تابناک: طرح تفصیلی شهر اصفهان که جزئیات طرح جامع شهر را شامل می شود در حالی دو سال پیش از سوی اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان، تصویب و به شهرداری اصفهان ابلاغ شد که مغایرت های موجود در این طرح، عملا آن را از حوزه اجرا خارج خواهد کرد.
کد خبر: ۴۴۵۷۱۷
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۶ 21 June 2017

به گزارش تابناک اصفهان، طرح تفصیلی شهر اصفهان که جزئیات طرح جامع شهر را شامل می شود در حالی دو سال پیش از سوی اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان، تصویب و به شهرداری اصفهان ابلاغ شد که مغایرت های موجود در این طرح، عملا آن را از حوزه اجرا خارج خواهد کرد.

800 مغایرت موجود در این طرح که دو روز پیش معاون شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان به آن اشاره کرد نشان می دهد که این طرح برای اجرایی شدن مسیری دشوار و پیچیده پیش رو دارد.

اما یکی از نکات قابل تامل در این بین منسوخ شدن این طرح در سطح دنیا و اختصاص اعتبارات کلان برای اجرایی کردن آن در حوزه شهر اصفهان است که همین اجرائیات نیز خود با اما و اگر های بسیاری در بخش کارشناسی روبرو است.

بسیاری از جانمایی های طرح تفصیلی در شهر اصفهان بدون در نظر گرفتن تراکم جمعیتی و نیز هزینه های آزادسازی تصویب شده است که شهرداری نیز با توجه به هزینه های بسیار برای آزادسازی تمایل چندانی برای اجرای آن ندارد.

جمال الدین صمصام شریعت در نشست خود با خبرنگاران از این اقدام راه و شهرسازی گلایه کرد و گفت: تنها در مناطق یک و سه شهر اصفهان تعدادی میدان‌چه پیش‌بینی کرده بودند که در صورتی که این طرح اجرایی می‌شد بیش از یک هزار میلیارد تومان برای شهرداری در بخش آزادسازی هزینه داشت.

معاون معماری و شهرسازی شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه کاربری‌های فضای سبز و پارکینگ در طرح تفضیلی بعضاً جانمایی مناسبی را ندارد، افزود: این فضاها در برخی از موارد در محل منازل مسکونی شهروندان دیده شده است که امکان تحقق آن بسیار کم است.

با این اوصاف طرح تفصیلی شهر اصفهان آنقدر دیر و ناقص به پای میز اجرا رسیده است که عمل به آن نه تنها برای شهر هیچ منفعتی ندارد بلکه مسئولان باید پاسخگوی هزینه های زیادی که این طرح تاکنون از جیب شهروندان اصفهانی رفته و هیچ ثمری هم نداشته است، باشند!.

اجرای طرح های هزینه بر برای شهر اصفهان که خود برای تامین اعتبار طرح های روز زمین مانده و حیاتی، با مشکل روبرو است، باید متوقف شده و مسئولان استان و شهر با در نظر گرفتن روش های نوین شهرسازی از تحمیل هزینه های بیشتر به شهر جلوگیری کنند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار