خبرهای حاکی از آن است که در برخی جلسات اخیر شهردار فعلی اصفهان نیز حضور داشته است و هنوز برای ماندن در پست خود مشغول لابی با برخی اعضای شورای آتی است که به نظر می رسد هنوز جمع بندی ها در این خصوص منتج به نتیجه نشده و تردید های بسیاری برای ماندن جمالی نژاد در شهرداری اصفهان وجود دارد.
کد خبر: ۴۶۰۷۱۴
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۰ 16 July 2017

به گزارش تابناک : کمتر از دو هفته دیگر تا روی کار آمدن منتخبان شورای پنجم باقی مانده است و در این مدت زمان بیشتر صرف گمانه زنی و رایزنی و لابی گری برای  انتخاب شهردار می شود به طوریکه جلسات متعدد سیاسیون اصلاح طلب و حتی اصولگرا با منتخبان شورای پنجم در اصفهان برای شهردار آینده، روز به روز جدی تر می شود.

خبرهای حاکی از آن است که در برخی جلسات اخیر شهردار فعلی اصفهان نیز حضور داشته است و هنوز برای ماندن در پست خود مشغول لابی با برخی اعضای شورای آتی است که به نظر می رسد هنوز جمع بندی ها در این خصوص منتج به نتیجه نشده و تردید های بسیاری برای ماندن جمالی نژاد در شهرداری اصفهان وجود دارد.

تاکنون هیچ یک از اعضای شورای جدید شهر اصفهان در مورد لزوم اصلاح طلب یا اصولگرا بودن شهردار آینده اظهار نظر رسمی نکرده است اما خبرهای رسیده از جلسات در این خصوص حاکی از آن است که تمایل برخی منتخبان شورای پنجم به تغییر کامل در بدنه مدیریتی شهرداری و در راس آن شهردار است.

این گروه که به گزینه های متعددی برای شهرداری نیز رسیده است، تداوم مدیریت جمالی نژاد به عنوان یک اصولگرا در شهر را تاکنون تایید نکرده است و با تاکید بر اینکه جمالی نژاد خود را یک فرد اصولگرا می داند، حضور او در شهرداری اصفهان را تصمیم کارشناسی نمی داند.

مهدی جمالی نژاد که هنگام حضور در غرفه خبرگزاری فارس در نمایشگاه مطبوعات سال گذشته خود را یک اصولگرا معرفی کرده بود اکنون به همین دلیل، از سوی قاطبه اصلاح طلبان اصفهان به عنوان گزینه مطلوب شناخته نشده است هرچند تلاش هایی از سوی برخی اعضای اصلاح طلب که در دوره چهارم نیز در شورا حضور داشتند برای ابقای جمالی نژاد شکل گرفته است.

هرچند نظریه دیگری نیز در این خصوص مطرح شده و آن هم این است که اصلاح طلبان اصفهان با پررنگ کردن چهره اصولگرای جمالی نژاد سعی در گرفتن سهم بیشتر از شهردار اصفهان برای آینده مدیریت شهری دارند.

یکی از موج های خبری در همین راستا، یک انتصاب جدید از سوی جمالی نژاد در سازمان عمران شهرداری اصفهان بود به گونه ای که برخی اصولگرایان اصفهان، حکم شهردار برای سعید کورنگ بهشتی برای مدیریت این سازمان را ناشی از فشارهای اصلاح طلبان به جمالی نژاد برای احتمال تداوم مدیریت او می دانند.

در عین حال اصلاح طلبان نیز با رد این ادعا و با تاکید بر سابقه سیاسی کورنگ بهشتی در جریان انتخابات اخیر شورای شهر و تمرد او از عدم ورود مستقل به رقابت های انتخاباتی تلویحا او را خارج از دایره اصلاح طلبی دانسته و شائبه با خواهی از جمالی نژاد را رد کرده اند.

سعید کورنگ بهشتی که در لیست 13 نفره امید اصفهان جای نگرفت ترجیح داد به جای کنار کشیدن از رقابت ها، مستقلا وارد شود و در نهایت نیز با یک هزار و 500 رای در جایگاه 199 قرار گرفت.

حالا از یک سو جمالی نژاد به عنوان یک اصولگرا زیرذره بین هم طیفی های خود در شهر قرار گرفته است و از سوی دیگر برای ماندن در پست شهرداری اصفهان، باید از سد لابی اصلاح طلبانی که تمایلی به حضور مجدد او در مدیریت شهر ندارند، بگذرد و این شرایط، کار را برای شهردار جوان اصفهانی بیش از گذشته سخت تر کرده است.





منبع : تیترشهر 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار