تابناک: به منظور سهولت در رفت و آمد معلولان رمپ هایی در سطح شهر اصفهان ساخته شد که به جای شیب ۵ درصد با شیب ۴۵ درصد ساخته می شود و حکایت سرسره برای افراد معلول جسمی می‌شود.
کد خبر: ۴۶۰۰۴۰
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۷ 15 July 2017
تابناک اصفهان: معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی استان اصفهان با اشاره به اینکه در حوزه مناسب‌سازی معابر برای تردد معلولان و سالمندان عملکرد خوبی را نداشته‌ایم، تصریح کرد: باید توجه داشته باشیم که امروز باید بر اساس قانون ۱۲۰ درصد رشد مناسب سازی داشته باشیم و این در حالی است که هنوز به نرخ ۳۰ درصد هم نرسیده‌ایم.
 
وی افزود: استانداردسازی‌های صورت گرفته نیز مطلوب نیست و برای مثال رمپی که باید تنها پنج درصد شیب داشته باشد در حال حاضر با شیب ۴۵ درصد راه‌اندازی شده است که برای تردد افراد سالم نیز مناسب نیست.
 
امروز رمپ های معلولان به گونه ای ساخته شده است که حکایت سرسره  وکوهپیمایی را برای معلولان دارند. رمپ هایی که حتی افرادی سالم هم از آن می گذرند باید با احتیاط قدم بردارند که یا سرازیر نشوند و یا روی زمین نیفتند.
 
اینکه رمپ ها  بر چه مهندسی و اصولی ساخته شده است به طور قطع به دست کارشناسان خبره و متخصص ساخته نشده و حکایت رفاقتی و پول های هنگفت این رمپ ها ساخته شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار