معاون فرهنگی اوقاف اصفهان :
تابناک: معاون فرهنگی و اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: در طرح نشاط معنوی امسال بیش از ۲۰۰ مبلغ در ماه رمضان به بقاع متبرکه در سطح استان اصفهان اعزام می‌شوند.
کد خبر: ۴۴۱۶۳
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۵ 07 June 2015
به گزارش تابناک به نقل از تسنیم، حجت الاسلام و المسلمین حسن امیری پیرامون اعزام مبلغان در ماه مبارک رمضان اظهار داشت: سال گذشته اعزام مبلغان براساس درخواست شهرستان‌ها صورت گرفت و مبلغان در طرح نشاط معنوی در سطح استان اعزام شدند.

وی افزود: برخی مبلغان، بومی بوده که در سطح استان از آنها استفاده می‌شود و برخی دیگر نیز مبلغانی هستند که در طرح هجرت شرکت داشته‌اند که از این افراد در سطح بقاع متبرکه استفاده می‌شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با بیان اینکه طرح نشاط معنوی امسال در بیش از 200 بقعه متبرکه در سطح استان برگزار می‌شود، تصریح کرد: مبلغان از حوزه علمیه قم به این بقاع متبرکه اعزام می‌شوند، برخی از این مبلغان، دانشجویان علوم قرانی هستند که از آنها در این راستا استفاده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در طرح نشاط معنوی بیش از 200 مبلغ به بقاع متبرکه اعزام می‌شوند، خاطرنشان کرد: این مبلغان به مناطق محروم، امامزادگان و بقاع متبرکه اعزام می‌شوند، در همین راستا نیز اولویتمان بقاع متبرکه بوده که براساس درخواستی که شهرستان‌ها و مناطق محروم کردند اعزام می‌شوند.

حجت الاسلام امیری بیان کرد: مبلغانی که سازمان تبلیغات اسلامی اعزام می‌کند در حوزه مساجد و حسینیه‌ها بوده ولی اداره‌کل اوقاف در حوزه بقاع متبرکه مبلغان را اعزام می‌کند.

وی با بیان اینکه در سطح استان 718 بقعه متبرکه وجود دارد، افزود: از این تعداد تنها در 200 بقعه متبرکه طرح نشاط معنوی برگزار می‌شود، باید بقاع متبرکه شرایط و توان لازم از جمله فضای کافی، قابلیت‌های آموزشی و غیره را برای برگزاری این طرح داشته باشند تا بتوانند پذیرای این طرح باشند.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان پیرامون هدف از اعزام مبلغان در ماه مبارک رمضان تصریح کرد: نشر معارف اهل بیت(ع) و اسلام از مهم‌ترین این اهداف بوده و هر ساله از محل اعتبارات فرهنگی بقاع متبرکه، روحانی اعزام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه طرح نشاط معنوی اوقاف در زمینه اوقات فراغت منحصر به فرد بوده، خاطرنشان کرد: در این طرح از یک کتاب آموزشی استفاده می‌شود که روحانیان باید براساس این کتاب تدریس کنند، در مجموع اوقاف نگاه ویژه‌ای به نوجوانان و جوانان را در مقاطع مختلف تحصیلی دارد.

حجت الاسلام امیری با اشاره به دیگر برنامه‌های اوقاف در ماه مبارک رمضان بیان کرد: طرح ملی حفظ قرآن کریم که شروع شده و اوج آن در ماه مبارک رمضان است، محافل قرآنی با حضور قاری مصری و قاریان بین المللی استان و جز خوانی در بقاع متبرکه که به صورت ویژه پیگیر هستیم که چند بقاع متبرکه شاخص به صوره زنده از صدا وسیما پخش شود.

وی افزود: فعال سازی مراکز فرهنگی قرآنی بقاع متبرکه و برگزاری برنامه‌‌های متعدد در شب قدر از جمله دیگر برنامه‌های متعدد اوقاف در ماه مبارک رمضان است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار