تابناک: اقدامات کشورهای همسایه نیز بر افزایش بحران آب در ایران تاثیر گذار است به این جهت یکشنبه هفته آینده نشستی برای بررسی اقدامات کشورهای همسایه در زمینه آب برگزار می شود.
کد خبر: ۴۵۳۰۶۸
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۹ 04 July 2017
تابناک اصفهان:  چند روز پیش بود که علاءالدین بروجردی، رئیس کمیسیون امنیت ملی از امنیتی شدن موضوع آب در کشور خبر داد و گفت: اکنون این مسئله به عنوان یک موضوع امنیتی مطرح است.
 
 اجرای طرح گاپ از سوی ترکیه یکی از طرح هایی است که امنیت تامین آب در شهرهای جنوبی و غربی کشور را با خطر روبرو کرده است و از همین رو کمیته تامین امنیت آب در مجلس هم تشکیل شده است.
 
نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به بررسی های بحران امنیت آب در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی اظهار داشت: با توجه به مشکلاتی که در حوزه آب در کشور وجود دارد و تا چند سال آینده حداقل 18 استان کشور با بحران جدی آب مواجه خواهند شد، کمیسیون با نگاه امنیتی مسئله آب را دنبال می کند.

نماینده مردم مرودشت در مجلس دهم شورای اسلامی ادامه داد: علاوه بر مسائل داخلی که به بحران آب دامن می زند، اقدامات کشورهای همسایه نیز بر افزایش بحران آب در ایران تاثیر گذار است به این جهت یکشنبه هفته آینده نشستی برای بررسی اقدامات کشورهای همسایه در زمینه آب برگزار می شود.

وی گفت: این نشست با حضور وزرای خارجه و نیرو و رئیس سازمان محیط زیست در محل کمیسیون امنیت برای بررسی طرح گاپ ترکیه انجام می شود، همچنین آخرین رویداد و تحولات اجرای این طرح ایران مورد ارزیابی قرار می گیرد.

این نماینده مجلس توضیح داد: از آنجایی که طرح های مجلس در زمینه آب با همکاری و پیگیری سازمان های دولتی انجام می شود، حتما گزارشی از آن به مقام معظم رهبری، رئیس جمهوری، شورای عالی امنیت و شورای عالی آب ارسال خواهد شد.

برومندی با بیان اینکه کمیسیون امنیت، بحران امنیت آب را به طور جدی رصد می کند، ادامه داد: شورای عالی امنیت نیز در این زمینه بررسی ها و مصوباتی دارد که ما به طور دقیق و ریز از این مسائل مطلع نیستیم.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: با این حال مصوبات مجلس با تصمیمات شورای عالی امنیت در زمینه مدیریت بحران امنیت آب تداخل نخواهد داشت.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار