معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: بر اساس طرح سراسری اعتباربخشی که سال گذشته اجرا شد 75 درصد بیمارستان های استان اصفهان نسبت به سال 94 در زمینه های مختلف ارتقا یافتند.
کد خبر: ۴۵۹۱۲۸
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۴ 13 July 2017
به گزارش تابناک : در طرح اعتبار بخشی که سال 95 اجرا شد همه بیمارستان های کشور اعم از بیمارستان دولتی، خصوصی و خیریه بر اساس نحوه عملکرد و مطابقت با 903 سنجه (شاخص) در زمینه های مختلف مانند مدیریت، ایمنی بیمار، منابع انسانی و تجهیزات مورد ارزیابی و اعتباربخشی قرار گرفتند.
دکتر حمیدرضا شتابی روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران افزود: در این طرح 54 بیمارستان از استان اصفهان مورد بررسی قرار گرفتند که 82.5 درصد از آنها دارای ارتقاء در بخش اورژانس بودند.
وی اظهار کرد: بر اساس نتایج این طرح که تاکنون برای 40 بیمارستان از استان اصفهان اعلام شده است پنج بیمارستان برتر استان به ترتیب شامل الزهرا(س) اصفهان، شهید مطهری فولادشهر، امام موسی کاظم(ع) - سوانح سوختگی، شهید چمران و فاطمه زهرا(س) نجف آباد هستند.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: پنج بیمارستان با بالاترین امتیاز در بخش اورژانس نیز شامل لنجان، شهید چمران اصفهان، مدرس، فیض و امام موسی کاظم(ع) - سوانح سوختگی است.
وی افزود: همچنین 6 بیمارستان استان در اعتباربخشی مذکور حداقل یک درجه ارتقاء یافتند که شامل محمدرسول الله (ص) میمه، بهیان تیران، شهید اشرفی خمینی شهر، بادرود نطنز و امام خمینی(ره) جرقویه هستند.
شتابی، مهمترین هدف از اجرای طرح اعتباربخشی را ارتقای کیفیت و کمیت در بیمارستان ها، کاهش قصور پزشکی و افزایش رضایتمندی بیماران خواند و اظهار کرد: در نسل سوم اعتباربخشی ، اولویت با ایمنی بیمار بود به طوریکه از 903 شاخص، 110 شاخص مربوط به این موضوع بود.
وی اصفهان را یکی از 10 استان پایلوت کشور برای پیاده سازی نسل سوم اعتباربخشی خواند و افزود: در استان اصفهان طرح ' همیار درمان ' برای استمرار و نظارت مستمر طرح اعتباربخشی و ترویج فرهنگ پاسخگویی و مسئولیت پذیری بیمارستان ها، پیاده سازی شده است.

*** برگزاری انتخابات نظام پزشکی در 30 تیر
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان همچنین از برگزاری انتخابات نظام پزشکی استان اصفهان در روز 30 تیر امسال خبر داد و گفت: 372 پزشک، دندانپزشک، داروساز، ماما، متخصص علوم آزمایشگاهی و دارنده پروانه پزشکی، برای نامزدی این انتخابات، تایید شده اند.
وی افزود: از این تعداد 90 تن از کلانشهر اصفهان و مابقی از 13 شهرستان دیگر هستند.
شتابی با بیان اینکه نامزدهای انتخابات نظام پزشکی از 19 تا 28 تیر برای تبلیغات، مجاز هستند، اظهار کرد: انتخابات روز 30 تیر برگزار و روز 31 تیر نتایج اعلام می شود.
وی خاطرنشان کرد: 16 هزار و 240 تن از اعضای نظام پزشکی اصفهان می توانند در این انتخابات رای دهند که 12 هزار و 412 تن از میان آنها از کلانشهر اصفهان هستند.

*** احکام قصور پزشکی توسط نظام پزشکی اعلام می شود
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان همچنین در این نشست خبری در پاسخ به سئوال خبرنگار ایرنا درباره نتایج پرونده های قصور پزشکی که سال گذشته در اصفهان رخ داد، گفت: معاونت درمان همه این موارد را بررسی کرده و نتایج آن برای صدور حکم به نظام پزشکی ارسال کرده است.
وی با تاکید بر اینکه معاونت درمان، وظیفه اصلاح فرایندها را به عهده دارد، افزود: ما در جایگاه صدور حکم نیستیم.
وی با بیان اینکه سال گذشته چند اتفاق ناخوشایند درباره قصور پزشکی در اصفهان رخ داد، افزود: در مورد مربوط به جراحی اشتباهی دست یک کودک، قصور پزشکی محرز و با عوامل آن برخورد شد.
شتابی ادامه داد: در مورد مربوط به جراحی کلیه یک زن، قصور پزشکی تایید نشد زیرا وضعیت این بیمار، بسیار استثنایی و اتفاق رخ داده نادر بود.
وی درباره مرگ مادر باردار نیز توضیح داد که این مادر دچار آمبولی ریه شده بود هرچند کادر درمان بیمارستان دقت لازم در فرایندها را نیز نداشتند.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، اولویت های این معاونت را ایمنی بیمار، کاهش مرگ و میر مادران باردار و پیوند اعضا عنوان و تاکید کرد: اقدام های لازم برای افزایش تعداد پیوند عضو بویژه پیوند قلب در اصفهان در حال انجام است بطوریکه امسال 2 بار پیوند قلب داشتیم.
وی همچنین در پاسخ به سوالی درباره امکانات سونوگرافی در برخی بیمارستان ها، تصریح کرد: ما از نظر تجهیزات مربوط به رادیولوژی مشکلی نداریم اما دچار محدودیت در نیروی انسانی و دانش آموختگان آن هستیم که این مشکل، سراسری است.





منبع : ایرنا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار