استاندار اصفهان گفت: با توجه به حضور ۱۰ درصد از کارگران کشور در این استان و جمعیت ۶۰ درصدی تحت پوشش تامین اجتماعی لازم است وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان تامین اجتماعی نسبت به حمایت ویژه و احداث تاسیسات درمانی، بیمارستانی و هتل اقدام شایسته تری در اصفهان مبذول کند.
کد خبر: ۴۵۹۷۷۵
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۳ 15 July 2017
به گزارش تابناک : رسول زرگرپور در جلسه هم اندیشی ذینفعان حوزه کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان که با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان تامین اجتماعی کشور برگزار شد، اظهارداشت: ۱۰ درصد کارگران کشور در استان اصفهان فعالیت می کنند و به همین دلیل نیز باید ۱۰ درصد از امکانات و اعتبارات وزارت کار در استان اصفهان هزینه شود.

وی با بیان اینکه اصفهان برخلاف تصور مسئولان جزو استان های کم برخوردار از لحاظ امکانات بشمار می رود، تصریح کرد: ۶۰ درصد از جمعیت استان تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند که باید مورد توجه قرار گیرد و ظرفیت های استان اصفهان برای پیشبرد اهداف سازمان تامین اجتماعی بسیار مطلوب است.

استانداراصفهان با اشاره به ۲ پروژه اساسی و بزرگ هتل هما و بیمارستان میلاد سازمان تامین اجتماعی در استان اصفهان، افزود: احداث هتل و بیمارستان در اصفهان از جمله پروژه هایی هستند که باید در اولویت قرار گیرد.

وی با بیان اینکه کلنگ احداث هتل هما به زمین زده شده است، افزود: پس از کلنگ زنی ۲ بار نقشه ساخت این هتل اصلاح شد و در کمیسیون ماده ۵ حل و فصل شد که این موضوع از مهمترین دلایل طولانی شدن این پروژه بشمار می رود.

زرگرپور با بیان اینکه باید مجوز ایجاد هتل از شورای حفاظت از بیت المال اخذ شود، تاکید کرد: مسائل فنی و دریافت پروانه عملی شده و پیگیری لازم در جهت اجرایی شدن در دستور کار قرار داده شده است.

وی در ادامه با اشاره به نهایی شدن بیمارستان ۱۵۰۰ تختخوابی با همکاری شرکت ایتالیایی در اصفهان، افزود: با توجه به اینکه احتمال برخی تغییرات مدیریتی در سطوح کلان و استانی و مدیریت شهری وجود دارد لذا لازم است پروژه هایی که طراحی و اقدامات اولیه آن به پایان رسیده وارد فاز اجرایی شود تا بعدا مشمول مرور زمان نگردد.

استانداراصفهان با اشاره به لزوم ساخت بیمارستان میلاد اظهارداشت: برخی معتقدند که معادل حق بیمه ای که در استان گرفته می شود، تاسیسات درمانی و بیمارستانی اجرا نشده و به همین دلیل ساخت این بیمارستان برای استان بسیار مهم است.

رئیس سازمان تامین اجتماعی کشور نیز در این جلسه با اشاره به هفته تامین اجتماعی اظهارداشت: استان اصفهان یک استان کارگری است و تعداد مستمری بگیران در این استان قابل توجه است.

نوربخش تصریح کرد: در استان اصفهان۶۶ درصد ضریب پوشش بیمه ای و ۳.۵ میلیون نفر بیمه شده تامین اجتماعی وجود دارد.

وی با بیان اینکه از نظر منابع و مصارف این اقلام قابل توجه است، اظهارداشت: استان اصفهان ۲۳۵ هزار مستمری بگیر اصلی دارد که رتبه اول کشور است و در این استان بیش از منابع هزینه می شود و هیچ دستگاهی به اندازه سازمان تامین اجتماعی هزینه ندارد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز اظهارداشت: امام خمینی (ره) ادبیات تامین اجتماعی را با ادبیات دینی بیان کردند و سازمان تامین احتماعی باید ریسک بیماری و از کار افتادگی و زندگی اقشار ضعیف را کم کند.

ربیعی با بیان اینکه باید شکنندگی زندگی مردم را با تامین اجتماعی بپوشانیم، اظهارداشت: امیدواریم که با کمک مجلس بتوانیم کف نظام تامین اجتماعی را رشد دهیم و با معطوف شدن به زندگی فقرا به تحقق دیدگاه های امام راحل و مقام معظم رهبری دست یابیم.

وی خاطر نشان کرد: این هفته باید به ما یادآوری کند که فلسفه مدیریت ما کمک به فقرا و کم کردن از رنج و درد مردم باشد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهارداشت: مسئولیت در قبال کارگران از جهت گیری های این وزارتخانه است و سلامت در تامین اجتماعی و حفظ اموال کارگران همواره برای ما مهم بوده است.





منبع : ایمنا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار