تابناک: لایحه تامین امنیت زنان و کودکان در برابر خشونت، که چندی است در دستگاه قضایی در حال بررسی است باید برای تصویب و نهایی شدن راهی بهارستان شود تا بتوان با اجرای آن از سوی دولت بخش هایی از خلاء های قانونی در خصوص آزار و اذیت زنان و کودکان در محیط های اجتماعی و حتی خانواده را برطرف خواهد کرد.
کد خبر: ۴۵۹۷۵۹
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۶ 15 July 2017
تابناک اصفهان: لایحه تامین امنیت زنان و کودکان در برابر خشونت، که چندی است در دستگاه قضایی در حال بررسی است باید برای تصویب و نهایی شدن راهی بهارستان شود تا بتوان با اجرای آن از سوی دولت بخش هایی از خلاء های قانونی در خصوص آزار و اذیت زنان و کودکان در محیط های اجتماعی و حتی خانواده را برطرف خواهد کرد.
 
معاون امور زنان ریاست جمهوری در این خصوص می گوید: لایحه تامین امنیت زنان و کودکان در برابر خشونت در این معاونت تمام و به محض دریافت نظر قوه‌ قضاییه برای تعیین مجازات‌ و جرایم به مجلس ارایه می‌شود.

شهیندخت مولاوردی در خصوص آخرین وضعیت لایحه تامین امنیت زنان و کودکان در برابر خشونت، گفت: جلسات مرتبط با لایحه تامین امنیت زنان و کودکان در برابر خشونت در معاونت زنان ریاست جمهوری برگزار و نتیجه واحد در قالب لایحه به کمیسیون لوایح دولت ارایه شده است، در واقع این لایحه از معاونت زنان خارج شده است.

معاون امور زنان ریاست جمهوری با بیان اینکه مجموع تدابیر در ارتباط با زنان در این لایحه مورد نظر است، تصریح کرد: با توجه به اینکه بخشی از لایحه تامین امنیت زنان و کودکان در برابر خشونت قضایی و مرتبط با مجازات‌ها و جرایم است، طبق تفسیر شورای نگهبان، نظر اعضای کمیسیون لوایح بر آن بود که نظر قوه قضاییه نیز اخذ شود لذا لایحه به قوه قضاییه ارسال شده است.

وی افزود: لایحه تامین امنیت زنان و کودکان در برابر خشونت در معاونت حقوقی قوه قضاییه در حال بررسی است، البته پیش از این پیش‌بینی شده بود و از این رو جلسات متعددی برای جلب نظر قوه قضاییه و تفاهم با این قوه درباره مواد پیشنهادی در مورد جرایم و مجازات ها برگزار شد.

مولاوردی با بیان اینکه بعد از ارجاع لایحه مذکور جلسه‌ای در قوه قضاییه تشکیل نشده است، گفت: در واقع اختلاف نظری با قوه قضاییه وجود ندارد اما به محض ارسال لایحه تامین امنیت زنان و کودکان در برابر خشونت از قوه قضاییه و تصویب در دولت، به مجلس ارایه خواهد شد.

وی یادآور شد: با توجه به اینکه خشونت خانوادگی هم علاوه بر خشونت علیه زنان در خانه و خانواده در جامعه وجود دارد، در لایحه مذکور مجازاتی برای والدینی که اقدام به خشونت علیه کودک خود کنند، در نظر گرفته شده است.

معاون امور زنان ریاست جمهوری در توضیح بخش غیرقضایی لایحه تامین امنیت زنان و کودکان در برابر خشونت، گفت: در لایحه تامین امنیت زنان و کودکان در برابر خشونت تدابیر فرهنگی- بازدارنده، حمایتی –حفاظتی و قانونی مورد توجه قرار گرفته زیرا بر اساس نُرم جهانی برای تامین امنیت همه تدابیر باید مورد توجه قرار گیرد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار