مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه از مهار آتش‌سوزی در 6 هکتار از مراتع مشجر شهرستان پاوه پس از 10 ساعت تلاش نیروهای منابع طبیعی و مردمی خبر داد.
کد خبر: ۴۵۷۱۲۲
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۱ 10 July 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از فارس،مراد شیخ‌ویسی  از مهار آتش‌سوزی در 6 هکتار از مراتع مشجر شهرستان پاوه خبر داد و اظهار داشت: این آتش‌سوزی در مراتع مشجر منطقه شیخان و قلعه‌گاه در بخش نوسود شهرستان پاوه اتفاق افتاد که پس از 10 ساعت تلاش نیروهای منابع‌طبیعی و مردمی بامداد امروز مهار شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه به خرید وسایل اطفا حریق اشاره و بیان کرد: تمامی پرسنل‌های یگان حفاظت منابع طبیعی و بعضی از اداره‌های استان به وسایل اطفا حریق مجهز شده‌ است.

وی با اشاره به خریداری 30 دستگاه دمنده حریق، گفت: این دستگاه‌ها در مهارآتش‌سوزی‌های مراتع کاربرد بسیار خوبی دارند.

شیخ‌ویسی از اختصاصی یک دستگاه بالگرد اطفا حریق به استان خبر داد و اضافه کرد: این بالگرد برای مهار آتش در مناطق صعب‌العبور کاربرد مناسبی دارد.

این‌ مسؤول به کارگیری 60 نفر از نیروهای محلی در مناطق بحرانی استان اشاره و تصریح کرد: اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه حدود 400 هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی را در اختیار مردم به عنوان بهره‌برداران منابع طبیعی قرار داده‌ و تفاهم‌نامه‌ای را در راستای حفاظت از جنگل‌ها و مراتع با آن‌ها منعقد کرده است.

وی با بیان اینکه امسال از ابتدای فصل گرما در اثر آتش‌سوزی به بیش از 200 هکتار از مراتع و جنگل‌های استان خسارت وارد شده است، گفت: آموزش مردم به کمک فرمانداری و بخشداری به عنوان استراتژی سازمان در دستور کار است و در این راستا تاکنون به 2 هزار نفر در استان آموزش‌های لازم در این زمینه ارایه شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه به فعالیت 35 سمن زیست محیطی در این استان اشاره کرد و افزود: سمن‌ها، مردم را با اهمیت و تاثیرات منابع طبیعی آشنا می‌کنند و راه‌های اطفا حریق را به آن‌ها آموزش می‌دهند.

وی با تاکید بر نهادینه کردن بحث‌ آموزش و ترویج منابع طبیعی در سطح روستاها، گفت: آموزش دهیاران در شورهای اسلامی انجام شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار