کارشناس اداره‌‌‌کل هواشناسی استان اصفهان با بیان اینکه هوای اصفهان برای عموم ناسالم است، گفت: وضعیت هوا از روز جمعه بهبود می‌یابد.
کد خبر: ۴۵۸۹۲۱
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۳ 13 July 2017
به گزارش تابناک : فاطمه زهرا سیدان امروز در جمع خبرنگاران درباره وضعیت هوای اصفهان اظهار داشت: از روز گذشته توده گرد و خاک روی آسمان استان فعالیت خود را آغاز کرد و بخش‌های بسیاری از استان درگیر این توده گرد و خاک شد، همچنین میزان دید افقی از بسیاری از ایستگاه‌های هواشناسی سطح استان گزارش شد.

وی با بیان اینکه بسیاری از ایستگاه‌ها دید افقی کمتر از 500 متر داشتند، افزود: شب گذشته در فرودگاه شهید بهشتی اصفهان دید افقی حدود 300 متر بود و در واقع می‌توان گفت این توده گرد و خاک در استان سبب کم شدن دید افقی شد.

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان تصریح کرد: برای امروز هم با شدت کمتر  گرد و خاک روی منطقه وجود دارد ولی برخی دیگر از مناطق استان همچون غرب استان اصفهان درگیر این پدیده شدند، این در حالی است که منبع توده گرد و خاک از دو مبدا شمالی و جنوبی و نیز از سمت سمنان وارد اصفهان شده است.

وی با بیان اینکه امروز هم پدیده گرد و خاک در اصفهان ادامه دارد، بیان کرد: انتظار داریم از اواخر امشب و روز جمعه به تدریج وضعیت هوا بهبود یابد.

سیدان گفت: در عین حال، ناپایداری بر روی منطقه به صورت وزش باد نسبتا شدید ادامه دارد، با رشد ابر در برخی از مناطق استان از جمله مناطق غرب و شمال غرب بارندگی پیش بینی می‌شود.

وی پیرامون احتمال بارندگی در اصفهان خاطرنشان کرد: برای آسمان اصفهان رشد ابر را پیش بینی می‌کنیم و ممکن است در برخی از مناطق شهر اصفهان به صورت خفیف باران ببارد، ولی با وجود گرد و خاک که سبب بالا رفتن شاخص‌ها شده و هوای ناسالم را برای عموم نشان می‌دهد از شهروندان به ویژه بیماران قلبی- ریوی، کودکان و بزرگسالان می‌خواهیم از تردد غیر ضروری در سطح شهر خودداری کنند.




منبع : تسنیم 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار