رئیس سازمان تأمین اجتماعی اردکان گفت: بیش از 73 درصد از جمعیت شهرستان اردکان تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی قرار دارند.
کد خبر: ۴۵۸۸۸۳
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۴ 13 July 2017

به گزارش «تابناک یزد»؛سیدعلی میرقانعی ضمن گرامیداشت هفته تأمین اجتماعی از تلاش های صادقانه کارفرمایان، کارآفرینان و بیمه شدگان این سازمان در عرصه کار و تولید تشکر و قدردانی کرد و اظهار داشت: سازمان تأمین اجتماعی به عنوان یک نهاد عمومی غیردولتی، جامع ترین و محوری ترین حمایت های قانونی را به افراد تحت پوشش خود ارائه می کند.

وی افزود: در این راستا سازمان تأمین اجتماعی با مشارکت فعال دولت، بیمه شدگان، کارفرمایان و نیروی انسانی خدمتگزار موجبات امنیت تولید و آرامش نیروهای مولد کشور و بستر مناسب عدالت اجتماعی در باز توزیع درآمدها را فراهم نموده است و با صیانت و حمایت از صندوق تأمین اجتماعی پشتوانه امنیت خاطر امروز و فردای جامعه هدف خود را دنبال می کند.

رئیس سازمان تأمین اجتماعی اردکان گفت: مهمترین شاخصه توسعه پایدار در برقراری نظام تأمین اجتماعی کارآمد و فراگیر تحقق می یابد و زمینه تجلی احترام به انسان و تضمین حقوق قانونی او را فراهم می کند.

وی با بیان این نکته که تعهدات سازمان مطابق با استاندارهای تعیین شده بوسیله سازمان بین المللی کار و تأمین اجتماعی تنظیم گردیده و بالاترین حد استاندارها را در برمی گیرد اظهار داشت: تعهدات سازمان شامل حمایت در برابر حوادث، بیماریها و بارداری، غرامت دستمزد ایام بیماری، کمک هزینه ازدواج، کمک هزینه کفن و دفن، کمک هزینه وسایل پزشکی، مستمری بازنشستگی، مستمری از کارافتادگی، مستمری بازماندگان، بیمه بیکاری بیمه شدگان و مستمری بگیران است.

سیدعلی میرقانعی گفت: تعداد افراد بیمه شده اصلی در شهرستان اردکان 25 هزار و 676 نفر است که با احتساب افراد تحت تکفل آنها تعداد 76 هزار و 244 نفر یعنی بیش از 73 درصد از جمعیت شهرستان تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی قرار دارند.

وی افزود: از این تعداد افراد بیمه شده اصلی 20 هزار و 159 نفر در کارگاه های تولیدی، صنعتی و فنی اشتغال دارند و 1490 نفر از آنها نیز بیمه شدگان مشاغل آزاد و اختیاری هستند.

رئیس سازمان تأمین اجتماعی اردکان گفت: در این شهرستان 55 نفر از کارفرمایان صنعتی، 733 نفر از قالیبافان، 1618 نفر از رانندگان، 1301 نفر از کارگران ساختمانی و 62 نفر از خادمین مساجد تحت پوشش بیمه ای این سازمان قرار دارند.

وی با بیان اینکه تا پایان سال 95 تعداد 258 نفر از مقرری بیمه بیکاری استفاده می کنند افزود: هزینه پرداختی بابت بیمه بیکاری به این افراد در سال گذشته بالغ بر 39 میلیارد ریال می باشد.

میرقانعی در بخش دیگری از این گفتگو با اشاره به اقدامات انجام شده توسط سازمان تأمین اجتماعی در سال 95 گفت: انجام 4662 فقره بازرسی از کارگاه ها، 115 فقره بازرسی کشفی، برقراری مستمری برای 465 نفر از بازنشستگان، از کار افتادگان و بازماندگان، صدور حکم بازنشستگی مشاغل سخت و زیان آور با 20 سال سابقه متوالی یا 25 سال سابقه متناوب برای 201 نفر و افزایش تعداد بیمه شدگان شاغل در بخش ساختمانی از اهم اقدامات این سازمان بوده است.

رئیس سازمان تأمین اجتماعی اردکان گفت: هزینه تعهدات کوتاه مدت بیمه شدگان در سال 95 بالغ بر 27 میلیارد ریال شامل غرامت دستمزد، غرامت ایام بارداری، غرامت ایام بیماری، کمک هزینه ازدواج، کمک هزینه پزشکی و غیره بوده است که به 4 هزار و 974 نفر پرداخت گردیده است.

وی افزود: در بخش تعهدات بلند مدت که شامل بازنشستگی، از کارافتادگی، بازماندگان(فوت) می باشد در سال گذشته مبلغ 417 میلیارد ریال به 3 هزار و 221 نفر پرداخت شده است.

سیدعلی میرقانعی تصریح کرد: در مجموع کل هزینه های پرداختی به بیمه شدگان و مستمری بگیران بدون احتساب هزینه های بخش درمان بالغ بر 483 میلیارد ریال پرداخت شده است.

وی گفت: در راستای حرکت به سوی یک سازمان الکترونیک و کاهش مراجعات حضوری و همچنین تسریع و تسهیل در خدمات رسانی به بیمه شدگان و کارفرمایان، کارگزاری تأمین اجتماعی ایجاد و راه اندازی شده است که همشهریان محترم می توانند با مراجعه به این دفتر در کوتاهترین زمان ممکن امور مربوط به بیمه خود را انجام دهند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار