موهبت الهی باشیم، افزود: در مورد وظیفه خطیر انتخابات رهبرمعظم انقلاب آنچه را که باید، اعلام کردند و اگر کسی تخطی کند یعنی در درون خود شکست خورده است.

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری با تاکید براینکه مردم باید رای به اصلح دهند و کشور را سربلند کنند، تصریح کرد: تمام دنیا و ناظران کیفیت، کمیت و سلامت انتخابات را رصد می‌کنند و ما وظیفه داریم هر فردی که نامش از صندوق درآمد را یاری کنیم.

08:09  صندوق‌ اخذ رای در مناطق دورافتاده و روستاهای زنجان مستقر شد‌

‌استاندار زنجان با اشاره وضعیت برگزاری انتخابات گفت: همه شعبات و صندوقهای اخذ رای در مناطق دورافتاده و روستاهای زنجان مستقر شده‌اند.

‌اسدالله درویش امیری امروز با حضور در ستاد انتخابات استان در جمع خبرنگاران با اشاره به انتخابات شوراها و استفاده از دستگاههای الکترونیکی اظهار کرد: برگزاری انتخابات الکترونیکی شوراها برای نخستین بار در سه شهرستان زنجان دنبال می‌شود.

وی افزود: مردم و کاربران تجربه نخست خود را در برگزاری انتخابات الکترونیک تجربه می‌کنند اما این موضوع مشکلی در روند برگزاری انتخابات به وجود نمی‌آورد.

استاندار زنجان با بیان اینکه خوشبختانه از نخستین ساعات اخذ رای مردم پای صندقهای رای آمدند، ابراز کرد: امیدواریم این روند تا پایان ساعات اخذ رای ادامه پیدا کند.

وی تصریح کرد: از مردم می‌‌خواهیم تا رای خود  را به آخرین ساعات موکول نکنند چرا که گاهی با محدودیت قانونی مواجه می‌شویم و این سبب می‌شود مردم از رای دادن محروم شوند.

درویش‌امیری بیان کرد: مردم از احقاق حقی که قانون برای آنها در نظر گرفته استفاده کنند و خود را از این حق محروم نکنند.

وی با بیان اینکه امیدواریم تا قبل از پایان ساعت اخذ رای آراد همه  مردم را دریافت کنیم، خاطرنشان کرد: مردم با مشارکت حداکثری آسایش، امنیت، اقتدار و عزت ملی را فراهم کنند.

استاندار زنجان با تاکید بر اینکه همه شعبات و صندوقهای اخذ رای در مناطق دورافتاده و روستا مستقر شده‌اند، اظهار داشت: هیچ نقطه‌ای ما در استان زنجان نداریم که اکنون شعبه‌ای برای اخذ رای مردم مستقر نشده باشد.

08:09  آیت‌الله خاتمی: مردم با حضور خود در انتخابات پشتیبانی خود را از نظام ‌ثابت می‌کنند

نماینده ولی فقیه در استان زنجان گفت: مردم نقش تعیین‌کننده در سرنوشت کشور دارند و با حضور خود در انتخابات پشتیانی خود را از نظام مقدس جمهوری اسلامی ثابت می‌کنند.

آیت‌الله علی خاتمی امروز در محل شعبه 72 زنجان پس از انداختن رأی خود به صندوق اظهار داشت: جمهوری اسلامی بر پایه مردم‌سالاری دینی بنا شده و دوام پیدا کرده و مردم در آن نقش تعیین‌کنند‌ه‌ای دارد.

وی با اشاره به حضور مردم در همه صحنه‌های مختلف پس از 38 سال از پیروزی انقلاب اسلامی ابراز کرد: هر سال مردم با حضور خود در صحنه‌های مختلف از جمله انتخابات پشتیبانی خود را از نظام مقدس جمهوری اسلامی ثابت می‌کنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان با اشاره به اینکه مردم برای نشان دادن وحدت و اقتدار نظام جمهوری اسلامی پا به صحنه گذاشتند، بیان کرد: مردم زودتر از آغاز رأی‌گیری در شعب حاضر شدند تا در کار خیر پیشی بگیرند و بازدید از تعدادی از صندوق‌ها حاکی از استقبال خوب مردم است و مردم مثل همیشه دوستان را دلخوش و دشمنان را مأیوس می‌کنند.

وی تصریح کرد: مردم ولایی زنجان همواره نشان داده که مشارکت بالایی در عرصه‌های اجتماعی دارند و امیدواریم خداوند هم با این حضور مردم خیر و صلاح جامعه را رقم بزند.

آیت‌الله خاتمی ضمن تأکید به مردم برای حضور در نخستین ساعات رأی‌گیری در پای صندوق‌های رأی ابراز کرد: براساس آموزه‌های قرآن  انجام کار خیر در اول وقت اجر و ثواب بسیاری دارد و مردم با حضور خود در صحنه به همه درس می‌آموزند.

08:09  آیت‌الله مکارم شیرازی: رئیس‌جمهور منتخب خود را متعلق به همه ملت بداند

آیت‌الله مکارم شیرازی پس از انداختن آرای خود به صندوق در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: قرائن نشان می‌دهد انتخابات امسال باشکوه برگزار خواهد شد و همه ملت ایران پای صندوق‌های رأی حاضر خواهند شد و توصیه بنده به ملت شریف ایران این بوده که فرد منتخب را یاری کنند.

مرجع تقلید شیعیان با بیان اینکه پس از انتخابات گفت‌و‌گوهای موقع انتخابات و قبل از انتخابات باید به دست فراموشی سپرده شود، افزود: کسی که انتخاب می‌شود باید خود را متعلق به همه ملت بداند و یارانش را از دوستان جناحی، ستاد و... انتخاب نکرده و بر استفاده از همه ظرفیت‌ها توجه داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: اگر برای حل مشکلات دست‌به‌دست هم دهیم حل می‌شود و امیدواریم آینده خوبی در انتظار ملت شریف ایران باشد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار