مدیرکل بهزیستی استان اصفهان از افتتاح و بهره برداری از 192 طرح بهزیستی در استان همزمان با هفته بهزیستی خبر داد.
کد خبر: ۴۶۰۰۰۸
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۳ 15 July 2017
به گزارش تابناک : 24 تا 30 تیر بعنوان 'هفته بهزیستی' نامگذاری شده است.
به گزارش ایرنا، سعید صادقی روز شنبه در نشستی خبری، اعتبار این طرحها را بالغ بر 25 میلیارد تومان اعلام کرد.
وی، مشاوره ژنتیک، مباحث روانشناختی، درمان اعتیاد، سالمندان، کودک و نوجوان، توانبخشی، اشتغال و مسکن را از موضوع های این طرحها برشمرد.
صادقی گفت: همزمان با هفته بهزیستی، مراکز اورژانس اجتماعی در شهرستان های سمیرم، تیران و کرون و شهر جدید بهارستان همزمان با افتتاح 147 مرکز مشابه در کشور به بهره برداری می رسد.
مدیرکل بهزیستی استان اصفهان تصریح کرد: تعداد متقاضیان احداث خانه سالمندان هم اکنون بسیار زیاد است، اما احداث مراکز نگهداری افراد دارای مشکلات اعصاب و روان بیش از گذشته ضروری است
وی اضافه کرد: زمینه سازی برای اشتغال معلولان ذهنی و درمان کودکان از دیگر موارد با اهمیتی است که خیران می توانند در آن ورود کنند.
مدیرکل بهزیستی استان در باره مستمری افراد تحت پوشش نیز گفت: این مبلغ قبلا 53هزار تومان بود، اما از ابتدای امسال با احتساب یارانه به 192 هزار تومان رسید.
وی، توانمندسازی گروه های هدف، پیشگیری از معلولیت ها و جلب مشارکت های مردمی را سه راهبرد اساسی این اداره کل در سال 96 برشمرد.
در ایران سالیانه 25 تا 30 هزار معلول در کشور به دنیا می ‌آیند یا دچار معلولیت می‌شوند.
مدیرکل بهزیستی استان اصفهان همچنین به برنامه این اداره کل برای معرفی اصفهان بعنوان شهر دوستدار سالمند اشاره کرد و یادآور شد: اصفهان می تواند به دیگر شهرهای جهان در زمینه حمایت از سالمندان بپیوندد. 
'بهزیستی، محور مسئولیت و سلامت اجتماعی'، شعار امسال هفته بهزیستی تعیین شده است.
در حال حاضر حدود 300 هزار نفر در استان اصفهان از خدمات مختلف بهزیستی بهره می برند و این آمار غیر از افرادی است که تحت پوشش این مجمموعه قرار ندارند، اما از خدمات آموزشی و مشاوره این سازمان استفاده می کنند.
همچنین در این خطه بالغ بر 450 هزار سالمند(بالای 60 سال) نیز بطور مستقیم و غیر مستقیم از خدمات سازمان بهزیستی بهره می گیرند.





منبع : ایرنا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار