مدیرکل بهزیستی استان اصفهان با اشاره به نقش و اهمیت آموزَش ژنتیکی در پیشگیری از معلولیت ها گفت: این آموزش ها در استان اصفهان مورد بی مهری قرار گرفته است.
کد خبر: ۴۶۰۸۰۳
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۵ 16 July 2017
به گزارش تابناک : سعید صادقی در آیین افتتاحیه اورژانس اجتماعی تیران افزود: مشاوره و آموزش ژنتیک در پیشگیری از معلولیت و کاهش جمعیت معلولین لازم است که در این راستا نیازمند همکاری دانشگاه علوم پزشکی استان اصفهان برای ارائه برنامه های آموزشی و مشاوره ای در حوزه ژنتیک در کنار جلسات آموزش خانواده است.
وی بیان کرد: اگر آموزش و مشاوره های ژنتیک به زوج ها جوان ارائه شود و این تعارض وظیفه بین دانشگاه علوم پزشکی و بهزیستی رفع شود و نفع آن در کاهش آسیب های اجتماعی به خانواده ها و مردم جامعه می رسد.
مدیرکل بهزیستی استان اصفهان ادامه داد: سال گذشته 10 میلیارد ریال برای مشاوره ژنتیک و آموزش در این حوزه برای کاهش معلولیت ها توسط اداره کل بهزیستی استان اصفهان جذب و در استان اصفهان هزینه شده است که این روند در سال جاری در صورت تعامل بین بخشی افزایش می یابد.
وی یادآورشد: 32 مرکز ژنتیک در استان اصفهان وجود دارد که خدمات در این حوزه را ارائه می دهند و برای فراگیری خدمات این حوزه نیازمند تعانل بین بخشی است.
صادقی به فعالیت اورژانس اجتماعی اشاره کرد و گفت: بر اساس برنامه سازمان بهزیستی کشور در شهرها و شهرستان های بالای 50 هزار نفر جمعیت اورژانس اجتماعی تشکیل می شود و خدمات پیشگیری و مداخله و درمان انجام می شود.
وی ادامه داد: خدمات سازمان بهزیستی در تمامی گروه های سنی اعم کودک و تا سالمند ارائه می شود و در استان اصفهان سرپرستی سالمند مجهول الهویه را بر عهده دارد که فعالیت های آن ها نیازمند همکاری دستگاه ها اداری مانند شهرداری ها است.
صادقی خاطرنشان کرد: در گذشته شهرداری ها هزینه دفن افراد مجهول الهویه را از بهزیستی اخذ نمی کردند اما در حال حاضر بابت این موضوع هزینه دریافت می کند و سازمان بهزیستی با تنوع خدمات و بودجه محدود نیازمند همکاری بین بخشی است.
دوره آموزشی ژنتیک با همکاری مراکز مشاوره ژنتیک از بخش‌های مختلفی همچون بخش آموزش تئوری تشکیل شده که شرکت‌کنندگان طی 2 هفته، با آموزش مفاهیم کلی ژنتیک و مشاوره آشنا خواهند شد.
پیشگیری از مشکلات کودک آزاری، همسر آزاری و آسیب هایی که در اجتماع وجود دارد از جمله فعالیت های واحدهای اورژانس اجتماعی است.
7 هزار نفر در شهرستان تیران و کرون از خدمات بهزیستی استفاده می کنند،شهرستان تیران و کرون با 71 هزار نفر جمعیت در 45 کیلومتری غرب اصفهان قرار دارد.





منبع : ایرنا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار