تابناک:‌ ۵۰ درصد از این گندم توسط دولت خرید تضمینی شده و ۵۰ درصد دیگر نیز که اغلب مربوط به کشاورزان دانه درشت است، خریدار همیشگی خود را دارد و به بخش خصوصی واگذار می‌شود.
کد خبر: ۴۶۰۸۴۲
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۵ 16 July 2017
تابناک اصفهان: فرماندار برخوار در حالی از زمین ماندن یک هزار و ۸۰۰ تن گندم خبر داد و گفت که این میزان گندم در انتظار انتقال به سیلو است.

کشاورزان طی این سالها در سخت ترین شرایط اقدام به تولید محصول می کنند که امید به فروش آن و تامین مخارج زندگی دارند و این در صورتی که نه دولت برنامه ای برای خرید تضمین محصولات دارد و نه چاره ای برای پیشگیری از خرابی محصولات مازاد در کشور می اندیشد و نه وضع کشاورزان را ساماندهی میکند.

اسفندیار تاجمیری در خصوص خبری مبنی بر عدم خرید تضمینی دو هزار تن گندم در شهرستان برخوار اظهار داشت: بنده چنین مصاحبه‌ای را نداشته‌ام و این موضوعی صحت ندارد.

 وی با اشاره به تولید حدود ۱۴ هزار تن گندم در شهرستان برخوار ابراز داشت: ۵۰ درصد از این گندم توسط دولت خرید تضمینی شده و ۵۰ درصد دیگر نیز که اغلب مربوط به کشاورزان دانه درشت است، خریدار همیشگی خود را دارد و به بخش خصوصی واگذار می‌شود.

 فرماندار برخوار با اشاره به اینکه در حال حاضر زمان برداشت گندم در شهرستان برخوار است، تصریح کرد: در سال جاری با توجه به استفاده از آب کانال و همچنین ترویج آموزش‌های کشت صحیح با تولیدات خوبی نیز روبرو بوده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه تاکنون سه هزار تن از گندم خریداری شده توسط دولت به سیلوها منتقل شده است، افزود: به دلیل عدم وجود فضای کافی و کمبود سیلو یک هزار و ۸۰۰ تن گندم نیز در حال جابجایی و در صف انتظار انتقال به سیلوها است.

تاجمیری با اشاره به اینکه رایزنی‌های لازم برای تامین سیلوها با اداره کل غله استان اصفهان انجام شده است، ابراز داشت: به احتمال زیاد تخلیه بارهای گندم قبلی در سیلوها انجام شده و به زودی بار گندم یک هزار و ۸۰۰ تنی به سیلو منتقل خواهد شد.

وی همچنین از افزایش ۱۵ درصدی نرخ خرید تضمینی گندم در سال جاری نسبت به سال گذشته خبر داد و افزود: این اقدام به منظور سوددهی بیشتر به کشاورزان انجام شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار