تابناک: هرچند به گفته برخی مسئولان در خانه مطبوعات اصفهان امسال تقسیم کار صورت گرفته و مجتمع مطبوعاتی متولی برگزاری جشن روز خبرنگار است اما گویی حکایت این واگذاری ضرب المثل "کور کردن چشم برای درست کردن ابرو" شده است!.
کد خبر: ۴۶۰۵۷۱
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۶ 16 July 2017

به گزارش تابناک اصفهان، هرچند هر سال در آستانه روز خبرنگار، آرزوی برگزاری یک جشن و برنامه متفاوت و در شان جامعه مطبوعاتی از سوی سازمان ها، اصناف و تشکل های مرتبط در حوزه مطبوعات، بر دل اصحاب رسانه مانده است اما برگزار نشدن هیچ برنامه ای هم در طول این سال ها به صلاح جامعه رسانه ای استان نبوده است.

این برنامه و جشن به دلیل زحماتی که جامعه خبری در طول سال متحمل شده و باید در روزی که به نام و یاد آنها نامگذاری شده است، به بهترین نحو و شرایط برگزار شود که متاسفانه با وجود تلاش هایی که در سال های اخیر در این حوزه صورت گرفت، هنوز مطلوب جامعه رسانه ای اصفهان محقق نشده است.

کم و کاستی هایی که چنین برنامه ای تاکنون داشته را می توان ناشی از تصمیمات بعضا غیرکارشناسی و عدم همدلی در برخی صنوف مطبوعاتی با یکدیگر دانست که با تغییراتی که در یک سال اخیر روی داده، امید انسجام بیشتر تشکلات رسانه ای در اصفهان می رود.

با این حال یکی از برنامه هایی که قرار است امسال به نام روز خبرنگار و از سوی مجتمع مطبوعاتی اصفهان برگزار شد، برنامه این مجتمع وابسته به شهرداری در باغ فردوس است که البته نوع دعوت و نیز هزینه ای که برای حضور افراد در این جشن برای دفاتر خبری اصفهان طی نامه ای از سوی این مجتمع ارسال شده است، جای تامل و شگفتی دارد!.

هرچند به گفته برخی مسئولان در خانه مطبوعات اصفهان امسال تقسیم کار صورت گرفته و مجتمع مطبوعاتی متولی برگزاری جشن روز خبرنگار است اما گویی حکایت این واگذاری ضرب المثل "کور کردن چشم برای درست کردن ابرو" شده است!.

هزینه 20 هزار تومانی برای حضور هر نفر در این جشن یکی از تصمیمات کم سابقه در روز خبرنگار برای برگزاری یک جشن صنفی است که شاید نظیر آن را در هیچ صنفی نتوان پیدا کرد و این تنها خبرنگاران هستند که برای یک روز در کنار هم بودن باید خود هزینه بپردازند تا هم از آنها پذیرایی شود و هم تقدیر!.

به نظر می رسد مجتمع مطبوعاتی اصفهان که یک تشکل مطبوعاتی نیز به شمار نمی رود باید از تجارب اهالی رسانه برای میزبانی از خبرنگاران استفاده بیشتر می کرد و بدون نهایی کردن تصمیماتی که شان و جایگاه خبرنگاران را زیر سوال می برد، تدبیر بیشتری برای برگزاری این برنامه به کار می برد.

 

در هیچ کجای دنیا و حتی در کشور خودمان تاکنون از جیب یک صنف برای پاسداشت از مقام آنها هزینه نشده است و هرچند هزینه درج شده در این نامه اندک است اما مسئله مهم، بی احترامی به جامعه رسانه ای اصفهان با این اقدام است.

اگر مسئولان مربوطه قصدشان ایجاد امکانات رفاهی و تفریحی برای خبرنگاران با دریافت هزینه است، می توانستند با به خرج دادن سلیقه بیشتر این مسئله را به روزی غیر از روز خبرنگار موکول کنند تا شان اهالی خبر و رسانه با این تصمیم خدشه دار نشود.

به نظر می رسد با توجه به اینکه زمان برای برگزاری روز خبرنگار فرانرسیده است و هنوز فرصت باقی است، مسئولان و مدیران حوزه مطبوعات در اجرایی کردن چنین تصمیمی تجدید نظر کرده و برنامه ای مستقل اما با رعایت احترام خبرنگاران برگزار کنند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار