دانشکده علوم توانبخشی دانشگاه علوم پزشکی ایران، به عنوان باسابقه ترین دانشکده علوم توانبخشی و قطب توانبخشی ایران قرار است با مداخله بنیاد مستضعفان تغییر کاربری پیدا کند.
کد خبر: ۴۴۹۰۸۷
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۲ 27 June 2017
چند وقتی است که زمزمه‌های تغییر کاربری نخستین دانشکده توانبخشی ایران به گوش می‌رسد که با محوریت بنیاد مستضعفان قرار است به جای حفاظت از این فضای آموزشی، درمانی و فرهنگی، نیمی از این دانشکده که شامل چند کلینیک، ساختمان گروه‌های آموزشی، خوابگاه دختران، سلف غذاخوری و ساختمان آموزشی ابن سینا را از دست خواهند داد که مسلماً این تغییر کاربری، کار آموزش، درمان و توانبخشی را در این دانشکده قدیمی کشور مختل خواهد کرد.

دانشکده علوم توانبخشی دانشگاه علوم پزشکی ایران از نظر آموزشی بیش 45 سال است که نخستین و مهمترین مرکز آموزشی برای رشته‌های توانبخشی در ایران است و از نظر درمانی و توانبخشی سالانه مأمن و ماوای صدها بیمار و فرد دارای معلولیت ایرانی و خارجی نیازمند توانبخشی است.

این دانشکده به‌عنوان هویت توانبخشی ایرانِ اسلامی شناخته شده و همچنین دارای وجهه و اعتبار بین المللی است. محل کنونی دانشکده در سال 1359 توسط شهید فیاض بخش وزیر مشاور و رئیس وقت سازمان بهزیستی کشورطی نامه ای به دانشکده واگذار شده است.

اکنون در یک توافقی با بنیاد مستضعفان و وزارت بهداشت به جای حفاظت از این فضای آموزشی، درمانی و فرهنگی، راضی به از دست دادن نیمی از آن شدند که با هر شکل از تقسیم، چند کلینیک مهم، ساختمان گروه‌های آموزشی، خوابگاه دختران و سلف غذاخوری و یا ساختمان آموزشی ابن سینا از دست خواهد رفت که کار آموزش، درمان و توانبخشی را در دانشکده مختل خواهد کرد.

بنابراین در این راستا، اعضای هیئت علمی این دانشکده با برگزاری جلسه با ریاست دانشگاه و امضا نامه ای در اعتراض به این مسئله واکنش نشان دادند و بسیاری از این افراد هم‌اکنون از مسیرهای مختلف در حال رایزنی هستند. دانشجویان نیز با امضا نامه ای مستقل (که شامل چند صد امضا می‌شود) در تلاش برای مقابله با این اتفاق هستند.

براین اساس با تشکیل کمپینی با عنوان کمپین نجات_توانبخشی تلاش می‌شود تا هویت_توانبخشی آسیب دیده، و محیط آموزشی صدها دانشجو از دست رفته و هزاران بیمار نیازمند بی‌پناه دچار مشکل نشود.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار