سرپرست دفتر امور فرهنگی و اجتماعی استانداری قزوین گفت: با هماهنگی بهزیستی و راه اندازی سرپناه شبانه روزی، زنان معتاد کارتن خواب در استان قزوین ساماندهی می شوند.
کد خبر: ۴۵۳۰۲۸
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۳ 04 July 2017
به نقل از روابط عمومی استانداری قزوین، مریم بیدخام در بازدید  از مراکز ترک اعتیاد بهزیستی استان قزوین از راه اندازی مرکز سرپناه شبانه برای بانوان معتاد کارتن خواب در استان خبر داد.

مریم بیدخام گفت: در موضوع پیشگیری از اعتیاد و درمان مبتلایان آن باید تمامی نهادهای فرهنگی، اجتماعی، سمن ها و آحاد مردم خود را مسئول بدانند و در برنامه ها مشارکت کنند.

بیدخام باابراز رضایت از راه اندازی مرکز ترک اعتیاد بانوان بهزیستی که بزودی فعالیت خود را آغاز می کند افزود: ساماندهی امور بانوان معتاد در استان و همراهی و حمایت دولت و خیرین در این راه ضروری است.

وی با اشاره به افزایش اعتیاد بانوان در استان راه اندازی گرم خانه برای بانوان آسیب دیده و معتاد را مهم دانست و اظهارداشت:رعایت کرامت انسانی معتادین درمراکز درمانی بایستی حفظ شود و متولیان دراین زمینه دقت بیشتری داشته باشند.

سرپرست دفتر امور فرهنگی و اجتماعی استانداری یادآورشد: زنان نیمی از جمعیت کشور را تشکیل می دهند لذا توجه به سلامت بانوان از اقدامات اولویت دار دفتر امور اجتماعی استانداری در سال جاری است زیرا سلامت زنان باعث تضمین سلامتی و شادابی اعضای خانواده و در نهایت سلامت جامعه خواهد شد و اگر اعتیاد زنان یک جامعه را آلوده کند دیگر چیزی از بنیان خانواده نخواهد ماند.

وی اعتیاد را از تلخ ترین واقعیت های جامعه امروزی و زمینه ‌ساز بسیاری از آسیب های اجتماعی دانست و گفت: تنها راه برون رفت و پیشگیری از این پدیده، عزم همگانی و ساماندهی فرهنگی است و باید همه مردم خود را در این زمینه مسئول بدانند.

بیدخام اضافه کرد: اعتیاد پدیده‌ای است که ریشه در بسیاری از ناهنجاری‌های اجتماعی دارد، و محیط و خانواده دو عامل اصلی در جهت پیشگیری از گرایش جوانان به سمت اعتیاد است و باید در این خصوص آموزش‌های لازم به خانواده ها داده شود.

مدیرکل امور بانوان با تاکید بر لزوم تقویت اقدامات فرهنگی در زمینه پیشگیری از اعتیاد افزود: اقدامات فرهنگی در زمینه پیشگیری از اعتیاد باید نهادینه شود و علاوه بر آن مشاوره های روانشناسی در پیشگیری از کشیده شدن افراد به سمت اعتیاد می تواند موثر باشد.
 
بیدخام با اشاره به لزوم تغییر نگاه جامعه به معتادان هم گفت: نگاه جامعه به فرد معتاد باید تغییر کند تا فرد معتاد بعد از پاک شدن بتواند در خانواده، جامعه و اجتماع دارای جایگاه و احترام باشد و زمینه اشتغال وی نیز فراهم شود.

سرپرست دفتر امور اجتماعی و فرهنگی اظهارداشت: برای پیشگیری از این بلای خانمانسوز باید با آموزش و ‌آگاهی بخشی به افراد جامعه به ویژه خانواده ها اطلاعات عمومی مردم را در زمینه معضلات این آسیب افزایش دهیم.

دراین بازدید که به مناسبت هفته مبارزه باموادمخدر انجام شد سید سعید شاهرخی معاون سیاسی امنیتی استاندار به همراه علیرضا وارثی مدیرکل بهزیستی استان از روند راه اندازی دادگاه درمان مدار معتادین متجاهر، کمپ بانوان استان و مرکز اجتماع درمان مدار tc ومرکز سرپناه شبانه معتادین متجاهر(شلتر) و دو کمپ اقامتی درمانی معتادین در استان بازدید کردند.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار