معاون عمران شهری شهرداری اصفهان گفت: اگر شهرداری اصفهان را با سایر کلان‌شهرها مقایسه کنیم، می‌بینیم 30 تا 40 درصد نسبت به سایر کلان‌شهرها پروژه‌های عمرانی را به صورت ارزان‌تر اجرا می‌کند.
کد خبر: ۴۳۲۳۲۶
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۴ 29 May 2017
تابناک اصفهان- به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، ایرج مظفر صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: معاونت عمران، معاونتی در شهرداری اصفهان است که از ابتدا تا انتهای اجرای پروژه‌های عمرانی کلان‌شهر اصفهان را برعهده دارد.

وی افزود: سعی شده تا از نظر نرم‌افزاری معاونت عمران در دو سال اخیر با توجه به سیاست‌های شهرداری پیشرفت زیادی کند و بایگانی این معاونت، اتوماسیون و گردش کار آزمایشگاه‌های معاونت عمران شهرداری اصفهان به طور صد درصدی به طور الکترونیکی کار می‌کنند.

معاون عمران شهری شهرداری اصفهان تصریح کرد: پروژه‌های در حال اجرا در اصفهان با بهترین کیفیت در سطح کشور در حال اجرا هستند؛ این در حالی است که اگر شهرداری اصفهان را با سایر کلان‌شهرها مقایسه کنیم، می‌بینیم 30 تا 40 درصد پروژه‌های عمرانی را به صورت ارزان‌تر اجرا می‌کند.

مظفر با اشاره به پروژه‌های شاخصی که طی دو سال اخیر تکمیل شد، خاطرنشان کرد: پل 25 آبان اولین پل در کشور بود که با دهانه 65 متر اجرا شد و در حال حاضر شهروندان اصفهانی از آن استفاده می‌کنند.

وی ادامه داد: 2 هزار و 650 میلیارد تومان بودجه شهرداری اصفهان در سال گذشته بود که 2 هزار و 10 میلیارد تومان از آن به پروژه‌های عمرانی شهرداری اصفهان اختصاص یافت؛ که 400 میلیارد تومان آن هم برای قطار شهری اصفهان در نظر گرفته شد.

*در سال 95 شهرداری از نظر نقدینگی وضعیت خوبی نداشت

معاون عمران شهری شهرداری اصفهان تصریح کرد: سال 95 اگر چه درآمد شهرداری اصفهان بالا بود اما از نظر نقدینگی اصلاً وضعیت خوبی نداشت و با روش‌های مختلف توانست تا 100 درصد بودجه 95 را در بخش عمرانی جذب کند.

مظفر تأکید کرد: پروژه تعریض پل فلزی، خیابان و پارکینگ زیرسطحی آیت‌الله خراسانی و بسیاری از دیگر پروژه‌ها به طور نقدی اجرا نشده‌اند و 90 درصد هزینه آن از ملک‌های اطراف به دست آمده است.

*اجرای 44 پروژه شاخص در کلان‌شهر اصفهان طی دو سال اخیر

وی افزود: 44 پروژه شاخص در کلان‌شهر اصفهان طی دو سال اخیر اجرا شده‌اند که هر کدام از این پروژه‌ها مانند ابر پروژه میدان استقلال متشکل از چند پروژه کوچکتر بوده‌اند که این آمار فقط، تعداد ابر پروژه‌ها در کلان‌شهر اصفهان بوده است؛ برای نمونه سالن همایش‌های بین‌المللی امام خامنه‌ای یک پروژه است اما 16 پروژه عمرانی در ذیل آن در حال اجراست.

معاون عمران شهری شهرداری اصفهان اضافه کرد: 450 میلیارد تومان برآورد کلی پروژه سالن همایش‌های بین‌المللی امام خامنه‌ای بود که 100 میلیارد تومان آن را باید دولت به شهرداری برای این پروژه پرداخت می‌کرد اما این اقدام اتفاق نیفتاد و شهرداری مجبور شد تا خود به تنهایی اجرای این پروژه‌ها را ادامه دهد و در سال 95 حدود 10 درصد بودجه شهرداری اصفهان برای این پروژه اختصاص یافت.

*پیشرفت 65 درصدی سالن همایش‌های بین‌المللی علی‌رغم بد عهدی‌های دولت

مظفر با بیان اینکه به محض محقق شدن وعده دولت در زمینه همایش‌های بین‌المللی امام خامنه‌ای، شهرداری اصفهان این ظرفیت را دارد که تا 10 الی 11 ماه بعد سالن اصلی و محوطه‌سازی این ابر پروژه را به پایان برساند، خاطرنشان کرد: از سال 94 تا به حال پروژه سالن همایش‌های بین‌المللی امام خامنه‌ای از 41 درصد پیشرفت به 65 درصد پیشرفت افزایش یافته است که رقم بسیار سنگینی است.

وی با اشاره به ابر پروژه میدان استقلال اصفهان اظهار کرد: معاونت عمران شهرداری اصفهان در 8 پل از این پروژه را در 10 ماه به اجرای کامل رساند.

معاون عمران شهری شهرداری اصفهان تصریح کرد: برای میدان امام علی (ع) امسال 45 میلیارد هزینه شده است که افزایش فضای سبز، مرمت بافت تاریخی، نورپردازی‌ها و آزادسازی نواحی از این پروژه اقداماتی است که قرار است در سال جاری انجام شوند.

* آسفالت‌ریزی معابر 2.5 برابر شده است

وی ادامه داد: نمایشگاه‌های بین‌المللی اصفهان یکی از پروژه‌های شاخص اصفهان است چرا که از نظر طراحی این نمایشگاه با معماری خاصی در حال اجراست و فاز اول آن تا پایان شهریورماه امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

مظفر اظهار کرد: پروژه پل شهید والایی در اشکاوند از دیگر پروژه‌های شاخص معاونت عمران شهری شهرداری اصفهان طی دو سال گذشته بوده است که این پروژه با مشکل اساسی آزادسازی روبه‌رو بود اما برای آن تلاش شد و سرانجام این پروژه در اواخر تیرماه سال جاری به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی با بیان اینکه در دو سال اخیر معاونت عمران شهرداری اصفهان نسبت به مدت مشابه مدیریت شهری قبلی در نهضت آسفالت 2.5 برابر پیشرفت داشته است، ادامه داد: هم‌چنین پیاده‌روسازی در شهر اصفهان نسبت به دو سال قبل پیشرفت 20 درصدی داشته است.

*قطار شهری در اولویت امور شهرداری اصفهان در سال 96

معاون عمران شهری شهرداری اصفهان با بیان اینکه اولین اولویت شهرداری اصفهان در سال 96 حمل و نقل عمومی است که شاخص‌ترین آن هم قطار شهری است، گفت: هم‌چنین حلقه چهارم ترافیکی شهرداری اصفهان از دیگر اولویت‌های شهرداری در سال جاری است.

وی با بیان اینکه به طور متوسط 600 پروژه توسط معاونت عمران شهرداری اصفهان در سال انجام می‌شود، افزود: اولویت معاونت عمران شهری شهرداری اصفهان در سال 96 اول از همه اتمام پروژه‌های عمرانی کلان‌شهر اصفهان مانند نمایشگاه‌های بین‌المللی، سالن همایش‌های بین‌المللی امام خامنه‌ای و دیگر پروژه‌های نیمه تمام است.

مظفر عنوان کرد: مجموع مطالبات پیمانکاران در معاونت عمران شهرداری اصفهان 120 میلیارد تومان است که این میزان به صورت نقد و غیرنقدی بوده که 40 میلیارد تومان آن باید به خود سازمان عمران شهرداری اصفهان تخصیص یابد.

*تا ثانیه آخرو با تمام توان کار می‌کنیم

وی با اشاره به مشکلات ترافیکی و زمین‌های معارض حوالی بیمارستان کاشانی اصفهان و بزرگراه شهید خرازی بیان کرد: اتوبان خرازی ظرفیت تردد 5 هزار خودرو را در ساعت داشته اما در حال حاضر 7 هزار خودرو در هر ساعت در این بزرگراه تردد می‌کنند که مشکلات ترافیکی را در این منطقه به وجود آورده‌اند.

معاون عمران شهری شهرداری اصفهان گفت: بدهی پیمانکاران فضای سبز ارتباطی با معاونت عمران ندارد اما حقوق پرداخت حقوق کارگران خدماتی همیشه در اولویت شهرداری اصفهان قرار داشته است.

وی با اشاره به تغییر شورای اسلامی شهر در انتخابات اخیر ادامه داد: مدیریت شهری به دور از بحث‌های انتخاباتی تا ثانیه‌های آخر با تمام توان اقدامات خود را انجام می‌دهد.

مظفر تأکید کرد: نهضت آسفالت در دو سال اخیر بسیار خوب دنبال شده است و اگر شهروندان دقت کنند مشاهده می‌کنند که در خیابان‌های جدید‌الاحداث اصلاً آب در کف خیابان جمع نمی‌شود البته ممکن است در این حجم کاری مشکلاتی هم به وجود آید.

وی در رابطه با قطار شهری افزود: امیدواریم که با تلاش جهادی در معاونت عمران شهری تا پایان امسال بتوانیم ایستگاه‌های شریعتی و میدان آزادی را به پایان برسانیم.

معاون عمران شهری شهرداری اصفهان در پاسخ به این سؤال که به عملکرد خو د چه نمره‌ای می‌دهید، عنوان کرد: به اقدامات خودم نمره خوبی نمی‌دهم؛ 15 یا 16 نمره‌ای است که بنده برای خود در نظر می‌گیرم.

*تشکیل کمیته احیای مادی‌های اصفهان در سازمان پارک‌های شهرداری اصفهان

وی اضافه کرد: یکی از اقداماتی که چندین سال اخیر در شهرداری اصفهان اتفاق افتاد، احیای مادی‌ها در سطح کلان‌شهر اصفهان بود و سعی بر این است که آب‌های سطحی در خیابان‌ها به این مادی‌ها هدایت شوند.

مظفر در ادامه ابراز کرد: سعی شهرداری بر این است که در سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان کمیته‌ای با نام احیای مادی‌های کلان‌شهر اصفهان تشکیل شود تا به احیای این مادی‌ها کمک و مساعدت بیشتری شود.

وی اظهار کرد: به طور کلی پروژه‌هایی که معاونت شهری شهرداری اصفهان در شهر اصفهان دارد با قدرت تمام نیروهای شهرداری فعال هستند که تمامی آن‌ها پیشرفت چشمگیری داشته‌اند.

معاون عمران شهری شهرداری اصفهان در پایان گفت: امیدواریم مدیریت شهری حاضر و آینده کلان‌شهر اصفهان با قدرت به اجرای پروژه‌های عمرانی در سطح شهر اصفهان ادامه دهند و دست از خدمت به مردم نکشند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار