وزیر آموزش و پرورش با اشاره به حواشی پیرامون موضوع سند 2030 یونسکو گفت: توصیه من این است که مخالفان دست از این بداخلاقیها بردارند.
کد خبر: ۴۵۹۰۶۰
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۷ 13 July 2017
به گزارش تابناک : فخرالدین دانش آشتیانی روز پنجشنبه در حاشیه نشست مشترک شورای معاونان و روسای ادارات این سازمان در جمع خبرنگاران افزود: بسیاری از همکاران ما در آموزش و پرورش به صورت جدی در حوزه هویت سازی و برنامه های دینی فعالیت می کنند و طرح چنین موضوعاتی ظلم به دست اندرکاران آموزش و پرورش است.
وی ادامه داد: چه پیش از حواشی بوجود آمده در خصوص این سند و چه در دوره اخیر هیچگاه در نظام آموزش و پرورش مبنای فعالیتها سند 2030 نبوده است. تمام فعالیتهای وزارت آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران بر اساس سند تحول بنیادین انجام شده است.
وزیر آموزش و پرورش گفت: بعد از اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی نقطه نظرات خود را در این خصوص ابلاغ کردند این سند به هیچ عنوان در فرایندهای نظام آموزش و پرورش قرار نگرفت و تنها 'سند تحول بنیادین' ملاک فعالیتهای بوده است.
وی افزود: هیچگونه فعالیتی در نظام آموزش و پرورش بر خلاف عقاید دینی و آداب و رسوم ایران اسلامی انجام نشده است.
دانش آشتیانی ادامه داد: از دوستان می خواهیم حتی اگر یک بخشنامه و یا یک طرح موضوع در خصوص اقدام چنین سندی در آموزش و پرورش وجود دارد حتما آن را مطرح کنند. قطعا کسانی که چنین موضوعاتی را دنبال می کنند قصد ضربه زدن به نظام تعلیم و تربیت، آموزش و پرورش و دولت را دارند.
وی در ادامه با تاکید بر لزوم پیگیری پیشگیرانه در مورد آسیبهای اجتماعی گفت: باید ارتباط با دانش آموز از حالت مکانیکی و رویکرد خشک خارج شود. در این زمینه باید انعطاف پذیری و تعامل مناسبی در داخل محیط مدرسه شکل گیرد.
وزیر آموزش و پرورش افزود: باید ناهنجاریها به صورت دقیق بررسی شده و دانش آموزان بتوانند به راحتی 
مشکلاتشان را مطرح کنند و جرات لازم را در این زمینه دارا باشند.
وی در ادامه با اشاره به حادثه قتل یک دختربچه در پارس آباد گفت: اگر چنین رویکردی در نظام آموزش و پرورش وجود داشته باشد و نظام خشک و غیرقابل انعطاف از بین نرود ممکن است اتفاقاتی از این دست بازهم تکرار شود
دانش آشتیانی افزود: باید با قاتل 'آتنا' دختر هفت ساله پارس آبادی برخورد جدی صورت گیرد. حادثه ای که برای این دختر رخ داد افتاد بسیار تاسف برانگیز است اما باید توجه شود چنین موضوعاتی بسیار نادر بوده و به شکل گسترده در کشور رخ نمی دهد.
وی تعامل گسترده میان محیط مدرسه و خانواده را از راهکارهای مقابله با چنین مشکلاتی ذکر و بیان کرد: باید توصیه های مناسبی در خصوص چنین مواردی شکل بگیرد و خانواده ها و جامعه نسبت به این موضوعات آگاهی کامل داشته باشند.




منبع : ایرنا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار