تابناک: سرپرست شهرداری اصفهان گفت: نمی‌توان گفت پروژه عمرانی غیر ضروری در اصفهان وجود دارد، اما مترو یکی از واجب‌ترین واجبات اصفهان است.
کد خبر: ۴۵۸۵۲
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۱ 10 June 2015
به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، بوژمهرانی صبح امروز (چهارشنبه) در حاشیه ورورد دومین سری از واگن‌های قطار شهری به اصفهان در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه شهرداری با توجه به انتظار طولانی مدت برای راه‌اندازی قطار شهری اصفهان تمام تلاش خود را برای انجام این پروژه به کار بست، اظهار کرد: در چند روز گذشته جلسات متعددی در شهرداری با مسؤولان سازمان قطار شهری برگزار شد و از آنها خواسته شد تا برنامه راه‌اندازی فاز یک را در زمانی کوتاه آماده و ارایه کنند و تمام توان شهرداری بسیج شده تا فاز یک خط اول قطار شهری اصفهان به سرانجام برسد.

وی افزود: فعالیت‌های متعددی مانند ساخت تونل مترو، آماده سازی تجهیزات راه‌اندازی و قطار لازم است تا پروژه قطار شهری به بهره‌برداری برسد. بخش‌هایی از این پروژه توسط دولت پیگیری می‌شود که با توجه به این موضوع نمی‌توان گفت زمان بندی دقیق راه اندازی آن چگونه خواهد بود.

سرپرست شهرداری اصفهان با بیان اینکه برای خط دو به زودی پیمانکار انتخاب می‌شود، گفت: پیمانکار خط دو ساخت تونل و ایستگاه‌ها را برعهده خواهد داشت اما خرید قطار توسط دولت انجام می‌شود و اگر تمام زیرساخت‌ها آماده شود بدون وجود واگن نمی‌توان پروژه را به بهره‌برداری رساند.

بوژمهرانی اضافه کرد: اعتبارات راه اندازی قطار شهری بسیار سنگین است و هیچ شهری نمی‌تواند به تنهایی تمام اعتبار لازم برای پروژه قطار شهری را برعهده بگیرد. کمک دولت براساس قانون نیاز است زیرا اگر افرادی بخواهند به تنهایی پروژه قطار شهری را راه اندازی کنند، باید تمام پروژه‌های شهری را متوقف کنند.

وی خاطرنشان کرد: براساس برآوردهای انجام شده تونل و ایستگاه‌های خط دو به هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد، بنابراین انجام پروژه قطار شهری به تنهایی از عهده شهرداری خارج است.

سرپرست شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه در سال 93 دولت 50 میلیارد تومان و شهرداری 130 میلیارد تومان برای خط یک قطار شهری اختصاص داده است، گفت: علاوه بر این، پرداختهای غیرنقدی شهرداری برای پروژه مترو باز است و در مجموع می‌توان گفت در سال 93 شهرداری اصفهان رقمی بالغ بر 320 میلیارد تومان به پروژه قطار شهری اختصاص داده است. در سال 94 نیز دولت 90 میلیارد تومان به این پروژه اختصاص داده اما سهم شهرداری 353 میلیارد تومان است که نشان می‌دهد شهرداری تمام توان خود را برای انجام قطار شهری به کار گرفته است.

بوژمهرانی با اشاره به خط دو قطار شهری و مشکلات عبور آن از میدان نقش جهان، افزود: تنها بخشی از خط دو مترو از میدان نقش جهان عبور می‌کند و به دلیل اینکه اصفهان دغدغه بسیاری از مردم کشور است، تلاش می‌شود خط دو به صورتی اجرا شود که کمترین آسیب به اماکن تاریخی وارد شود، در صورتی که به این نتیجه برسیم که عبور خط دو از میدان نقش جهان می‌تواند مشکلی ایجاد کند، گزینه‌های دیگری در دستور کار قرار می گیرند.

به گزارش ایسنا، امروز دومین سری از واگن‌های قطار شهری به اصفهان وارد شد.‌
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار