یک عضو کمیسیون انرژی مجلس به تقدیر از وزارت نفت بابت قرارداد با توتال پرداخت و گفت: از وزارت نفت به‌واسطه عقد این قرارداد تقدیر می‌کنم و امیدوارم با نظارت دقیق شاهد اجرای درست آن باشیم.
کد خبر: ۴۵۹۹۳۶
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۸ 15 July 2017
به گزارش تابناک : احمد مرادی اظهار داشت: قرارداد منعقدشده با شرکت توتال یکی از بهترین قراردادهای خارجی در کشور است که در آن پتروپارس به‌عنوان شریک ایرانی هم حضور دارد.

وی ادامه داد: در قراردادهای گذشته اگر شرکت خارجی حضور داشت و مشارکت می‌کرد باید حتماً سود می‌برد اما در این قرارداد به شرطی سود خود را خواهد برد که به همان میزان سود برساند.

این عضو کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به اینکه در این قرارداد به نکته خوب دیگری که تأکید شده پایبندی طرف مقابل به حضور حتی در صورت تحریم مجدد است، خاطرنشان کرد: در گذشته شرکت‌های خارجی می‌توانستند به بهانه تحریم وسط قرارداد بروند و حتی ادعای خسارت کنند اما اکنون باید پایبند باشند و در صورت رفتن حتی ایران می‌تواند ادعای خسارت کند و این موضوع سبب پایبندی شرکت خارجی طرف قرارداد می‌شود.

مرادی بابیان اینکه «در این قرارداد فاز 11 پارس جنوبی با ارزش سرمایه‌گذاری 50 میلیارد دلار و حفر 30 حلقه چاه و انتقال انرژی می‌تواند شروع خوبی باشد» عنوان کرد: این شروع می‌تواند سرمایه‌گذاری در عرصه نفت را بالا ببرد و در کل تولید نفت کشور را افزایش و حتی به بالای 4 تا 5 میلیون برساند که این موضوع با سرمایه گذاری بخش خصوصی و ورود اطلاعات و فناوری‌های مناسب به‌طور حتم محقق می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در جلسه عقد قرارداد با شرکت توتال به‌عنوان نماینده ناظر مجلس حضور داشتم، اضافه کرد: از وزارت نفت به‌واسطه عقد این قرارداد تقدیر می‌کنم و امیدوارم با نظارت دقیق شاهد اجرای درست آن باشیم.

این عضو کمیسیون انرژی مجلس بابیان اینکه «طبق این قرارداد تا ۷۰ درصد از توان مشاوره‌ای شرکت‌های داخلی استفاده می‌شود» گفت: طبق این قرارداد انتقال دانش فنی و فنّاوری لازم و استفاده از حداکثر توان داخلی لحاظ شده است که این موضوع منجر به ایجاد اشتغال خواهد شد.

مرادی ادامه داد: جدا از افزایش تولید و بهره‌برداری از میدان مشترک به‌واسطه این قرارداد انتقال فنّاوری را خواهیم داشت که مسئولیت آن بر عهده شرکت پتروپارس است. سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس بر این موضوع تأکید کرد که ورود شرکت‌های خارجی باید فرصتی برای تقویت شرکت‌های داخلی و ایجاد اشتغال و استفاده از حداکثر ظرفیت‌ آن‌ها شود .

نماینده مردم بندرعباس در مجلس در پایان قرارداد توتال را موجب افزایش میزان بهره‌برداری ایران از میدان نفتی خواند.




منبع : ایسنا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار