دادستان عمومی و انقلاب شهرستان دماوند از برخورد قاطعانه با 250 مورد ساخت و ساز غیرمجاز در این شهرستان خبر داد و گفت: دو فقره قتل در دماوند پیگیری شد.
کد خبر: ۴۵۵۰۰۵
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۹ 07 July 2017
حسن ابراهیمی‌بسابی پیش از ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران در حاشیه اجرای دیدارهای مردمی به مناسبت هفته قوه قضائیه اظهار داشت: توانستیم بیش از 200 هکتار از اراضی ملی که در حوزه مسکن و شهرسازی، اداره جهاد کشاورزی و منابع طبیعی بود، را آزادسازی کنیم و به آغوش طبیعت زیبای شهرستان دماوند بازگردانیم.

ابراهیمی‌بسابی خاطرنشان کرد: دستورات قضایی مستمر به ضابطان در حیطه کاری را برای حفظ اراضی ملی و برخورد با ساخت و ساز‌های غیرمجاز و تغییر کاربری ابلاغ کردیم؛ در این موارد اقدامات خوبی صورت گرفته و به شدت پیشگیری می‌شود.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان دماوند افزود: 250 مورد ساخت و ساز غیرمجاز داشتیم که برخورد کردیم و تغییر کاربری‌ها را به صورت گذشته برگردانده‌ایم.

وی در ارتباط با آمار و ارقام تخلفات ادارات افزود: در این موارد بسیار مصمم و پیگیر هستیم؛ ادارات متخلف که مشکلاتی برای مردم ایجاد می‌کنند‌ یا مرتکب کارهای غیرقانونی از جمله واگذاری انشعابات غیرمجاز که شایعه شده بود، می‌شوند، به طور جد برخورد خواهند شد؛ در این ارتباط، یکی از رؤسای متخلف به همراه کارمندانش را دستگیر کردیم که پرونده مربوط به آن در حال رسیدگی است.

*پیگیری 2 فقره قتل در دماوند

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان دماوند با بیان اینکه خوشبختانه پرونده مربوط به قتل در این شهرستان وجود نداشته است، بیان کرد: دو پرونده مربوط به قتل در خارج از دماوند بود که کمتر از 24 ساعت با تلاش و پیگیری‌های شبانه‌روزی، قاتلان بی‌هویت که جزو اتباع بیگانه بودند، را شناسایی و دستگیر کردیم.

ابراهیمی‌بسابی در خصوص نظم عمومی و مقررات حاکم بر شهر گفت: دستورات لازم را به ضابطان مربوطه داده‌ایم و نیروهای انتظامی، پلیس راهور، مأموران شهرداری و سایر ضابطان موظف به رعایت وظایف ذاتی خود هستند.

وی ادامه داد: ضابطان در صورت کوتاهی دانسته یا ندانسته اگر مرتکب اهمال و سهل‌انگاری شوند، قطعاً برخورد قانونی خواهیم کرد؛ چراکه دستورات قضایی برای حفظ نظم جامعه صادر شده است.

*برخورد پلیس راهور با دست‌فروشان در دماوند

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان دماوند با بیان اینکه ضابطان قضایی عملکرد خوبی داشته‌اند، گفت: دستورات قضایی محکم که به پلیس راهور داده شد، به خوبی عملیاتی شده است؛ بحث وانت‌بارها و دست‌فروش‌ها که باعث ایجاد تصادف در جاده ترانزیتی و راه مواصلاتی به پایتخت شده بودند، با دستورات قاطع منجر به جمع‌آوری و آرامش در شهر دماوند حاکم شد.

ابراهیمی‌بسابی درباره مقررات جاری در زمان انتخابات و ماه مبارک رمضان تصریح کرد: مسائل و موضوعات امنیتی در زمان انتخابات و ماه مبارک رمضان رصد می‌شد و سعی داشتیم قوانین را به اطلاع عموم برسانیم.

وی اضافه کرد: مراسم ایام ماه مبارک رمضان در دماوند به خوبی برگزار شد و با کم‌ترین هنجارشکنی مواجه بودیم؛ همچنین در زمان انتخابات نیز نظارت کامل داشتیم و درباره آنچه در حیطه وظایف قانونی ما بود، برخورد قضایی و قانونی را انجام دادیم.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار