رئیس اداره قرآن و عترت اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی گفت: چهلمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در سه مرحله شهرستانی، استانی و کشوری در استان برگزار می شود.
کد خبر: ۴۵۵۳۴۵
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۱ 08 July 2017
حجت الاسلام مهدی عباسی صبح شنبه در جمع خبرنگاران بیان کرد: چهلمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در سه مرحله شهرستانی، استانی و کشوری در استان برگزار می شود.

وی با بیان اینکه این مسابقات در دو بخش کتبی و شفاهی برگزار می شود، گفت: رشته های بخش کتبی شاکل تفسیر، حفظ موضوعی قرآن و حکمت های نهج البلاغه  است.

حجت الاسلام عباسی ادامه داد: همچنین بخش شفاهی نیز شامل ترتیل، اذان، قرائت، دعاخوانی و حفظ پنج جزء، ۱۰ جزء، ۲۰ جزء و حفظ کل است.

رئیس اداره قرآن و عترت اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی بیان کرد: تاکنون هزار و ۱۰۰ نفر در رشته های شفاهی و هزار و ۶۰۰ نفر نیز در رشته های کتبی شرکت کرده اند.

وی با بیان اینکه مرحله شهرستانی این دوره از مسابقات آغاز شده است، گفت: برگزیدگان این مرحله از مسابقات به مرحله استانی می روند.

حجت الاسلام عباسی بیان کرد: شرکت کنندگان در رشته های تفسیر قرآن کریم باید در رشته های موضوعی قرآن و حکمت های نهج البلاغه از ۱۰۰ امتیاز، ۵۶ امتیاز را کسب کنند.

وی ادامه داد: همچنین رشته های قرائت، اذان، دعاخوانی و ترتیل برای راه یابی به مرحله استانی باید از ۲۰۰ امتیاز، ۱۳۰ امتیاز را کسب کنند.

رئیس اداره قرآن و عترت اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی بیان کرد: این مسابقات با هدف ترویج فعالیت های قرآنی بوده و می تواند محلی برای شناسایی نخبگان قرآنی در استان باشد.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار