استاندار اصفهان:
تابناک: استفاده از اجناس بنجل و بی کیفیت در شان اصناف استان اصفهان نیست و باید مبارزه با این مسئله و نیز جلوگیری از توزیع کالای قاچاق در دستور اتاق اصناف قرار گیرد.
کد خبر: ۴۴۶۶۰۴
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۴ 23 June 2017
تابناک اصفهان: رسول زرگرپور در مراسم بزرگداشت روز اصناف و در جمع فعالان اقتصادی و صنفی استان اصفهان با اشاره به اینکه خانواده بزرگ اصناف در استان اصفهان متشکل از بیش از 160 هزار واحد صنفی است، اظهار داشت: اصفهان بعد از تهران و خراسان رضوی بیشترین واحد صنفی را در کشور دارد.
 
وی افزود: بر همین اساس بالغ بر یک میلیون و 600 هزار نفر عضو خانواده اصناف استان اصفهان هستند.
 
استاندار اصفهان با بیان اینکه بیش از 30 درصد جمعیت استان اصفهان را کسبه و فعالان صنفی تشکیل می دهند، گفت: ساماندهی واحدهای صنفی بدون پروانه براساس مفاد 27 و 28 قانون نظام صنفی در همه اتحادیه ها اجرایی شده است اما باید با قوت بیشتری ادامه پیدا کند.
 
وی با تاکید بر اینکه در این راه نباید هیچ واحد صنفی را به تعطیلی بکشانیم، افزود: هدف ما ساماندهی و صدور مجوز برای آنهاست.
 
زرگرپور افزود: برآورد می شود در استان اصفهان بین 30 تا 50 هزار واحد صنفی بدون پروانه فعالیت کنند که باید برای ساماندهی آنها تلاش شود.
 
وی تصریح کرد: گسترش بیشتر بازرسی ها در اصناف باید پیگیری شود که متاسفانه در برخی اتحادیه ها این موضوع جدی گرفته نمی شود.
 
استاندار اصفهان افزود: استفاده از اجناس بنجل و بی کیفیت در شان اصناف استان اصفهان نیست و باید مبارزه با این مسئله و نیز جلوگیری از توزیع کالای قاچاق در دستور اتاق اصناف قرار گیرد.
 
وی تصریح کرد: باید برگزاری انتخابات در 24 شهرستان اصفهان و در تمامی اتحادیه ها نیز با قوت پیگیری و برگزار شود.
 
زرگرپور با تاکید بر اینکه کسبه به دنبال روزی حلال هستند و بر همین اساس نباید اجازه دهند کالای قاچاق به مغازه آنها وارد شود، افزود: در همین راستا 9 سامانه اصلی و 37 سامانه فرعی از لب مرز تا مرحله رصد و کنترل، از توزیع کالای قاچاق در کشور جلوگیری خواهند کرد.
 
وی در بخش پایانی صحبت های خود و با اشاره به مالیات اصناف، افزود: ما اگر 5 نفر از گردن کلفت هایی که فرار مالیاتی دارند را بگیریم دیگر نیازی نیست اصناف پرداخت مالیات داشته باشند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار