معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش گلستان:
جلسه هم اندیشی با مدیران منتخب مدارس پیرامون برنامه ها و طرح های کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی دانش آموزان برگزار شد.
کد خبر: ۴۴۱۹۵۹
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۴ 15 June 2017
جلسه هم اندیشی با مدیران منتخب مدارس پیرامون برنامه ها و طرح های کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی دانش آموزان برگزار شد.

محمد بهشتی معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل در جلسه ای که به منظور هم اندیشی مدیران مدارس پیرامون آسیب های اجتماعی برگزار شد.

وی  هدف از تشکیل جلسه را تحلیل مسایل و آسیب  شناسی طرح ها و برنامه های اجرایی کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی بیان نمود و اذعان داشتند.

بهشتی گفت: سیاست امسال آموزش و پرورش استان تحول در کلاس و تحول در مدرسه است ، انتظار می رود مدیران مدارس اولویت آسیب های اجتماعی مدارس  خود را شناسایی کرده و متناسب با آن او لویت ، برنامه ریزی  و در مدرسه برای آموزش دانش آموزان ،والدین و همکاران اقدام نموده و در صورت ضرورت ، دانش آموزان در معرض خطر و پر خطر را در قالب سیستم ارجاع از طریق کارشناسی پیشگیری از آسیب های اجتماعی ادارات شهرستان معرفی نمایند .

نیاز  امروز دانش آموزان فقط کسب معدل 20 و علم آموزی صرف نیست بلکه امروز سلامت جسم و سلامت روان  دانش آموزان ما خیلی مهم است، مدارس باید روحیه شادابی و نشاط را در دانش آموزان تقویت نمایند تا از این طریق آنان  نسبت به مدرسه احساس تعلق داشته باشند.

بهشتی مدارس را ظرفیت خوبی جهت بهره مندی از ظرفیت انجمن اولیاء و تشکل های دانش آموزی دانستند و افزود: تلاش کنید دانش آموزان در مدرسه حد اقل در یک تشکل یا گروه عضو باشند و در فعالیت ها شرکت نمایند.

دراین جلسه مدیران مدارس ضمن بیان مشکلات و معضلات اجتماعی دانش آموزان  راهکارهای برون رفت از این معضلات را ارتقای مهارت های اجتماعی دانش آموزان  ، اجازه ابراز وجود به دانش آموزان ، آموزش مهارت نه گفتن ،برگزاری کلاس های توانمند سازی ویژه فرهنگیان و توانمند سازی والدین بخصوص در دوره ابتدایی و شناسایی و غربالگری دانش آموزان در معرض خطر و پر خطر بیان نمودند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار