صنایع مختلفی به منظور رونق شهری، در شهر اصفهان شکل گرفته اند که همگی آلاینده هایی را در بر داشته است اما اخیرا به منظور توسعه پایداری شهری البته به دور از آلاینده ها مبحث توسعه توریسم مطرح می شود.
کد خبر: ۴۵۶۸۰۴
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۴ 10 July 2017
به گزارش تابناک : موضوع توسعه پایداری شهری از جمله مباحثی است که در ادبیات اخیر شهرداران و مدیران شهری، به خصوص در کلان شهرهای کشور ریشه دوانده است. توسعه پایدار شهری به منظور رفاه شهروندان در تمامی زمینه های شهری است اما در این مسیر باید از ابزار های مختلفی برای نیل به این مهم استفاده کرد.

لازمه اصلی توسعه  پایدار شهری تامین منابع مالی است. البته با شنیدن کسب منابع مالی شاید به یاد ایجاد صنایع مختلف بیفتید که در کنار آورده مالی برای شهر، مواد آلاینده و تخریب محیط زیست و سایر عوارض را نیز برای شهر به همراه دارد.

اما در کنار توسعه پایداری شهری باید به این مهم نیز توجه کرد که توسعه پایدار توام با گسترش آلاینده ها، بی معنی خواهد بود و این خود به نوعی نقض توسعه پایدار است.

پس در این میان سوالی که مطرح می شود این است که چه صنعتی می تواند این وظیفه را بر عهده گیرد؟

با توجه به تجربه اصفهان در مورد توسعه صنابع آلاینده زا و تجربه صاحب نظران در رابطه با اینکه حذف عوارض این صنایع خود هزینه بر است، مدیران شهری درصدد هستند تا صنعت پاک توریسم را توسعه دهند.

این صنعت طبق بررسی ها و به گفته کارشناسان تا حدود هزاران شغل را ایجاد می کند و فرصت های خوبی را برای شهر اصفهان به همراه خواهد داشت، البته به گفته مدیر کل میراث فرهنگی اصفهان در سال ۹۶ تعداد گردشگرانی که به این شهر وارد شده اند افزایش چشمگیری نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته است و این نوید خوبی برای توسعه این صنعت است.

با توجه به لزوم توسعه این صنعت در شهر اصفهان، شورای اسلامی شهر در دوره پنجم هم این برنامه را جزء اولویت های خود قرار داده است.

امیر احمد زندآور منتخب مردم در دوره پنجم شورای شهر اصفهان در گفتگو با ایمنا، با اشاره به اینکه اصفهان از زیرساخت های مناسب گردشگری برخوردار است گفت: زیرساخت های تاریخی مناسبی در شهر اصفهان وجود دارد که باید از این موقعیت استفاده کرد.

وی افزوذ: با توجه به اینکه گردشگری صنعتی پاک به شمار می رود و توسعه شهر اصفهان در گرو توسعه این صنعت است در شورای دوره بعدی هم به این مهم به طور جد توجه می شود.

منتخب مردم در دوره پنجم شورای شهر نقش بخش خصوصی در این راستا را بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: با توجه به این موضوع بسیاری از وظایف شهری به عهده بخش خصوصی سپرده می شود که نتایج بهتری را هم در این زمینه به همراه خواهد داشت.





منبع : ایمنا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار