تابناک: دستورالعمل ثبت‌نام دانش‌آموزان برای سال تحصیلی ۹۶-۹۷ ابلاغ شد و براین اساس ضوابط ثبت‌نام در انواع مدارس اعلام شده است.
کد خبر: ۴۲۶۹۴۱
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۱ 20 May 2017
به گزارش تسنیم، براساس این دستورالعمل با هدف کاهش تمرکز و تفویض اختیارات و به منظور برنامه ریزی، ساماندهی ونظارت بر امور مربوط به ثبت‌نام دانش‌آموزان با حضور در کمیته برنامه‌ریزی استان و منطقه بررسی و اقدامات لازم پیش‌بینی و انجام خواهد شد.

ثبت‌نام دانش آموزان مطابق با آیین نامه اجرایی مدارس مصوب 20 مرداد سال 1379 شورای عالی آموزش و پرورش و آیین نامه‌های آموزشی مصوب هر یک از دوره‌های تحصیلی انجام می‌شود.

در خصوص ثبت‌نام دانش آموزان اتباع خارجی در سال تحصیلی 97-96 براساس شیوه نامه 23 تیر سال 1395 اقدام شود و هر گونه تغییر و اصلاح از سوی مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور اعلام می‌شود.

* ثبت‌نام از تمام دانش‌آموزان فاقد مدارک هویتی

به منظور پوشش کامل تحصیلی افراد لازم التعلیم فاقد مدارک هویتی لازم که از نظر سنی امکان تحصیل در نظام آموزش رسمی کشور را دارند، به استناد مصوبه هیئت وزیران و نامه معاون اول رئیس جمهور در تاریخ دوم اسفند ماه 1395 با ارائه کارت حمایت تحصیلی صادر شده از سوی وزارت کشور(فرمانداری‌ها) ثبت‌نام از‌ آنها انجام می‌شود.

* اتمام فرآیند ثبت‌نام تا 31 مرداد

با توجه به لزوم مدیریت منابع مالی و سرمایه انسانی ضروری است برای استفاده از فرصت شهریورماه 96 به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که تمام ثبت نام‌ها تا تاریخ 31 مرداد به اتمام برسد.

ثبت‌نام از هنرجویان هنرستان‌ها بدون لحاظ محدودیت جغرافیایی براساس ضوابط مربوط انجام خواهد شد.

ضروری است فرآیند ثبت نام از جمله سناد و سنجش سلامت انجام شود.

مفاد شیوه نامه ثبت نام دانش آموزان استثنایی سال تحصیلی 95-96 و شیوه نامه ثبت نام آموزش و پرورش عادی آیین نامه اجرایی مدارس و دیگر شیوه نامه‌های گروه‌های مختلف استثنایی ملاک عمل خواهد بود.

تمام کودکان ورودی پایه اول مطابق دستورالعمل صادره از سوی سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور ملزم به شرکت در برنامه سنجش بدو ورود به دبستان هستند.

تمام مدیران مدارس ابتدایی موظفند اطلاعات دانش آموزان به ویژه در پایه اول را در اسرع وقت در سامانه سنجش بدو ورود و سناد حداکثر تا پایان مردادماه 96 ثبت کنند.

* ثبت‌نام کودکان معلول و استثنایی در مدارس عادی ممنوع است

ثبت‌نام و تحصیل کودکان معلول و استثنایی به دلیل شرایط ویژه آنها یعنی امکانات ویژه و ضرورت حضور نیرو متخصص در مدارس عادی ممنوع است و با مدیران متخلف مطابق ضوابط و مقررات برخورد خواهد شد.

* شیوه ثبت نام در مدارس غیردولتی

در مدارس غیردولتی نصب نرخ شهریه مصوب ابلاغی به همراه رئوس تمام فعالیت‌ها در محل ثبت نام و در معرض دید اولیاء دانش اموزان الزامی است.

تعیین و دریافت هزینه خدماتی از قبیل تغذیه بین روز، لباس متحدالشکل و ایاب و ذهاب از اولیای دانش آموزان با تأیید اولیا و مربیان مدرسه و کسب موافقت اداره آموزش و پرورش منطقه در زمان مقرر امکان پذیر خواهد بود ضمن آنکه استفاده از خدمات مذکور کاملاً اختیاری و دریافت هرگونه وجه تحت این عناوین هنگام ثبت نام ممنوع است.

مدیران مدارس غیردولتی موظفند هنگام ثبت‌نام نسبت به انعقاد قرارداد اخذ شهریه بین ولی دانش آموز و واحد آموزشی در سامانه تعیین شهریه اقدام و یک نسخه از قرارداد تکمیل شده را چاپ و پس از مهر و امضا به ولی دانش آموز تحویل دهند.

* شیوه ثبت‌نام در مدارس شاهد

شرایط ثبت نام در پایه دهم: قبولی خرداد در پایه نهم با معدل کل حداقل 16و کسب شرایط علمی لازم توسط دانش آموز در انتخاب شاخه یا رشته تحصیلی

تصمیم‌گیری در خصوص دانش آموزان شاهدی که فاقد شرایط علمی هستند برعهده ستاد شاهد استان است.

شرایط ثبت نام پایه هفتم در مدارس شاهد: کسب مقیاس خوب حداکثر یک درس و خیلی خوب در سایر دروس در امتحانات نوبت دوم پایه ششم ابتدایی سال تحصیلی 95-96

ثبت‌نام دانش‌آموزان شاغل به تحصیل در پایه سوم دوره اول ابتدایی مدرسه شاهد برای ورود به پایه چهارم دوره دوم ابتدایی، ادامه تحصیل محسوب شده و نیاز به امتیازبندی مجدد ندارد.

* امتیازات

امتیاز خواهر و برادر شهید و جانباز 70 درصدو بالاتر هر مورد 500 امتیاز

امتیاز فرزند رزمنده جبهه مقاومت (مدافعین حرم) هر ماه 30 امتیاز در صورت جانبازی یا شهادت رزمندگان جبهه مقاومت تا زمانی که تحت پوشش بنیاد شهید قرار نگرفته‌اند فرزندشان با گواهی صادره از سوی ایثارگران سپاه ثبت‌نام قطعی خواهد شد.

امتیاز فرزند رزمنده نظامی یا وظیفه:

حضور در جبهه و مناطق جنگی در هشت سال دفاع مقدس (شهریور 59 تا شهریور 67) حداکثر 96 ماه، هر ماه 15 امتیاز

حضور در مناطق امنیتی از تاریخ اول مهر 67 به بعد حداکثر 90 ماه به ازای هر ماه دو امتیاز

حضور در مناطق عملیاتی از تاریخ اول مهر 67 به بعد حداکثر 60 ماه به ازای هر ما یک امتیاز

حضور در مناطق امنیتی شمال غرب ایران از تاریخ اول فروردین 58 تا 31 شهریور 59 به مدت 18 ماه هر ماه 15 امتیاز

نوه آزاده: 100 امتیاز(حداکثر دو مورد)، نوه جانباز 50 تا 69 درصد 100 امتیاز(حداکثر دو مورد)

امتیاز حائز رتبه اول تا سوم مسابقات سالانه حفظ مفاهیم، قرائت قرآن و نهج البلاغه آموزش و پرورش در سطح بین المللی 60 امتیاز و حداکثر امتیاز در این بخش 150 امتیاز است.

امتیاز حائز رتبه اول تا سوم در مسابقات مطالعه و تحقیق طرح‌های شاهد و ایثارگران و مسابقات فرهنگی، هنری، ورزشی و علمی در سطح بین المللی 60 امتیاز و حداکثر امتیاز 150 امتیاز است.

امتیاز فرزند کارمند رسمی آموزش و پرورش بنیاد شهید شاغل یا بازنشسته، مأمور یا انتقالی به ادارات دیگر هر سال سابقه خدمت رسمی 5 امتیاز(حداکثر امتیاز سابقه خدمت زوج کارمند 300 امتیاز)

امتیاز فرزند یا نوه خیر مدرسه‌ساز: احداث وساخت مدرسه 120 امتیاز، اهدای زمین 80 امتیاز، تجهیز مدرسه به نسبت هزینه کرد(مدارس شاهد 50 امتیاز ومدارس غیرشاهد 20امتیاز) است. حداکثر امتیاز در این بخش 120 امتیاز است.

خانواده‌ها جهت اطلاع از زمان بندی مراحل ثبت نام مدارس شاهد به سامانه سجا مراجعه کنند.

* شیوه ثبت‌نام مدارس استعدادهای درخشان

ثبت‌نام دانش آموزان متقاضی انتقال در مدارس استعدادهای درخشان دوره اول با رعایت کف نمره مدرسه مقصد به شرط وجود ظرفیت و در دوره دوم متوسطه و پیش دانشگاهی در صورت وجود ظرفیت با موافقت استان‌های مبدأ و مقصد انجام می‌شود.

انتقال دانش آموزان از پایه هفتم و دهم در سال اول پذیرش در آزمون ورودی در بین مدارس استعدادهای درخشان در درون یک شهرستان ممنوع است.

ثبت‌نام دانش‌آموزان پایه یازدهم مدارس استعدادهای درخشان متقاضی تغییر رشته تحصیلی در درون یک شهرستان با رعایت شرایط و ضوابط تغییر رشته و به شرط وجود ظرفیت و صرفاً در صورت دارا بودن کف امتیاز قبولی در رشته مورد نظر در آزمون ورودی پایه دهم بلامانع است.

تصمیم‌گیری در خصوص امکان یا عدم امکان انتقال به هر یک از مدارس استعدادهای درخشان در اختیار اداره کل آموزش و پرورش استان خواهد بود.

میزان حق ثبت نام مدارس استعدادهای درخشان براساس مصوبه هیئت امنا سمپاد که معادل 50 درصد مبلغ بخشنامه مربوط به ثبت نام در مدارس غیردولتی هر شهر است توسط اداره کل آموزش و پرورش استان تعیین و به مدارس استعدادهای درخشان ابلاغ می‌شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار