در نشست خبری نمایشگاه طلای اصفهان مطرح شد؛
تابناک: میزان صادرات طلا از اصفهان طی سال های 90 و 91 را 750 میلیون دلار بود که این شاخص در سال جاری به 20 میلیون دلار کاهش یافته است.
کد خبر: ۴۵۸۵۲۷
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۸ 12 July 2017

به گزارش تابناک اصفهان، یازدهمین نمایشگاه طلا و جواهرات و سنگ های قیمتی، عصر سه شنبه با حضور جمعی از روسای اتحادیه های طلا و جواهر سراسر کشور و نیز رئیس اتحادیه طلا و جواهر کشور، مسئولان نمایشگاه اصفهان و استاندار استان اصفهان، افتتاح شد.

مجید نایب زاده، رئیس امور بین الملل و داخلی نمایشگاه اصفهان اظهار داشت: این نمایشگاه پذیرای 125 مشارکت کننده از اصفهان، تهران، آذربایجان شرقی، خراسان رضوی، هرمزگان و گلستان است.

وی ادامه داد: همچنین در این دوره نمایندگانی از کشورهای آلمان، ترکیه و ژاپن هم حضور خواهند داشت.

رئیس امور بین الملل و داخلی نمایشگاه با اشاره به اینکه 10 شرکت ایتالیایی هم در قالب پایون با هماهنگی بخش بازرگانی سفارت ایتالیا در این نمایشگاه حضور دارند، افزود: بخش ماشین سازی 30 درصد از فضای نمایشگاه را در این دوره به خود اختصاص داده است.

وی ادامه داد: ابزار آلات طلاسازی 14 درصد، مراکز علمی – آموزشی 13 درصد و سنگ های تزئینی سه درصد از فضای نمایشگاه این دوره را به خود اختصاص داده است.

در بخش دیگری از این نشست، کشتی آرای، نیز با اشاره به اینکه برگزاری نمایشگاه می تواند همکاران ما را در پیشرفت کاری کمک کند، افزود: به تازگی با رایزنی توانستیم بخشی از نمایشگاه مالزی را به پایون ایران اختصاص دهیم.

وی اظهار داشت: هم اکنون برندهای طلای ایرانی وجود دارد اما باید برای شناخت آنها تلاش بیشتری صورت گیرد.

رئیس اتحادیه طلا و جواهرات کشور با بیان اینکه وجود طلای قاچاق در ویترین طلافروشی ها بنابر نوع منطقه متفاوت است، گفت: در برخی شهرها این موضوع به صفر می رسد اما در برخی نقاط مرکزی و شمالی شهر تهران این مسئله وجود دارد.

وی بیان داشت: به طور متوسط 15 تا 21 درصد از مصنوعات داخل ویترین ها به صورت غیرقانونی به کشور وارد شده است.

کشتی آرای، آمار تقریبی طلای موجود در خانه های مردم ایران را معادل 300 تا 400 تن دانست.

وی گفت: طی 10 روز اخیر قیمت طلا با افت شدید مواجه شده است، که آرام شدن منطقه از برخی جنگ ها یکی از دلایل ارزان شدن نرخ طلا در جهان بوده است.

رئیس اتحادیه طلا افزود: افزایش ارزش دلار در قیاس با ارزهای دیگر به دلیل رونق تولید و اشتغال در برخی کشورهای جهان از دیگر دلایل کاهش قیمت طلا در جهان به شمار می رود.

وی کاهش میل به سرمایه گذاری و خرید طلا را از دیگر دلایل در این خصوص دانست.

در بخش دیگری از این نشست، شیشه بران، رئیس اتحادیه طلا و جواهر اصفهان، کشورهای هدف صادراتی برای طلای اصفهان را کشورهای حاشیه خلیج فارس و ایتالیا دانست و از کاهش صادرات اصفهان در سال جاری خبر داد.

وی میزان صادرات طلا از اصفهان طی سال های 90 و 91 را 750 میلیون دلار دانست و گفت: این شاخص در سال جاری به 20 میلیون دلار کاهش یافته است.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر اصفهان تصریح کرد: شهرک طلای اصفهان نیز مورد تاکید مسئولان استان است و در این رابطه زمینی هم در نظر گرفته شده است اما باید این شهرک به لحاظ امنیتی تامین باشد.

وی دیگر شاخصه مورد نظر برای راه اندازی این شهرک را نزدیکی آن به فرودگاه شهید بهشتی اصفهان دانست و گفت: به همین دلیل یک زمین در شمال شهرک جی اصفهان در نظر گرفته شد که به همین منظور هم شرکت تعاونی تشکیل و پاورپوینت این طرح، از سوی مهندسان طراحی شده است.

شیشه بران افزود: متاسفانه به دلیل استعفای هیئت تعاونی با مشکلاتی در روزهای اخیر مواجه شدیم اما لازم است پایتخت طلای ایران هرچه زودتر به یک شهرک نمایشگاهی و کارگاهی در این حوزه مجهز باشد.

وی بیان داشت: از آنجائیکه 70 درصد مصنوعات طلای کشور در اصفهان تولید می شود باید هرچه زودتر این شهرک نیز آماده ساخت شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار