گرد و غبار موجود در هوای اصفهان طی سه روز گذشته پای ثابت تذکرات همه اعضای شورای شهر اصفهان در جلسه ۱۸۵ ام بود.
کد خبر: ۴۶۰۴۱۶
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۹ 16 July 2017
به گزارش تابناک : سید کریم داوودی، در یکصد و هشتاد و پنجمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به پیشرفت خوب سالن اجلاس همایش‌های بین‌المللی اصفهان اظهار داشت: بر اساس آخرین گزارشات به دست آمده این پروژه دارای ۶۰ درصد رشد فیزیکی است و در آینده می تواند به عنوان ابرپروژه و یک اثر ماندگار با معماری و تکنولوژی خاص و منحصر به فرد برای اصفهان خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه سالن اجلاس سران اصفهان با استفاده از مهندسان داخلی طراحی و ساخته شده است، افزود: این در حالی است که زمان طراحی مشاور خارجی اعلام کرد که این پروژه پیچیده را شما در ایران نمی توانید اجرا کنید و از مجریان ترکیه ای و مالزی استفاده کنید.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان در ادامه با اشاره به اهمیت عملیاتی کردن پارکینگ زیر میدان امام علی (ع) کنار زیرگذر براساس طرح مشاور، ابراز داشت: از شهردار درخواست می کنم که در راه اندازی مساعدت کند، چراکه میدان امام علی (ع) بدون راه اندازی پارکینگ موفق نخواهد بود.

نظر شوراها در کوچک سازی بدنه شهرداری‌ها اتخاذ نشد

رسول جزینی، دیگر عضو شورای شهر اصفهان نیز در این جلسه علنی با اشاره به اینکه در تلفیق و کوچک‌سازی بدنه شهرداری‌ها به نظر شورای اسلامی توجه نشده است، گفت: شهرداری‌ها نیز به این بی توجهی اذعان دارند و به همین دلیل روند کوچک‌سازی‌ها مناسب نیست.

وی با بیان اینکه سازمان ورزش شهرداری یکی از سازمان‌هایی است که با نظر شوراها و با توجه به نیازسنجی صورت گرفته به بدنه شهرداری اضافه شده است، ابراز داشت: از این رو باید به اهمیت جایگاه سازمان ورزش بیش از گذشته توجه شود چراکه بدون زیرساخت‌های ورزش شهرداری در شهر اصفهان ورزش جایگاهی ندارد.

جزینی ضمن تشکر از شهردار اصفهان به دلیل مقاومت در برابر تصمیمات غیرمنطقی در خصوص کوچک سازی بدنه شهرداری اصفهان ابراز داشت: با وجود اینکه نبود این سازمان‌ها توسط زیرمجموعه‌شان بسته شده بوده اما شهردار اصفهان نسبت به این تصمیم غیرمنطقی مقاومت کرد.

وی افزود: تصمیم گیرندگان اصفهانی و بنده از همکاران خواهشمندم در حفظ سازمان‌های ضروری به خصوص سازمان ورزش کوشا باشند و به خصوص دو عضو شورای چهارم که توفیق خدمت در دوره پنجم را دارند در حفظ آن در دوره‌های آینده تلاش کنند.

معضلات زیست محیطی اصفهان در سطح ملی مورد توجه باشد

اصغر آذربایجانی، رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای شهر اصفهان نیز در این جلسه علنی  با بیان اینکه در چند روز گذشته شاهد پدیده ریزگرد و گرد و غبار در شهر بودیم که نفس کشیدن را به شماره انداخته بود، اظهار داشت: واکنش مردم به این شرایط حساسیت و ضرورت توجه به معضلات زیست محیطی را دوچندان کرد و ضروری است که به این معضلات بیش از گذشته توجه شود.

وی با اشاره به اینکه مردم اصفهان همواره در همه اتفاق و رویدادهای مهم کشور پیشگاه بوده اما در هنگام تحقق مطالباتشان نجیب بوده‌اند، افزود: از این رو از دولتمردان تقاضا داریم در سطح ملی مشکلات کلان اصفهان که از مهم‌ترین آنها خشکی رودخانه زاینده رود و فعالیت کانون‌های بحران فرسایش خاک است، را برطرف سازند.

برخورد با آلودگی‌های ناشی از تولید سوخت‌های فاقد استاندارد ضروری است

نورالله صلواتی، در ادامه با اشاره به رفع مشکلات آغاز به کار عملیات اجرایی رینگ چهارم ترافیکی اصفهان، اظهار داشت: بر این اساس مشکل کنارگذر قسمتی از حلقه چهارم ترافیکی شهر اصفهان در محل سه راه نقشینه با مساعدت و هماهنگی لازم حل و مرتفع شد که با این امر مسیر ۵.۷ کیلومتری را در حداقل زمان اجرا و مشکل ترافیکی و آلودگی هوا در محله سه راه نقشینه حل می‌شود.

وی همچنین از اتخاذ تصمیمات نهایی برای راه‌اندازی شهرک طلا در اصفهان خبر داد و گفت: شهرک طلا به مساحت ۷۰ هکتار در اصفهان ساخته می شود که در مورد انتقال کارهای طلا و جواهر به خارج از محدوده شهری است.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان در ادامه با اشاره به پدیده ریزگردهای موجود در هوای اصفهان طی سه روز گذشته، اضافه کرد: هر چند که ریزگردهای طبیعی و گرد و خاک خطرات چندانی ندارند اما ریزگردهای خطرناک ناشی از تولید سوخت‌های فاقد استاندارد و یا احتراق ناقص سوخت را باید به طور جدی و عاجل برخورد کرد.

وی افزود: به راحتی می‌توان با هزینه های اولیه در سالم‌سازی هوا و محیط زیست در هزینه‌های درمان و معالجه جبران کرد و اینکه آب و هوای پاک حق هر شهروندی است که با همت و مدیریت صحیح عالی به راحتی می توان به آن دست یافت.

منبع اصلی ریزگردهای اصفهان مشخص شود

همچنین وحید فولادگر، عضو شورای اسلامی شهر اصفهان در این جلسه علنی در قالب تذکری با اشاره به اینکه هنوز اطلاع دقیقی از منبع اصلی ریزگردهای سه روز گذشته در آسمان اصفهان گزارش نشده است، اظهار داشت: کارشناسان هواشناسی این پدیده را ناشی از منابع داخلی استان دانستند اما جزئیات آن را مشخص نکردند و راجع به منابع تولید گرد و غبار توضیح ندادند.

وی با اشاره به اینکه با توجه به شرایط موجود نمی‌توان به سادگی از کنار خشکی رودخانه زاینده رود گذشت، افزود: ما از این نگرانیم که گرد و غبار همانند خوزستان میهمان همیشگی اصفهان شود.






منبع : شهردار آنلاین 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار