رئیس اتاق اصناف اصفهان تاکید کرد:
تابناک: در استان اصفهان بیش از ۲۰۰ هزار واحد صنفی در حال فعالیت هستند و در صورتی که موانع کسب و کار و اشتغال شناسایی رفع شود می توان شاخص های تولید و اشتغال در اصناف را به طرز قابل توجهی افزایش داد.
کد خبر: ۴۴۶۵۹۱
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۴ 23 June 2017
به گزارش تابناک اصفهان، شامگاه گذشته مراسم بزرگداشت یک تیر، روز ملی اصناف برای اولین بار در گستره‌ای به وسعت استان اصفهان و با حضور پررنگ مسئولین عالی رتبه استان اصفهان برگزار شد.
 
این مراسم با حضور استاندار اصفهان به عنوان بالاترین مقام اجرایی استان، نمایندگان اصفهان در مجلس شورای اسلامی، شهردار اصفهان، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان، معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان، مدیرکل امور مالیاتی استان، رئیس پلیس اطلاعات و امنیت استان اصفهان، روسای ادارات صنعت، معدن و تجارت ۲۴ شهرستان استان اصفهان، مسئول امور اصناف سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان، رئیس بسیج اصناف استان اصفهان، روسا و هیئت رئیسه محترم اتحادیه‌های صنفی، روسا و هیات رئیسه اتاق اصناف شهرستان های استان اصفهان و جمعی از پیشکسوتان بازار برگزار شد.
 
حضور پررنگ مسئولان استانی برای نخستین بار در این مراسم از بازگشت اعتماد و بهبود تعامل اتاق اصناف با دستگاه‌های ذی‌ربط حکایت دارد.
 
فعالیت هیئت رئیسه جدید اتاق اصناف در راستای بهبود، ترمیم و تحکیم روابط در روز ملی اصناف خود را به منصه ظهور رساند و جشن خانواده بزرگ اصناف را پربار و باشکوه گردانید. البته نباید از یاد برد که اصناف نبض تپنده اقتصاد شهر هستند و ثبت یک روز در تقویم رسمی کشور و برگزاری مراسم بزرگداشت این روز برای سربازان سنگر اقتصاد مقاومتی کمترین کاری است که می‌توان برای آنها انجام داد، چرا که اصناف شایسته زیباترین و آبرومندانه‌ترین تقدیرها هستند.
 
رئیس اتاق اصناف مرکز استان اصفهان در این مراسم با تشریح گزارش عملکرد هیات رئیسه اتاق اصناف مرکز استان اصفهان اظهار داشت: خوشبختانه با اتحاد، تعاملی و تقسیم کاری که بین هیات رئیسه ایجاد شده شاهد تحولات مثبت بسیاری در اتاق اصناف و اتحادیه های صنفی زیر مجموعه بوده ایم.
 
رسول جهانگیری با تبریک این روز به اصناف سراسر کشور به ویژه اصناف استان اصفهان، گفت: عملکرد هیات رئیسه اتاق اصناف در ۶ ماهه اخیر را قابل دفاع می دانم.
 
وی با بیان اینکه حرکت های عمیق و زیربنایی در این ۶ ماه آغاز شده است، افزود: موفقیت ما در زمینه تعامل و همکاری هیات رئیسه اتاق و اتحادیه های صنفی بالاتر از انتظارات بود البته در زمینه برخی از کارهای با مشکلاتی در سطح اجرا مواجه شدیم که سرعت حرکتمان را گرفت اما همچنان در حال حرکت رو به جلو هستیم.
 
جهانگیری تحول و رشد اتاق در ۶ ماهه اخیر را ناشی از رای و تمایل اتحادیه ها به تغییر دانست و اظهار داشت: در انتخابات کمیسیون های تخصصی اتاق اصناف ما شاهد مشارکت تقریبا ۱۰۰ درصدی اتحادیه های صنفی بودیم و کمیسیون هایی که در دوره های گذشته به صورت اسمی تشکیل می شدند و برون دادی نداشتند امروز به فعال ترین و موفق ترین کمیسیون های ما تبدیل شده اند.
 
رئیس اتاق اصناف مرکز استان اصفهان ورود جوانان و افراد باانگیزه به کمیسیون های تخصصی را نقطه عطفی در تاریخ این نهاد برشمرد و افزود: مسئولیت پذیری و تعهد کمیسیون ها دغدغه های هیات رئیسه اتاق و اتحادیه های صنفی را تا میزان زیادی کاهش داده است.
 
جهانگیری از تسری فعالیت های مثبت انجام شده در اتاق اصناف به سایر اتحادیه های صنفی خبر داد و گفت: خوشبختانه حرکت آرام و صحیحی برای اصلاح رویه های غلط و به روز رسانی اصناف شکل گرفته است.
 
رئیس اتاق اصناف مرکز استان اصفهان تمرکز بر آموزش در اصناف را یکی از رویکردهای اصلی هیات رئیسه اتاق دانست و افزود: مقوله آموزش اصناف برای بهبود شرایط کسب وکار و رفع مشکلات در دستور کار مرکز آموزش اتاق اصناف و همچنین  کمیسیون آموزش اتاق قرار دارد.
 
جهانگیری با اشاره به کمبود فضای فیزیکی در اتاق اصناف و بروز برخی از مشکلات برای کمیسیون های شش گانه اتاق، گفت: اتاق اصناف ملکی را در اختیار دارد که در گذشته در اختیار یکی از نهادهای اقتصادی بود که به واسطه کمک های استاندار اصفهان این فضا به زودی به اتاق اصناف بازگردانده خواهد شد.
 
وی تصریح کرد: این ساختمان تا پایان سال تحویل اتاق اصناف خواهد شد و کمیسیون های تخصصی و دبیران آنها در این نهاد مستقر خواهند شد.
 
جهانگیری گفت: روابط خوب اتاق اصناف با مدیریت بازرسی اصناف و هماهنگی سیاست های اتخاذ شده با آنچه در اجرا شاهد آن هستیم این دو نهاد را به یک ید واحد پرقدرت تبدیل کرده است.
 
رئیس اتاق اصناف مرکز استان اصفهان گفت: این همکاری در راستای دفاع از حقوق مصرف کننده و همچنین واحدهای صنفی قانونمدار حرکت می کند.
 
وی یکی دیگر از حرکت های زیربنایی اتاق را افزایش روحیه تعامل با دستگاه ها و ادارات مختلف عنوان و اظهار داشت: حضور فعال اتاق در تمام جلسات، افزایش همکاری با دستگاه های دولتی و خصوصی باعث شد که تقابل ها جای خود را به تعامل بدهند و در بسیاری از موارد مشکلات اصناف کاهش و حل شود.
 
جهانگیری به توافق اخیر مالیاتی اتاق اصناف با اداره کل امور مالیاتی استان اصفهان اشاره و اظهار داشت: بر اساس این توافق مودیانی که در گروه دوم طبقه بندی می شوند و افرادی از گروه سوم که مشمول توافق ۸ درصدی مالیاتی نمی شوند می توانند از کف توافق ۱۲ درصدی استفاده کرده و مالیات سال ۹۵ خود را قطعی کنند.
 
وی با اشاره به ظرفیت خوب اصناف در زمینه تولید و اشتغال گفت: در استان اصفهان بیش از ۲۰۰ هزار واحد صنفی در حال فعالیت هستند و در صورتی که موانع کسب و کار و اشتغال شناسایی رفع شود می توان شاخص های تولید و اشتغال در اصناف را به طرز قابل توجهی افزایش داد.
 
رئیس اتاق اصناف مرکز استان اصفهان بزرگترین موانع مشترک اتحادیه ها و واحدهای صنفی را مالیات، بیمه و قوانین کارگری عنوان کرد و افزود: برای ریل گذاری صحیح در مسیر اشتغال و تولید اصناف کمیته اقتصاد مقاومتی در اتاق اصناف مرکز استان اصفهان تشکیل شده است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار