کد خبر: ۴۲۹۱۴۰
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۶:۴۳ 24 May 2017

تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهایی که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند.

در رصدخانه تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

وعده دولت به پیگیری ابطال آراء در اصفهان

نوبخت در خصوص ابطال ۱۷۰ هزار رأی در انتخابات اصفهان گفت: دولت هنوز در این زمینه به جمع بندی نرسیده است، هر زمان وزارت کشور در این باره گزارشی ارائه دهد به اطلاع رسانه‌ها می رسانیم به هر  حال وزارت کشور موظف به استیفای حقوق همه کاندیداها هست و موضوع را پیگیری می کند.


از خیابانی به نام سلحشور تا خیابانی به نام کیارستمی؟

میدانی در منطقه پنج تهران به نام فرج الله سلحشور نامگذاری شد. در جلسه سیصد و چهل و هفتم شورای شهر تهران نامگذاری میدانی فاقد نام در منطقه پنج به نام فرج الله سلحشور در دستور کار قرار گرفت و مجتبی شاکری رئیس کمیسیون نامگذاری با بیان اینکه فرج الله سلحشور کارگردان بی رقیبی بود که قابل مقایسه با هیچ کس نیست گفت: مقام معظم رهبری تنها در مورد شهادت آوینی پیام تسلیتی داده بودند و بعد از آن برای فوت سلحشور پیام دادند که این مسأله بی نظیر است و این میدان بزرگی نیست که بخواهد انتقاداتی را داشته باشد. محمد مهدی تندگویان نایب رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی با بیان اینکه ما کارگردان‌های ارزشمند دیگری نیز همچون کیارستمی داشته‌ایم که لازم است در صورت نامگذاری میدانی به نام سلحشور نام این کارگردانان دیگر نیز بر خیابان‌های شهر گذاشته شود، گفت: یا این بدعت را نگذارید یا اینکه باید نام دیگر کارگردانان و اهالی هنر نیز بر خیابان‌های شهر گذاشته شود.


اعتراف یکی از شرکای زنجانی در پرونده فساد نفتی

غلامحسین اسماعیلی اظهار کرد: این فرد که پس از گذشت فرآیند پیگیری‌های قضایی پرونده نفتی و صدور حکم متهمان ردیف اول تا سوم این پرونده، دستگیر شده بود در مرحله بازپرسی اعتراف کرده است. وی گفت: این فرد در مرحله تحقیقات، اطلاعات خوبی ارائه کرده که در سرنوشت پرونده نفتی و تصمیات قضایی برای دیگر همدستان بابک زنجانی هم تأثیرگذار است. رئیس کل دادگستری استان تهران تصریح کرد: با توجه به اینکه بخشی از رای صادر شده در پرونده نفتی در دیوان عالی کشور نقض و به شعبه هم عرض ارجاع شده، ادامه رسیدگی در همان شعبه دنبال خواهد شد. بر اساس این گزارش و به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، اسماعیلی گفت: این فرد در فرآیند رسیدگی اولیه و دستگیری برخی همدستان زنجانی دستگیر نشده بود و اخیرا دستگیر شده است. دادگاه های رسیدگی به پرونده نفتی سال 94 در 25 جلسه علنی و 1 جلسه غیر علنی با حضور بابک زنجانی متهم ردیف اول، «م.ش» و «ح.ف.ه» متهمان ردیف دوم و سوم پرونده به ریاست قاضی صلواتی و در شعبه 15 دادگاه انقلاب برگزار شد.


درخواست تتلو از امام جمعه مشهد

بسته

قاضی زاده: منتظر نظر نهایی شورای نگهبان هستیم

سخنگوی کمیته بررسی تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه هنوز پرونده دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری از نظر کمیته تبلیغات بسته نشده است، گفت: منتظر اعلام نظر شورای نگهبان درباره این موضوع هستیم، اما پیشنهاد کرده ایم که هر سال به مناسبت برگزاری انتخابات مناظره ها دوباره پخش شود.


ترقی: جمنا از قالیباف خواست که انصراف دهد

حمید ترقی، عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه تأکید کرد: دلیل انصراف قالیباف به خاطر کاهش آرا پس از مناظره سوم بود و جمنا از او خواست که انصراف دهد. بر اساس میثاق نامه جبهه مردمی نیروهای انقلاب آقای قالیباف از ادامه رقابت‌های انتخاباتی منصرف شد و باوجودآنکه میثاق نامه را به امضا نیاورده بود، اما به تعهد خود عمل کرد.


خرسندی سیدحسن خمینی از انتخاب مجدد روحانی

یادگار امام با بیان اینکه در 29 اردیبهشت یکی از نیروهای قدیمی و با سابقه انقلاب با رأی مردم انتخاب شد، اظهار کرد: در این روز شاهد حضور موثر،‌شاداب و با نشاط همه اقشار مردم بودیم. حجت‌الاسلام سیدحسن خمینی ظهر امروز در دیدار با جمعی از نمایندگان اقلیت های مذهبی ، نمایندگان وزارتخانه‌ها و اعضای ستاد مرکزی بزرگداشت امام راحل گفت: انشاءالله امسال هم با تلاش و همت دوستان مراسم خوبی پدید بیاید.وی ضمن گرامیداشت یاد امام راحل، همسر ایشان و شهدا افزود: جا دارد یاد آیت الله هاشمی را گرامی بداریم که اولین سالی است که سالگرد امام (ره) را بی وجود ایشان سر می‌کنیم.


جلالی: نایب رئیس مجلس نمی‌شوم

رئیس فراکسیون مستقلان ولایی مجلس گفت: پیشنهاداتی به بنده برای حضور در کاندیداتوری نایب رئیسی مجلس شده، اما تمایلی ندارم و نایب رئیسی بنده منتفی است.


اشتباه عجیب انتخاباتی در زاهدان!

فرمانداری زاهدان در اقدامی عجیب نام یکی از کاندیداهای پنجمین دوره شورای اسلامی شهر زاهدان را در لیست کاندیداها قرار نداد.در اقدامی عجیب و بی سابقه از سوی فرمانداری زاهدان نام آقای «محمد میر» از نامزدهای پنجمین دوره انتخابات شورای شهر زاهدان علیرغم تأیید صلاحیت از سوی مراجع ذی صلاح برای حضور در عرصه انتخابات و با وجود فعالیت های تبلیغاتی گسترده توسط مجریان برگزاری انتخابات شورای شهر زاهدان از لیست کاندیداها حذف شد. این اقدام در حالی اتفاق افتاد که در لیست اعلام نتایج نیز هیچ گونه نتیجه ای از آرای این کاندیدا اعلام نشده است.محمد میر در گفت و گو اظهار داشت: زمانی که به یکی از شعب اخذ رای مراجعه کردم متوجه شدم که نام من در لیست کاندیداها وجود ندارد و پس از اعتراض به من گفته شد بررسی می شود.وی افزود: پس از ساعت ها پیگیری بالاخره در ساعت ۱۱ صبح اسم من در لیست جدیدی اضافه شد و بعد از آن به شعب اخذ رأی ارسال شد. این کاندیدای پنجمین دوره شورای شهر زاهدان ادامه داد: متاسفانه پس  از اعلام نتایج نیز اسم من در لیست ارائه شده نبود و حتی رای خودم هم برای خودم ثبت نشده بود. وی گفت: من بیش از ۱۵۰ میلیون  تومان هزینه تبلیغات کرده ام و تا حصول نتیجه این موضوع را از طریق مراجع قانونی پیگیری می کنم.


سانسور مجدد ظریف در تلویزیون

به نوشته یک سایت خبری، صدا و سیما یک بار دیگر محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه را سانسور کرد. به گزارش انتخاب به نقل از «تیک» روز جمعه تولد ظریف بود و یکی از برنامه‌های صدا و سیما برای تولد وزیر خارجه کلیپی تدارک دیده بود که پخش نشد. برنامه «فرمول یک» که با اجرای علی ضیا روی آنتن می‌رود، در روی کانال تلگرامی خود کلیپی به مناسبت تولد وزیر خارجه ایران قرار داد. از ظاهر این کلیپ بر می‌آید که برای پخش در برنامه ساخته شده، اما مسئولان جام جم اجازه پخش آن را صادر نکرده‌اند. پیش از این گفت‌وگوی برنامه 90 با ظریف به مناسبت شب یلدا هم مجوز پخش نگرفته بود.


جهانگیری شهردار می شود؟

یکی از نزدیکان معاون اول رئیس‌جمهور گفت: آقای جهانگیری تمایل و برنامه‌ای برای شهرداری تهران ندارد.«روز نو» نوشته است که یکی از نزدیکان اسحاق جهانگیری به خبرنگار این سایت گفته «شایعات درباره رفتن دکتر جهانگیری به شهرداری تهران فقط خبرسازی است و ایشان اصلاً تمایل و برنامه‌ای برای شهرداری تهران ندارند». به گزارش نامه نیوز، وی افزود: دکتر جهانگیری بناست در مسند فعلی خود با دولت آینده همکاری کند و از نظر ایشان گزینه‌های زیادی برای شهرداری تهران در جبهه اصلاحات موجود است که نیازی به ورود ایشان به این موضوع نیست. بر اساس این گزارش، اخیراً برخی کانال‌های تلگرامی از اسحاق جهانگیری به عنوان گزینه جدی تصدی شهرداری تهران نام برده بودند.


پیشنهاد جالب بهاره رهنما به مردان چند زنه

بهاره رهنما که این روزها در صحنه ی تئاتر حضور پر رنگی دارد در اینستاگرامش برای آخرین نمایش خود به آقایونی که چند همسر دارند پیشنهاد جالبی داد. او در این پست خود نوشت: من بهاره رهنما بدون هیچ قضاوتی آقایون چند همسره یا دو همسره رو با ارائه شناسنامه به گیشه ایرانشهر با یک همراه به نمایشم مهمان میکنم تا دنیای زنانه "دیگری" رو تجربه کنند. پی نوشت: به قوانین دینم احترام کامل می گذارم اما تاکید میکنم چند همسری در شرایطی شرعی است که مرد بتواند شرایط عادلانه کاملی را بین همسرانش رعایت کند!


احتمال بازگشت پروین به پرسپولیس!

علی پروین درباره احتمال حضورش در هیأت مدیره پرسپولیس اظهار کرد: صحبتهایی درباره حضورم در هیئت مدیره شده است اما هنوز موضوعی قطعی نیست و همه چیز به روزهای آینده بستگی دارد. وی در ادامه عنوان کرد: پرسپولیس خانه پروین است و هر کمکی که بخواهند انجام می دهم و منتی هم نمی گذارم. اگر بتوانم به پرسپولیس کمک کنم با کمال میل این کار را می کنم و در صورت اینکه نتوانم در خدمت پرسپولیس باشم از این تیم حمایت می کنم. پروین بیان کرد: پرسپولیس روزهای خوبی را سپری می کند و علاوه بر قهرمانی در لیگ برتر ایران شرایط خوبی در آسیا دارد و تفکر خوب در این تیم حاکم است. امیدوارم این تیم بتواند با غلبه بر لخویای قطر به مرحله بعد صعود کند. مهر این خبر را منتشر کرد.


چمران در بعضی از صندوق ها صفر رأی داشت

فرهاد تجری سخنگوی هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا با بیان اینکه بر اساس روند فعلی تقریبا هیچ آماری که بتواند تغییرات فاحشی در سرنوشت انتخابات ایجاد کند، مشاهده نشده است، اظهار داشت: بقیه اعتراضات و موارد شکایت در مهلت قانونی از مسیرهای قانونی پیگیری می‌شود. وی به موضوع شکایت آقای چمران اشاره کرد و افزود: اعتراضات آقای چمران به تجمیع آرای انتخابات شورای شهر بود، زیرا در برخی از صندوق‌های تعداد آرای وی صفر بود که ایشان اعتقاد دارند، آرای من صفر نیست و بیشتر از آمار فعلی است. سحر این خبر را منتشر کرد.


سؤال صادقی درباره حساب های قوه قضائیه اعلام وصول شد

به گزارش ایرنا مهدی کاتب، عضو هیأت رئیسه مجلس از اعلام وصول سوال محمود صادقی نماینده مردم تهران در مجلس از علی طیب نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی خبر داد. محمود صادقی نماینده مجلس آبان ماه سال گذشته از صادق لاریجانی رییس قوه قضاییه خواسته بود برای پاسخگویی به مطالبی که درباره حساب‌های بانکی شخصی او منتشر شده، گزارشی از عملکرد حساب‌هایش را در پنج سال گذشته اعلام کند. گفتنی است پیشتر علی طیب نیا، وزیر اقتصاد و امور دارایی ایران با رد این موضوع گفته بود: این حساب‌ها از ۲۰ سال پیش مربوط به قوه قضاییه بوده است.


رادیکالیسم کور بازنده انتخابات 29 اردیبهشت

غلامرضا انصاری صبح امروز در تذکر پیش از دستور خود در سیصد و چهل و هفتمین جلسه شورای شهر تهران با بیان اینکه سالگرد حماسه دوم خرداد 76 است گفت: زنده بودن و پایندگی اصلاح‌طلبی تحت مدیریت سید مظلوم اصلاحات تجلی می‌یابد که مجددا با سخنان رهبر اصلاحات 29 اردیبهشت 96 تاریخ‌ساز شد. وی افزود: اصلاح‌طلبی مبتنی بر اعتدال در روز انتخابات توسط مردم انتخاب شد و مردم به عشق آزادی و آزادگی و رعایت حقوق شهروندی و تعامل رأی خود را به سبد اصلاحات انداختند و 29 اردیبهشت 2 بازنده و 2 برنده داشت که مردم و برنامه‌محوری برندگان این انتخابات و رادیکالیسم کور و بداخلاقی‌های سیاسی بازندگان این انتخابات بودند. همچنین احمد دنیامالی با بیان اینکه مکانیزم سخت، انتخابات شوراها را سخت کرده است، چراکه از لحاظ عملیاتی کار سختی است که مردم 3000 نفر را رصد کرده و 21 نفر را انتخاب کنند، گفت: پیشنهاد می‌شود که روند انتخابات تغییر کرده و مردم در سطح محلات افرادی را انتخاب کرده و پس از آن احزاب و گروه‌ها نیز از میان منتخبان مردم عده‌ای را انتخاب کنند. ایسنا این خبر را منتشر کرد.


لغوسخنرانی مطهری در مشهد بی تدبیری دادستان بود

محمد جواد كوليوند، رئيس كميسيون شوراها به «اعتماد» مي‌گويد: آقاي مطهري با دعوت يك گروه به مشهد رفته بود. بعد از اين دعوت گزارش‌هايي به دادستان رسيده بود. دادستان مي‌توانست اين گزارشات را به شوراي تامين احاله بدهد اما متأسفانه نداده است. دادستان مشهد مي‌توانست به موقع از فرماندار درخواست شوراي تأمين كند و دغدغه‌هايش را در شوراي تامين بگويد و براي تصميمي كه در نظر داشت مصوبه بگيرد و كار را پيش ببرد. اما ايشان خودش راسا در مورد دغدغه‌هايي كه داشته اقدام كرده است. اگرچه اين تصميم در چارچوب اختيارات دادستان بوده اما دادستان هم بايد فضاي اجتماعي را بفهمد و مساله را به شوراي تامين ببرد و آنجا همه در جريان قرار بگيرند و به اتفاق تصميمي را اتخاذ كنند. به نظر من بي‌تدبيري دادستان باعث اين ماجرا در مشهد شد. و البته تاكيد مي‌كند كه پاي هيچ گروه ديگري در اين ماجرا در ميان نبوده است.


اعلام آرای تفکیکی ریاست جمهوری در این دولت مثل قراردادهای نفتی

صادق کوشکی عضو هیأت علمی دانشگاه تهران در گفت‌وگو با فارس گفت: عدم اعلام آرای تفکیکی ریاست جمهوری در این دولت مثل قراردادهای نفتی، سرنوشت کرسنت و قرارداد خرید هواپیماهای مرجوعی محرمانه است.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۳
جناب میر زیاد دلخور نباشید چون شما اصالتا سیستانی بودی و شمال استان از سوی ...حذف شدی برادر می گفتی من از جنوب استان هستم
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار